sleutelblunders?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) sleutelblunders?

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 169)
  • Auteur
    Berichten
  • #17730261

    aantal maanden terug moest ik bij een Z19DTH het inlaatspruitstuk verv ($*#&@-werk)

    Dus dan moet de distributieriem ook los ivm br. stofpomp.

    Ligt die riem eraf valt m’n sleutel zo op de startmotorpolen… Begint die startmotor te draaien maar gelukkig bleef de bendix op zn plek…
    Toen stond ik toch echt ff te zweten :P

    #17730262

    [rquote=1818752&tid=133518&author=GSI Racer]olievaten leeg maken, ook altijd leuk:D
    stagiar bij ons.

    heb je al eens zo’n vat leeg gepompt?
    jaja, tuurlijk.
    oke laat maar gaan.
    10 minuten later komt hij aan gerend.
    kraantje van de bak vergeten dicht te maken en bak gewoon omlaag laten staan.
    mooit fontijntje had hij gemaakt:jerry

    1 ding weet ik wel zeker, hij zal het nooit meer fout doen:vertag[/rquote]

    jah heb ik ook eens mee gemaakt bleef de klep hangen die hem normaal afsluit ook een fontijntje

    ook nog zo iets met mijn kadett motor in elkaar gezet en rooke rooke dat die deet naar 3 dagen zoeken en het nodige vervangen komt er een vriend en zegt lulo je heb de lucht massameter verkeerd om wat had ik dus gedaan had mijn luchtslang aan gepast en niet eens gekeeken met het drop zeten :o:o:o

    #17730263

    Pas met de Astra F 1.8I Aut.
    Liep niet lekker, moeilijk warm starten ed..
    Dus ik bougie’s vervangen, verdeler vervangen.
    Starten, liep op 3 cylinders.. echt van alles los gehad en kon het maar niet vinden.

    Komt mn Opa aangelopen, de bougiekabel hangt nog los :jerry

    #17730264

    @mattemaker wrote:

    … eerst je minpool vastzetten op je accu en dan pas de pluspool.. en ja hoor.. met steeksleutel tegen iets metaal komen.. (of de andere pool raken).. knetter.. :swear

    of voor de heren monteurs.. de brug afrijden en de remmen nog niet op druk hebben..:o (soms heb je van die dagen):wtf

    Euh die heb ik meegemaakt gelukkig had ik een knijptang waarmee ik de minpool vasthield, als ik met me handen had aangesloten dan was het mischien erger geweest :wtf dus altijd eerst plus aansluiten dan min en bij loshalen eerst min dan plus weer wat geleerd

    #17730265

    ik heb er vandaag ook een hele grote gemaakt.
    ik zou de tank van de corsa vervangen.
    dus ik naar de sloop.
    kom terug van de sloop.
    zit er een gat in die tank blunder 1.
    ik weer terug.
    goed gekeken of ik nu wel een hele tank had.
    goed 1 gevonden.
    in de auto er mee en monteren.
    lekker rustig sleutelen.
    na een hele middag eindelijk klaar.
    slangen er aan.
    kijken of alles goed zit.
    benzine er in.

    en starten maar.
    hij wou niet starten.
    goed slangen verkeerd mischien.
    slangen omzetten.
    starten weer niets.
    :hmmz :hmmz :hmmz

    wat blijkt nou heb ik een dieseltank meegenomen.
    dan start hij dus nooit want de pomp zit in de tank bij de benzine.
    maar 1 geluk.
    je kunt alles ombouwen.
    de corsa doet het nu weer.

    #17730266

    [youtube:e2aekech]http://www.youtube.com/watch?v=HAq9Jh0XVPc[/youtube:e2aekech]
    niet echt een blunder maar wel leuk ;-)

    #17730267

    met de calibra weet niet meer precies wat ik had vervangen, maar na 15km kwam ik er achter dat ik het klemmetje van de retour slang van de kvs niet vast had gezet op het reservoir. gelukkig geen schade of iets :D

    #17730268

    Haha, wat hadden jullie met die AX gedaan?
    olie afgelaten ofzo :wtf

    #17730269

    gas gegeven :-)

    #17730270

    en toen?
    drijfstangetje kiekeboe?? :jerry

    #17730271

    zuigertje door blok gevlogen maar dat ding rijd nog ;-)

    #17730272

    Keerjte met demonteren motorblok Alles losgemaakt op de benzine leiding na dus blok opgetakeld en toen kreeg ik hem naar 20 cm niet meer verder denk waar blijft dat ding nu aan hangen. Leiding van voor tot achter de auto kapot getrokken. Stomste wat ik ooit heb gedaan. Sukkel dacht ik toen..

    #17730273

    ‘stekkertje vergeten’ staat ook in de top 10 denk ik :angel

    #17730274

    stekkertje vergeten hier ergenis 1 haha:P

    Of de gaskleppositie sensor verwisselen met BDP seensor en ma zoeken king:

    Retour en aanvoer benzine leiding ook n klasieker van 2.0 8v na 16v ombouw.

    #17730275

    retour en aanvoer wisselen staat in top 5 denk ik

    #17730276

    @mies&geri wrote:

    retour en aanvoer wisselen staat in top 5 denk ik

    kan bij een c20xe dacht ik helemaal niet… verschillende diameters qua aansluiten

    #17730277

    bij een carb motor kan het wel

    #17730278

    @corsaracer wrote:

    kan bij een c20xe dacht ik helemaal niet… verschillende diameters qua aansluiten

    Koppelingen wel maar slangen niet?

