sludge

Forumindex Forums Modellen Corsa sludge

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229575

    Ik heb mayo aan mijn olievuldop.
    Het betrefd een corsa c ecotec 1.0 L

    Ik heb het een en ander gelezen op de site.
    Iets met het dunne slangetje rechts boven op de motor.
    wat ook opvalt dat deze slang knoke hard is, terwijl andere slangen zacht en soepel zijn.

    Moet ik deze verwijderen en schoon maken?
    kan het kwaad op korte termijn?
    Of heeft het iets te maken met een kapotte thermostaat.
    Dat de motor niet goed op temperatuur komt?

    john

    #17775282

    Controleren is voldoende.

    Willem

    #17775283

    Ik heb corsa b van vorig jaar december.
    Had toen in de winter ook die sludge, en best wel veel.
    Na de winter toen het weer iets warmer werd had ik geen sludge.
    Heb in mei / juni olie en olie filter vernieuwd.
    Castrol 10 w 40 eringedaan.
    En deze winter is het een heel stuk minder die sludge.
    Na de winter vernieuw ik hem nog eens.
    Misschien is het dan wel weg.

    #17775284

    Sludge wordt veroorzaakt door vocht in de motor ( korte stukjes rijden )
    De motor komt dan niet echt of niet op bedrijfstemperatuur daardoor blijft het vocht in de motor hangen en slaat zich op op de hoogste plek ( Kleppendeksel en dop dus )
    Het scheelt soms wel iets wanneer je betere kwaliteit olie neemt maar niet veel.

    #17775285

    Ga sowizo de olie verwisselen.
    Zit nu 10w40 halfsyntetish is.

    Volsynthetisch zou beter zijn.

    john

    #17775286

    origineel gepost door noci
    Sludge wordt veroorzaakt door vocht in de motor ( korte stukjes rijden )
    De motor komt dan niet echt of niet op bedrijfstemperatuur daardoor blijft het vocht in de motor hangen en slaat zich op op de hoogste plek ( Kleppendeksel en dop dus )
    Het scheelt soms wel iets wanneer je betere kwaliteit olie neemt maar niet veel.

    kan ja.
    Ik heb gisteravond de thermostaat vernieuwd.
    De motor komt nu wel op temperatuur.
    Mogenlijk dat de kapote thermostaat de oorzaak is geweesd.

    john

    #17775287

    Zou kunnen, want dan komt die ook niet op temp.
    Ik zou niet te dunne olie nemen kan ook een hoger olieverbruik gaan geven !

    #17775288

    maakt weinig uit op korte stukken met deze motor.. gewoon vaker olie wisselen.. dan heb je ook geen sludge meer.. :thumbup

    #17775289

    Bij mij was het toch veel verschil.
    Die verkoper gaf toen een opmerking over de olie.
    Die is nog goed, kijk eens is goed pikzwart, dan is ie nog goed.
    Ik dacht bij me zelf oh ja praatjes, ik vernieuw hem wel.
    En ik zag dus duidelijk verschil:D

    #17775290

    Ik ga vrijdag de olie verwisselen.
    Nu zit de sludge aan de onderkant van de kleppendeksel.
    Kan ik deze deksel gewoon los schroeven om de resterende sludge weg te poetsen, of krijg ik problemen met het terugzetten van de deksel?

    john

    #17775291

    origineel gepost door .357 magnum
    Ik ga vrijdag de olie verwisselen.
    Nu zit de sludge aan de onderkant van de kleppendeksel.
    Kan ik deze deksel gewoon los schroeven om de resterende sludge weg te poetsen, of krijg ik problemen met het terugzetten van de deksel?

    john

    Ligt aan de pakking die tussen deskel en motor zit.
    Als die nog lekker flexibel is kan je hem vaak wel hergebruiken.
    Maargoed, die pakkingen kosten sowieso ook weer niet veel, dus misschien is het slim om gewoon het zekere voor het onzekere te nemen en een nieuwe er tussen te doen wanneer je het deksel weer terugzet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.