sleutelblunders?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) sleutelblunders?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 169)
  • Auteur
    Berichten
  • #17730186

    origineel gepost door kimmiej666
    Wassie het plastic blokje vergeten terug te klikken op de startmotor!!! 2 dagen in stress gezeten dat die auto dus niet meer zou lopen!

    Wat is dat voor plastic blokje dan?

    Al die verhalen over remmen trouwens, je hebt toch altijd nog je handrem??:vertag

    #17730187

    ik denk dat ze bedoeld het plastic schakelaartje achterop het contact slot.. dat tussen de stekker en het slot zit zegmaar.

    #17730188

    Dat rechthoekige blokkie die rood omcirkeld is dient wel daar terug erop geduwd te worden..

    Mijn vriend wist dus in eerste instantie niet meer waar die voor was toen ie alles terugbouwde :)

    Met als gevolg dus stress om maar een heel klein plastic kapje waardoor je motor niet zal starten als die er niet op geklikt zit. :)

    #17730189

    tjkah zonder immobilisator doet hij niet veel nee:P

    #17730190

    een keer met een maat van me, zijn remmen(trommels achter) vervangen van zijn chevy van (g30)
    bij deze auto kan je tijdens het slijten van de remmen een soort wieletje met nokjes erop aandraaien, deze wordt vergrendeld door een plaatje wat ertegen aandruk.
    maar voor de nieuwe remmen moet je dan heel wat terug draaien dus ik een klein steeksleuteltje tussen dat plaatje gezet zodat ie vrij stond.
    uiteindelijk alles weer inelkaar hoorden we tijdens het remmen getik bij het linker achterwiel, we vertrouwden het niet dus alles maar weer open maken, wat denk je, steeksleuteltje zat er nog tussen!

    #17730191

    een klasse 5 monteren en vergeten dat die 2 massa ’s heeft.

    had al een chauffeur een nieuwe laten halen bij een collega vestiging,maar die deed het dus ook niet:P]

    een collega van me had parkeersensoren ingebouwd in een nieuwe transporter.

    hij had de laadklep dichtgegooid,maar niet in het slot.

    hij rijd achteruit naar de muur om hem af te stellen,vliegt die klep open,je raad het al , klep tegen de muur.:P

    #17730192

    och je maakt zoveel mee :P

    tijdens een proefrit een geklingel onder de auto, gaat je sleutel 9 ervandoor… die zat nog dus op de remnippel

    of oliefilter vergeten vast te zetten, start je de auto… VLOP alle olie eruit :angel

    losse banden schoongespoten, daarna om de velg gedraaid, proberen te balanceren en maar niet lukken :wtf zit er liters water in :jerry

    #17730193

    Ach zo heeft elke monteur weleens wat meegemaakt

    Ben zelf eens vergeten om de kraan van de olieopvang bak in de put dicht te draaien mooi ff snel olieaftappen voor de pauze ik denk kan ie lkkr uit lekken

    Dat uitlekken was wel gelukt alleen jmmr van die ruim 30 liter olie in de put (was helaas geen busje maar een vrachtwagen)

    en een keer de looplamp laten hangen onder een oplegger worden we savonds opgebeld door de klant met een klacht dat er rare verlichting brand onder de oplegger en zo kunnen we nog wel even door gaan

    #17730194

    bij een capri de carburateur reviseren en dan aanvoer op retour en retour op aanvoer aansluiten
    starten en lopen gewoon rijden maar bij accelereren sloeg ie steeds af
    bij normaal rijden bleef ie lopen en paar weken door gereden vond m wel stuk zuiniger geworden trouwens
    maar accelereren echt nietgelijk bokken en afslaan starten en weer rijden
    toch maar eens zoeken
    motorkap open
    toen zagen we het pas
    groet michel

    #17730195

    Heb vroeger bij een bandenhandel gewerk, en monteerde daar tientallen nieuwe banden per dag.

    Op een dag kwam er een klant terug, die enkele dagen ervoor 4 nieuwe banden had gekocht, die ik gemonteerd had.
    De beste man klaagte erover dat het stuur trilde. Dus opnieuw de vóórbanden gebalanceerd.
    Het linkerwiel wilde niet lekker balanceren. Eerst moest het lood hier, en even later precies aan de overkant van de velg.
    Maar op 0 komen ho maar!!:hmmz

    Toen hebben we de band maar even gedemonteerd, om te kijken of de velg een te grote onbalans had.
    Wat bleek :wub Me loodtang was weer gevonden, deze bleek in de band te zitten, en was ik al een paar dagen kwijt. :wors:D

    #17730196

    een collega gaat lichtmetalen velgen monteren op de platen brug,hij begint achter,bus omhoog,stempel eronder (1 maar ) brug laten zakken,bus staat met zn kont omhoog.

    hij draait de wielbouten los,wil het wiel eraf trekken,zat beetje vast,hij beetje kracht zetten,schuift die stempel opzij,

    hele bus van de brug af gelazert!!!!!:jerry

    komt net die klant aangelopen om te kijken hoe zn nieuwe bus er nou uitziet :jerry

    #17730197

    origineel gepost door 14XE
    een collega gaat lichtmetalen velgen monteren op de platen brug,hij begint achter,bus omhoog,stempel eronder (1 maar ) brug laten zakken,bus staat met zn kont omhoog.

    hij draait de wielbouten los,wil het wiel eraf trekken,zat beetje vast,hij beetje kracht zetten,schuift die stempel opzij,

    hele bus van de brug af gelazert!!!!!:jerry

    komt net die klant aangelopen om te kijken hoe zn nieuwe bus er nou uitziet :jerry

    ziet die de bus weer eens van een andere kant:jerry

    #17730198

    Massakabeltje van m’n Dynamo vergeten te monteren…
    Waardoor ik op een gegeven moment met een lege accu stond :hmmz

    #17730199

    origineel gepost door senatorman
    Heb vroeger bij een bandenhandel gewerk, en monteerde daar tientallen nieuwe banden per dag.

