Sludge, hoe kom ik er van af ? (Astra F LPG)

Forumindex Forums Modellen Astra Sludge, hoe kom ik er van af ? (Astra F LPG)

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur

maar dat gaat dus niet op met een gas auto,die moet je niet te vaak tot het rode gebied doorhalen (op gas) knapt ie niet van op,op benzine kan dat uiteraard wel.Omdat je verbranding al heter is gaan je klepjes er al eerder aan op gas.
    Wel je klepdeksel er carterventilatieslang er al eens afgesloopt en helemaal goed uitgespoeld??
    Als er erg veel inzit gaat het niet met alleen rijden weg.

geef hem maar een weekje mee :jerry
    bp ultimate er in, elke dag na warmrijden lekker doorhalen
    pas opschakelen als het vermogen begint af te nemen
    niet de begrenzer inrammen natuurlijk ;)
    krijg je voor je gevoel een compleet andere soepelere motor voor terug

@asconahobbyist wrote:

maar dat gaat dus niet op met een gas auto,die moet je niet te vaak tot het rode gebied doorhalen (op gas) knapt ie niet van op,op benzine kan dat uiteraard wel.Omdat je verbranding al heter is gaan je klepjes er al eerder aan op gas.
    Wel je klepdeksel er carterventilatieslang er al eens afgesloopt en helemaal goed uitgespoeld??
    Als er erg veel inzit gaat het niet met alleen rijden weg.

Ik zorg er zeker voor dat de carterventilatie gangbaar blijft.

Rik ;)

Het zal zeker helpen regelmatig een Vlotte rit op Benzine te rijden..

Op gas niet te lang vol belasten, maar vlot rijden kan zeker geen kwaad..

Willem

Hoi Rik, ik heb hier ook erg last van, echt een hele tube mayo aan de olievuldop, ok beetje overdreven misschien.
    maar ik rij dus ook rustig misschien ook een beetje te lief voor de auto.
    na dit verhaal gelezen te hebben, heb ik de laatste paar dagen een stuk pittiger gereden…en idd die troep is nu grotendeels weg.

Ik ben dus gisteren naar Maastricht geweest.
    Nu vandaag tijdens het schoonmaken van de motorruimte (lees: goed afspoelen met water)
    Even onder de dop gekeken.
    Nou, bijna alles is vertrokken maar er zit nog een klein beetje op de dop, IN de carterventilatieslang zit niks en in de klepdeksel ook niet.

Dat is mooi maar ik ga natuurlijk niet elke dag 700 km rijden :jerry
    Ben benieuwd of ie weer sludge produceerd tijdens woon-werk (totaal 38 km heen en terug)

Wordt vervolgd.

Rik ;)

na 700 km nog sludge vind ik dan wel raar eigenlijk, had verwacht dat he weg was nu.
    hoe hard heb je gereden, ben je nog ff boven de 130 uit geweest? trap dat ding eens een keer op zijn donder hahaha
    denk dat het dan wel wat minder word.

In de dop kan ik me wel voorstellen.. effen dopje schoonmaken en klaar is keesje.

@soepkiepe wrote:

na 700 km nog sludge vind ik dan wel raar eigenlijk, had verwacht dat he weg was nu.
    hoe hard heb je gereden, ben je nog ff boven de 130 uit geweest? trap dat ding eens een keer op zijn donder hahaha
    denk dat het dan wel wat minder word.

Ik rijd 130/135 op de snelwegen.
    Geen 140 km meer nadat ik in 2 jaar tijd de koppakking eruit heb gereden :(
    Sinds 2006 rijdt ik standaard 130 en tot nu toe geen lekke pakking meer.

Rik ;)

@astraTD wrote:

In de dop kan ik me wel voorstellen.. effen dopje schoonmaken en klaar is keesje.

het zit inderdaad nog op de dop ja.

Rik ;)

des te duurder de benziene des te meer sludge,gewoon gas geven als hij warm is :jerry :jerry :jerry

Wou zeggen, ik rijdt met de Ascona ook gewoon 130 / 140, en laatst in Duitstland een heel stuk tussen de 150 en 160.

alles is nog netjes op peil..

Willem

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.