snellere nokkenas voor cih2.2

Forumindex Forums Techniek Cih snellere nokkenas voor cih2.2

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245826

    wie kan mij wat vertellen over een te kiezen snellere nokkenas voor een cih2.2E?
    Het gaat om een circuitwagen (Ascona B) voor de rallycross en rallyracing (geen autocross dus!!!!!)

    De circuits waar deze wagens op terecht komen zijn plm 1000 meter per ronde, waarvan 60% verhard en 40% gravel.
    Op de wagen zit nu een ingekorte aanzuigbuis van een 6-cilinder, groep A uitlaat en verlicht vliegwiel.

    Doordat het hele bochtige circuits zijn moeten we veel accelereren en ik merk nu dat ik onderin vermogen te kort kom.
    Iemand zei dat ik eens moest kijken op de site van krause-rennsport en idd daar staan er genoeg op, maar daar wordt continu het aantal graden bij vernoemd en omdat ik niet weet wat ik hebben moet zegt mij dit dan ook helemaal niks.

    Wie weet hier het fijne van of heeft er ervaring mee in zij/haar 2.2CIH?

    #17983884

    Kijk eens bij Kent cams in Engeland,daar staat ook de powerband erbij.

    #17983883

    ga eens eerst kijken voor een andere bak met andere overbrengingen
    met een andere as gaat de powerband alleen maar omhoog
    ben je goed in rallycrossen dan beide aanpassen anders eerst vering en banden dan bak en overbrenging dan motor opvoeren

    #17983882

    Die zaken zijn in orde.
    De wagen is gebouwd door iemand die zelf kampioen is geweest en niet anders meer doet. Die gaat nu zelf mee met het EK. Tis alleen die dip onderin.

    #17983885

    ik heb een 2.2cih met een snellere nokkenas is 296°
    kon gebruikt worden met de originele stoters

    heb wel nog niet getest , maar komt in de loop van volgend jaar in een rekord e1
    grtz

    #17983886

    Dank je voor je reactie :D
    Maar waarom een 296, is dit een bewuste keuze of liep je hier per toeval tegen aan?
    En weet je ook wat ie doet, gaat ie voor de toeren of voor vermogen onderin?

    #17983887

    @hinterachse wrote:

    Dank je voor je reactie :D
    Maar waarom een 296, is dit een bewuste keuze of liep je hier per toeval tegen aan?
    En weet je ook wat ie doet, gaat ie voor de toeren of voor vermogen onderin?

    liep er toevallig tegen aan
    k weet ook niet echt wat hij doet
    maar denk niet dat die voor toeren te maken is
    denk dat er anders meer zou moeten verandert worden in de motor
    kwa stotters enzo

    grtz

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.