    Op een dag kwam er een klant terug, die enkele dagen ervoor 4 nieuwe banden had gekocht, die ik gemonteerd had.
    De beste man klaagte erover dat het stuur trilde. Dus opnieuw de vóórbanden gebalanceerd.
    Het linkerwiel wilde niet lekker balanceren. Eerst moest het lood hier, en even later precies aan de overkant van de velg.
    Maar op 0 komen ho maar!!:hmmz

    Toen hebben we de band maar even gedemonteerd, om te kijken of de velg een te grote onbalans had.
    Wat bleek :wub Me loodtang was weer gevonden, deze bleek in de band te zitten, en was ik al een paar dagen kwijt. :wors:D

    Keer gehad met een Pakbon,die we nergens niet meer terug konden vinden… ook in de band

    Iedere monteur maakt weleens wat mee,en wie werkt maakt fouten…

    #17730200

    had controle lampje uit dash nodig
    dacht haal die van dynamo er uit (C ascona)
    op gegeven moment lege accu
    anwb dr bij zegt ie laad je accu niet bij
    dynamo stuk ik verbind m door dan kan je naar huis morgen ff dynamo halen en wisselen
    hij dynamo door geschakeld zodat ik naar huis kon
    onderweg naar huis begon er bij mij een lampje te branden
    ja hoor lampje in dash terug geplaantst en nooit geen last meer gehad

    groet michel

    #17730201

    haha gave verhalen hier zeg. Komt nog meer voorbij als ik had kunnen verzinnen toen ik het topic opende :) ga door ga door :D

    #17730202

    origineel gepost door senatorman
    Heb vroeger bij een bandenhandel gewerk, en monteerde daar tientallen nieuwe banden per dag.

    Op een dag kwam er een klant terug, die enkele dagen ervoor 4 nieuwe banden had gekocht, die ik gemonteerd had.
    De beste man klaagte erover dat het stuur trilde. Dus opnieuw de vóórbanden gebalanceerd.
    Het linkerwiel wilde niet lekker balanceren. Eerst moest het lood hier, en even later precies aan de overkant van de velg.
    Maar op 0 komen ho maar!!:hmmz

    Toen hebben we de band maar even gedemonteerd, om te kijken of de velg een te grote onbalans had.
    Wat bleek :wub Me loodtang was weer gevonden, deze bleek in de band te zitten, en was ik al een paar dagen kwijt. :wors:D

    Whahahah wat lomp. Zo vond ik een keer een briefje van 20 in de band die ik monteren ging. Heb hem lekker zelf gehouden, was uit het borstzakje van een vorige werkgever van me gevallen…..was toch een lul van een vent:jerry

    #17730203

    die tang in de band is echt goed!!!! :D

    Ik heb een keer geprobeerd de distributiekap van mn bmw te halen terwijl ie nog liep…. :thumbdown Soms ben je gewoon niet helemaal wakker nog.. Maar daarna wel!! :P
    Heb echt een kwartier staan stuiteren en schreeuwen van de stroom die ik door me heen kreeg.

    #17730204

    Bij m’n C kadett de onsteking afstellen, dus met de ratel de motor goed zetten zodat deze op tijd staat, contactpuntjes afstellen en starten maar. Ratel dus nog op de krukaspoelie zitten. De ratel stond gelukkig goed, dus deze bleef netjes vrijlopen :jerry. En olie verversen van m’n kadett en je afvragen waarom er na 5 liter nog steeds geen olie aan de peilstok zit. Olieplug vergeten en circa 5 liter olie in de garage liggen :hmmz

    #17730205

    ik ben me rezervesleutel van me kadett kwijt geraakt in Londen op studiereis

    lijkt me ook een sleutelblunder :jerry

    #17730206

    een stagair bij ons op het werk.

    ff olie + filter laten wisselen
    ging allemaal goed, totdat we wilden starten. Motor draaide nauwelijks meer rond.
    bleek dat hij olie gevult had tot boven aan de rand van het kleppendeksel.

    GOEIEMOGGEL!!!!:wors

    #17730207

    een klant op het werk je oranje olie lampje ging branden hij naar de pomp!

    hoeveel olie gaat er in me auto uhhm 4,5 meneer doe mijn 4,5 liter olie

    hij het erin gegooit, onderweg belt hij de garage me auto rookt zo erg!
    hij zegt ik ben onder weg naar jullie!

    zolang als de peil stok was zat er olie aan, alles was nog heel in de motor was een opel das goed spul natuurlijk.

    #17730208

    klant weg zien rijden met de auto en dan nog een volle oliekan op de werkbank hebben:hmmz

    krukasblokeerpen of boutje in nokkenastandwiel laten zitten na vervangen van dtb riem:hmmz

    auto proefrijden terwijl je boutjes van het stuurhuis bent vergeten vast te zetten:hmmz

    gelukkig zelf nog niet meegemaakt:jerry

    #17730209

    waar is dat ??

    gaan we daar nooit heen :D

    #17730210

    lol

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 169)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.