Slippen met automaat

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229218

    Hallo,

    Is het erg om met een automaat te slippen?
    Het gaat om een th180 de standaard 3 traps automaat die onder Opels gebruikt werden.

    Nu er sneeuw ligt is er natuurlijk niets leuker te doen dan met een achterwiel aangedreven auto te spellen.:jerry

    Maar is dit wel zo goed voor de automaat.

    En als dit verkeerd is hoe is dat dan op te merken.

    Bedankt.:wors

    #17768966

    toen ik nog automaat ree,lang geleden,vond ik het ook wel mooi
    maar plots liet de tractie het afweten,de automaat liet los
    en greep plotseling weer vast ,nou dat was een stevig schrik moment
    ree mijn eigen bijna de vernieling in.
    nu kan ik je niet vertellen hoe dat nu kwam heb ik geen idee van
    maar als je vermogen even weg is ,de motor stevig in ene toeren
    op neem wat logies is en dan weer vast grijp ben je niet blij
    dat kan ik je wel verzekeren.
    bij deze dan gelijk van mij de vraag.
    hoe komt het dat de automaat plots weg valt en even later weer op pak.
    vgr tonsr.

    #17768967

    te weinig olie. of door het slippen dat er ’tijdelijk’ te weinig olie was :D

    En een TH180 kan heel wat hebben

    #17768968

    olie pijl was goed ,dat controleerde ik regelmatig,kan het dan zijn op het moment van doorslaan van de achterwielen er zo snel de olie druk
    weg valt waar door dan er ook geen tractie meer is.
    vgr tonsr.

    #17768969

    nee dat kan niet

    denk dat je eerder te maken hebt gehad met wegvallen van grip weg wegens spinnen va wielen en die vervolgens weer ff grip kregen

    te weinig olie is ook ene oorzaak in bochten

    #17768970

    Jip alles in automaat word door olie geregeld zoals rembanden vast zetten,zodat gangen worden gewisselt,als je te weinig olie in het carter hebt,en je gaat bv schuin door een bocht,zuigt je pomp ff lucht op en word der geen olie opgezogen,dan blijft de zaak inwending niet op spanning en valt je verbinding tussen blok en bak weg.

    #17768971

    vanmiddag ook ff bezig geweest
    met de sprinter van m,n werk
    v6 cdi automaat

    maar die gooit gegeven moment het vermogen er gewoon af
    terwijl traction control uitstaat

    :thumbdown:thumbdown
    rot ding :puke
    m,n vorige sprinter was wel gewoon schakelbak
    die beviel mij s winters beter;):P

    #17768972

    Okay

    Conclusie: het is dus niet erg en heeft geen nadelige gevolgen om met een automaat de slippen in de sneeuw?

    #17768973

    nee hoor, gaat zelfs gewoon geweldig

    #17768974

    sterker, beter met een automaatbak dan schakel, die geeft krachten veel directer door, meer belasting

    #17768975

    origineel gepost door mallemalle
    sterker, beter met een automaatbak dan schakel, die geeft krachten veel directer door, meer belasting

    hmmm heb 10 x liever een schakelbak dan een automaat
    als je wat wilt slippen driften;)
    power is nothing whitout control;)

    #17768976

    omdat het directer is, voor slippin’ beter uiteraard, maar een automaatbak heeft nu eenmaal een soepeler overbrenging en wordt de zaak minder belast:)

    hoewel niet over hoeven schakelen en spelen met het gaspedaal ook wel lekker spint :)

    #17768977

    Louwe heeft volgens mij ook geen 6 pitter ?
    en een 4 pitter met automaat kom je meestal wat vermogen te kort.
    Ik vindt het zalig een 6 pitter met automaat en driften gaat met dit weer erg leuk.

    #17768978

    Niet om je af te kraken of iets Louwe maar dit is mij mening:wors

    #17768979

    origineel gepost door noci
    Niet om je af te kraken of iets Louwe maar dit is mij mening:wors

    maakt ook niet uit
    ik neem je niets kwalijk:thumbup
    maar ik heb zelf aan automaten
    2x een v8
    waarvan 1 een 5.7 met 3 traps
    en 1 een 3.5 met 4 traps;) dus power zat lijkt mij

    en dan van de baas een v6 turbo diesel met 4 traps
    dus ook niet echt behelpen;)

    daarnaast had ik een 2,8 6 cilinder 3traps automaat
    in een d rekord station;)

    dus ik weet echt wel waar ik het over heb;)

    #17768980

    Oke Louwe,

    Ik heb me vergist in je 16 klepper ;) :wors

    #17768981

    origineel gepost door noci
    Oke Louwe,

    Ik heb me vergist in je 16 klepper ;) :wors

    nee hoor ik heb ook nog wel 4 cilinders
    maar inderdaad en v8 is ook een 16 klepper:P

    er zijn trouwens zat 4 cilinders die een 6 pitter het nakijken geven
    ben zelf ook langzaamaan een heel potente 2.0 4 cilinder aan het bouwen;)

    #17768982

    oke je hebt gelijk, ai dat doet pijn weer gelijk moeten geven, haha.;)

    #17768983

    maar toch speel ik dan liever met een schakelbak als met een automaat.

    zo in de sneeuw :D

    #17768984

    gaat prima met automaat

    gister mn manta 1.8s automaatje es effe aan het werk gezet op een lege parkeerplaats gaat primaaaa:D

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.