    Is inderdaad een veelgemaakte fout king:

    #17730279

    zal hier maar een beetje nieuw leven in blazen :mrgreen:

    met een slijptol waarvan de kabels aan elkaar hingen met plakband willen een uitlaat op maat slijpen, putje zomer dus ik met men bloot bovenlichaam onder de auto gekropen en slijpen maar! vervolgens me een beetje verleggen en per ongeluk op de kabel gaan liggen die aan elkaar gesjoemelt was, met als gevolg dat ik geëlektrocuteerd werd :swear doordat ik onder de auto lag en ook nog op de kabel geraakte ik nog niet direct weg,leuk is anders, was net gelijk een halve gek die daar lag te slijpen :p

    dan nog eens in een autobedrijf waar ik werkte, de remmen moeten vervangen van toevallig men baas zen auto, bijna gedaan wiel er terug op en met de hand de bouten wat opgedraaid, net dan riep men baas me als ik even vlug kon komen helpen, ikke geen probleem, eerst de baas wat uit de nood helpen :thumb toen kreeg men baas een telefoon om iemand te komen depaneren hij vlug in zen jeep gesprongen (met het losse achterwiel :D ) er vlug vandoor en de eerste bocht klak! wiel eraf :jerry hehe ga ik nooit vergeten :D stond daar midden de baan mocht ik dan met de krik komen afgelopen om zen wiel er terug op te leggen, hij kon er wel nog mee lachen king:

    #17730280

    Met zijn 2en op een goeie zondag een vers 8 kleppertje in de calibra wippen, denken alles goed gecontroleerd te hebben maar helaas na de 3e langzame bocht tot een pijnlijke conclusie komen dat je een fusee niet hebt vastgezet.

    Resultaat, een half gekneusde voet want vond mezelf erg dom :swear ( calibra bumpers zijn stevig )

    Homoneet doormidden getrokken en schroefdraad vd draagarm semi verneukt terwijl deze nog best nieuw waren, en mijn rechterscherm nogal royaal naar de klote omdat de hele veerpoot inc wiel naar achter was gekomen ( allemaal stapvoets gebeurt gelukkig ).

    Uiteindelijk de draad van de draagarm wel fatsoenlijk gekregen weer alles opgetapt, een steekas uit mijn collectie rommeltjes wat zich gelukkig heeft opgebouwd afgelopen jaren en een tripje van anderhalf uur naar dhr boomkamp voor een nieuw scherm.

    Al met al geen duur grapje maar wel behoorlijk storend als je denkt dat je klaar bent en je auto pleurt op de straat… :fy1

    #17730281

    Na lang zoeken waarom die kut grasmaaier van kranenbroek niet loopt carb ultrasoon laten en lopen !

    ( kranenbroek koopt grasmaaiers in grote partijen die bv al langer bij de fabriek staan te wachten op verkoop )
    waarbij alle motoren getest worden en daarna word de benzine afgelaten, alleen laten ze de carbs niet leeg waardoor er nadat deze grasmaaiers soms meer dan 5 jaar stilstaan veel rubbervorming in de carbs hebben.

    Dag erna, gras willen maaien en gewoon niet starten ! :fy1

    Nou ben ik een eigenwijze gek en als ik iets de dag ervoor gefixt heb weet ik zeker dat t werkt…. die grasmaaier onderhand aan t trekkoord door de raam naar binnen gegooit met starten.
    ( uiteindelijk zelfs een pees afgescheurt ).

    Bleek moederlief die zich nooit met techniek bemoeit t nodig te vinden om ineens vanuit het niets en onaangekondigd het brandstof kraantje van de grasmaaier dicht te zetten.

    kraantje open en gaan met die banaan uiteraard king:

    #17730282

    carb monteren op je vespa en afvragen waarom die zo verzuipt, sproeier op werkbank zien liggen king:

    #17730283

    Nadat ik de cassette in de v-bak gezet had, wiel e.d. gemonteerd had, motorsteun e.d. weer vastgezet had… Bij het vastzetten van het schakelhoedje een schroefje laten vallen in de versnellingsbak dat was mijn grootste blunder :P

    #17730284

    ja of deur paneel er af om het raam mechanisme
    in te smeren alles er weer voor en dan de hele dag zoeken naar mn ratel
    in de auto kijken doe de deur dicht en hoor {klink} het zal toch niet ja hoor alles er voor weg
    en daar kwam ie dan weer :D

    #17730285

    @mattemaker wrote:

    … eerst je minpool vastzetten op je accu en dan pas de pluspool.. en ja hoor.. met steeksleutel tegen iets metaal komen.. (of de andere pool raken).. knetter.. :swear

    of voor de heren monteurs.. de brug afrijden en de remmen nog niet op druk hebben..:o (soms heb je van die dagen):wtf

    heb ik innd ook gehad,

    drukke dag, ik was alleen veel werk , rececptionisten zeuren , voorremmen van een astra J vervangen ik rij de auto van de brug af (vooruit) ik rij op een muurtje af , ik wil remmen niks probeer nog de handrem (maja dat was weer zon elektrische k*t handrem dus door paniek niet het knopje kunnen vinden) probeer nog een keer de voetrem maar het was al te laat.
    €3000 euro schade , gelukkig was het een lease auto maar toch

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 169)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.