Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Sleutels kwijt, groot probleem!!!
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2014 om 13:03 #17267301
Hallo mensen, voordat er gepost gaat worden dat dit een diefstal betreft-> NEE, ik zal het uitleggen.
Ik heb vrijdag een Opel Astra uit 1998 gekocht (F-CC), oud auto’tje en perfect voor de export. De auto heb ik dan ook aangemeld voor export (Hij is dus klaar in principe) en meneer heeft een vrijwaring op mail gekregen. Aangezien ik geen autoambulance bij me had, ben ik terug gereden om die alsnog op te halen en zo de auto mee te nemen, alleen toen ik eenmaal terug was kon ik de sleutels van de Astra NERGENS meer vinden, ik heb me rot gezocht, zonder resultaat. De auto staat op slot, de sleutels liggen er ook niet in(anders had ik een raampje ingetikt) en ik kan de auto dus ook niet handmatig bewegen want dan valt de stuur op slot.
Ik weet bij god niet wat ik moet doen!!!!!!! Ik heb een paar dealers gebeld en mij verteld dat ik een compleet nieuwe sleutel moet bestellen bij Opel en dat kost me dan zo rond de 200 euro, waarna hij ook moet worden ingeleerd(?) en dat kost dan ook rond de 70 euro. Mij te duur, maar ik riskeer en 10x hogere boete als de auto daar blijft staan (Hij MOET naar een opslag ruimte), dus geld maakt me niet uit momenteel.
Uiteindelijk ben ik langs een Opel boer in mijn buurt geweest en die vertelde mij dat dat onzin was, en dat hij met de auto papieren gewoon de sleutels codes kon vragen bij opel (Kosten rond de 35 euro) en ik dan een sleutel kon bij maken bij een slotenmaker, en zij)opel garage) vervolgens de elektronische gedeelte zouden regelen. Mooi opgelost dacht ik, maar aangezien de auto niet op mijn naam staat, en aangemeld is voor export, wil hij wel eventueel de gegevens van de vorige eigenaar, en die (haar dochter, want het was de auto van haar dochter) wil me niet helpen. Autobedrijf die de auto heeft aangemeld voor de export wil dat wel, en ik kan bij hem papieren ophalen, alleen weet ik niet of dat voldoende is(??)
Haar pa, waar ik de auto van heb gekocht is nota bene een agent en werkt bij de recherche, en hij heeft begrip voor mijn problemen en zal op de auto letten tot ik hem weg krijg( en de vrijwaringsbewijs die hij via mail kreeg, die heeft hij doorverstuurd naar mij )
Ik weet gewoon NIET wat ik nu moet doen, en hoe ik die auto daar in godsnaam wegkrijg en hoe ik aan een sleutel kom.Ik hoop ZOOO erg dat iemand hier een antwoord heeft en mij eventueel kan helpen, ik ben bereid om te betalen!!!
*Auto staat bij de mensen waar ik het van heb gekocht gewoon op straat, voor hun deur, ze hebben er geen moeite mee dat ie er staat verder, want ze vinden het net zo klote voor me
3 augustus 2014 om 13:04 #18246092Mijn excuus voor het warrige verhaal, maar ik zit met mijn handen in het haar, mochten er vragen zijn mag je ze gerust stellen.
3 augustus 2014 om 13:13 #18246093ANWB trucje
Verwijderd door beheerder.3 augustus 2014 om 13:15 #18246094Ja, maar dan heb ik de auto geopend, en dan? Ik kan hem dan moeilijk op mijn autoambulance krijgen omdat het stuur zonder sleutel op slot valt.
Ik maak me niet zo zeer zorgen om het starten van de auto, maar het weg halen van de auto daar. Hij staat namelijk aangemeld als geexporteerd en MOET dus weg daar.3 augustus 2014 om 14:05 #18246095Iemand?
3 augustus 2014 om 15:31 #18246096je heb het over sleutel inleren dus ik ga er vanuit dat er een immobilizer op zit ?
als er geen immobilizer op zit dan kan je het contact slot er uit halen en, volgens mij kan je em dan met een schroevendraaier starten of ,je zet er een nieuw contactslot in voor een paar tientjes
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/contactslot-opel-astra-f-astra-g-corsa-b-corsa-c.html” onclick=”window.open(this.href);return false;anders koop je een paar car dolly’s ,die zet je er onder en je kan je auto alle kanten op duwen/trekken
3 augustus 2014 om 16:03 #18246097gewoonweg een sleutel bij de dealer halen, mag geen 200 maar hooguit 70 euro kosten zonder inleren. Anders start die ook niet namelijk!
3 augustus 2014 om 18:11 #18246098Dealers willen er dus wel 200+ voor, 150/180 alleen voor een sleutel die besteld moet worden (Volgens hen).
Ik ben gewoon ten einde raad.3 augustus 2014 om 18:24 #18246099Ik zou voor die dolly’s gaan. Als je toch een auto-ambulance hebt hoef je daar maar een paar meter mee te stuntelen! Dat lost je probleem van de sleutels niet op, maar je kan de auto iig van de weg af halen.
3 augustus 2014 om 18:39 #18246100Gewoon een afsleepbedrijf bellen die trekken hem er probleemloos op en brengen hem waar je maar wil en de kosten vallen best wel mee
3 augustus 2014 om 18:43 #18246101Eens met Haasje17; een sleutel bestellen, die kost ongeveer een tientje of 6.
Is de beste manier, hoef je niets te slopen.Alleen:
Als je de sleutelcode niet hebt, zul je deze op moeten vragen, dat kost ongeveer 25 Euro, inleren misschien nog eens 30.
Als dat ter plaatse moet gebeuren zul je er ook nog wel kosten bij krijgen voor het uitrijden van de serviceauto.
Dan kom je denk ik uit op ongeveer 150 Euro..Of inderdaad een sleepdienst bellen en laten droppen bij de dealer in afwachting van een nieuwe sleutel?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.