sneak peak van rode kadett c coupe 1200s ken d

Forumindex Forums Modellen Kadett sneak peak van rode kadett c coupe 1200s ken d

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 304)
  • Auteur
    Berichten
  • #17981964

    veel succes!

    #17981965

    hier nog wat fotos van de rubbers voor achteras
    en wat aan gewerkt

    nieuwe remleidingen achter

    nieuwe radiateur aangeschaft :)

    #17981966

    nu had ik nog een vraagje hoe draaien jullie deze bout vast zonder dat het asje meedraaid ?

    hier afbeelding van wat ik bedoel

    #17981967

    iemand een idee zou zit nog al vast nu :s

    #17981968

    door de uitgaande (steek)assen te blokkeren ?

    #17981969

    maar dan zitten de steek assen vast in het dif en krijg ik het niet meer afgesteld :s

    #17981970

    er zal vast wel speciaal gereedschap voor te krijgen zijn.

    #17981971

    oh weet je mss waar anders alvast bedankt

    mvg ken

    #17981972

    Heb je de spanbus ook vernieuwd? Het aandraaien komt, met een nieuwe spanbus ook precies en moet met speciaal gereedschap worden gecontroleerd. De voorspanning van de lagers wordt zo ingesteld. Als je dit niet goed doet slijten je lagers veel sneller en kunnen compleet aan gort draaien.

    Tegenhouden gebeurd ook met speciaal gereedschap, maar ik heb een sleutel gemaakt van een stukje tussenas uit een sloper en een stuk pijp.

    Advies: Koop een vraagbaak en lees die zorgvuldig door!

    #17981973

    het is me gelukt en ja heb nieuwe spanbus gestoken heb even vriend gevraagd die ook een kadett c heeft en hij hat het al eens gedaan hij hat ook zelf sleutel gemaakt en ging nog gemakelijk morgen helemaal in elkaar en dan op naar de carroserie :)

    #17981974

    vandaag achteras in elkaar :) kruipt toch meer tijd in dan gedacht maar het is een mooi resultaat
    morgen gaan hij er onder :)

    hier enkele foto’s

    morgen weer update van aanbouwen

    #17981928

    de as zit er nu weer onder maar nu heeft ie wat stil gestaan en de accu gaat zeer snel leeg na volledig geladen iemand een idee hoe je kan testen of je dynamo kapot is ?

    #17981929

    Met een multimeter meten op je accu. Je zou dan 14-14,4 volt moeten meten bij lopende motor.

    #17981975

    ik heb men batterij van mijn kadett nacht laten opladen op het werk en was vol dan heeft ie 2 dagen stilgestaan wel aangekoppeld
    nu wil ik starten en blijkt de batterij plat enig idee hoe ik dit op gelost krijg ?

    en ook als ik hem start en ik shoke goed valt hij vele malen weer stil en pas als de moter warm begint te worden blijft deze vanzelf draaien zonder stilvallen wat me opviel als ik start gaat de moter hoger in toeren en valt dan laag in toeren en zo langzaam valt ie still alle hulp is welkom

    mvg ken

    #17981976

    dus je hebt m opgeladen en aangekoppeld en toen 2 dagen stil laten staan? Dan heb je een lekstroom ergens zitten, daarvoor heb je een multimeter nodig om dit te meten. Heb je die?

    Wat betreft dat stilvallen, stel eerst je ontsteking weer even goed af voordat je verder gaat kijken. Als dit goed staat, zou ik even kijken naar valse lucht of iets dergelijks.

    #17981977

    @*Jurgen* wrote:

    dus je hebt m opgeladen en aangekoppeld en toen 2 dagen stil laten staan? Dan heb je een lekstroom ergens zitten, daarvoor heb je een multimeter nodig om dit te meten. Heb je die?

    Wat betreft dat stilvallen, stel eerst je ontsteking weer even goed af voordat je verder gaat kijken. Als dit goed staat, zou ik even kijken naar valse lucht of iets dergelijks.

    ja ik denk ook ergens lekstroom een heb een multimeter hoe ga ik te werk dan ?

    #17981978

    dat doe je door de min pool van de accu af te halen en dan de multimeter tussen de min pool van de accu en de massakabel te zetten op de Ampere stand. dan mag de lekstroom niet hoger zijn dan 0.1 A

    het kan ook nog goed wezen dat de accu gewoon kapot is hoor!
    op da zaak hebben we daar een speciaal apparaat voor om accu’s te testen. maar hoe je daar zonder zo’n apparaat achterkomt durf ik ook niet te zeggen

    #17981979

    ben begonnen aan het laswerk van men kadett c coupe het is niet zo goed gelast het was dan ook mijn eerste keer

    voor het lassen

    volgende fotos komen volgende week

    #17981980

    wel eerst het oude staal eruit geslepen? of erover heen gezet?

    erover heen zetten is niet verstandig, het roest namelijk gewoon door en met een jaar kun je het weer doen. en dat is natuurlijk jammer van de tijd en moeite

    #17981981

    Ook proberen om geen blikje op blikje aan blikje te lassen. Pak liever wat grotere stukken ineens, blijft veel langer goed dan. En inderdaad net wat Christiaan zegt, eerst al het oude verotte materiaal eruit anders komt het zo weer terug.

    Maar, voor een eerste keer wat lassen ziet het er helemaal niet slecht uit hoor :thumb

    #17981982

    En goed in de grondverf zetten, aflakken, insmeren met strijk-kit en dan weer aflakken :thumb

    #17981983

    bedankt allemaal voor de tips :)

    #17981984

    :thumb lekker bezig

    #17981985

    wat een prutswerk, je moet de roestige delen eerst weghalen, anders roest het gewoon door. En dan ben jij over 2 jaar weer aan het lassen.
    je bent er nu veel tijd in aan het steken, doe het dan ook goed en dan heb je nog jaren plezier van je kadett.

    #17981986

    @Paullus wrote:

    wat een prutswerk, je moet de roestige delen eerst weghalen, anders roest het gewoon door. En dan ben jij over 2 jaar weer aan het lassen.
    je bent er nu veel tijd in aan het steken, doe het dan ook goed en dan heb je nog jaren plezier van je kadett.

    Comentaar kan je ook gwn positief geven, zoals al aangegeven was dit zijn eerste keer lassen.
    En JA je hebt gelijk over de roestige delen eerst weghalen!!(was ook al verteld.)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 304)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.