Snelheidsmeter Atra G 1.8 16v, bj 2001 werkt niet meer.

Forumindex Forums Modellen Astra Snelheidsmeter Atra G 1.8 16v, bj 2001 werkt niet meer.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Hallo allen,

Eerst een korte voorstelronde: Ik ben Nico en ben sinds kort eigenaar van een Opel Astra G 1.8 16v comfort (station) 125pk bj 2001.

Sinds het installeren van de autoradio weigert de snelheidsmeter dienst. Ook de dagteller blijft op 00 staan. Ik heb de radio al eens losgekoppeld en toen deed de snelheidsmeter (+dagteller) het weer naar behoren. Vervolgens de radio weer aangesloten en, je raad het al, de snelheidsmeter weigerde weer zijn werk te doen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen? (stekker voor de radio bestaat uit 2 delen: een dubbele stekker en een enkele stekker, plus antenne. De twee stekkers zitten met omwindsel aan elkaar vast.)

Alvast bedankt,

Nico

Er zit een rood/blauwe draad in de iso stekker, deze draad er even uithalen en nog eens testen.

@Haasje17,

Bedankt, ik ga het testen.

m.v.g. Nico

idd wat haasje zegt

Ik heb meerdere pogingen gewaagd, maar krijg de rood-blauwe draad er niet uit. Ik heb wel de gele borgpen (links op de stekker) los gemaakt. Misschien is er een trucje voor om de draden los te krijgen?. Het zijn trouwens twee rood-blauwe draden in twee aparte ingangen.

In navolging van mijn eerste bericht: ik meende dat de stekker uit twee delen bestond; een dubbele en een enkele, maar na inspectie kwam ik er achter dat het voorheen een geheel moet zijn geweest: een lange stekker boven en twee gelijke delen midden en onder. Wellicht een aansluiting voor specifieke Opel-radio’s (bovenste deel voor stuurbediening?).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.