"Sleutel" slotbouten kwijt

Forumindex Forums Modellen Astra "Sleutel" slotbouten kwijt

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229203

    Vorige week wou ik de winterbanden onder mijn auto laten leggen, maar kon de “sleutel” van mijn slotbouten niet vinden. :argue

    Mijn garage kon ze waarschijnlijk niet verwijderen zonder mijn velgen te beschadigen. Op advies gebeld met een bandenboer, maar die kan het misschien afhankelijk van het soort bout.

    Heeft iemand een oplossing?

    #17768738

    moer op lassen/taggen
    taggen/lassen kan aan de binnenkant vd moer dus minimale kans op schade van de velg.
    ik hoop eigenlijk voor je dat je je sleutel nog kan vinden.

    ik bedenk mij opeens heb je bij je slotbouten geen kaartje met een nummer gehad?
    Dat nummer refereert aan je sleutel maten. Met dit nummer kun je een nieuwe sleutel bestellen.

    Succes!!

    #17768739

    bietje bandenboer heeft diverse doppen liggen met inwendig linkse draad

    met luchtsleutel zet die dop zich vast in de oude dop en zo krijg je hem los zonder beschadiging

    heb hetzelfde aan de hand gehad vandaar

    #17768740

    Bij mijn slotbouten zat een sicker die ik in de auto moest plakken! Als ik de sleutel kwijt zou zijn, dan hoefde ik dat nummer maar door te geven en dan wisten ze welke sleutel ze moeten gebruiken.

    Het lijkt me dat je dat nummer misschien wel ergens thuis hebt. Dan hoef je alleen maar zo’n sleutel via de garage te bestellen en klaar is kees.

    #17768741

    ff langs een lokale banden boer die heeft vaak meerdere sleutels op voorraad.

    #17768742

    een net iets te kleine dop erop rammen en losdraaien
    meestal is dat 17 of 18 dus

    groet michel

    #17768743

    heb dat ook een keer gehad met me calibra

    toen heb ik een leverancier gebeld van Mgard,

    en die wou ook een code, maar die had ik niet, en toen vertelde die man van je kan ook foto’s maken van je slotbout.

    en door middel van die foto konden hun zien welke ik moest hebben. nog geen week en ik had een nieuwe binnen:wors

    das pas service;)

    #17768744

    Ik heb een keer mijn ‘sleutel’ stuk gedraaid en wel op een plek waar de auto niet kon blijven. Heb er toen inderdaad moeren op gelast om ze los te draaien. Geen schade aan de velg in elk geval, dus dat is echt wel onzin dat dat onvermijdelijk zou zijn!

    #17768745

    Ik had van de week een mail gestuurd naar de fabrikant, vandaag een reactie ontvangen.

    Een nieuwe sleutel wordt toe gezonden!!! Dus kunnen komende week (hopelijk) mijn winterbanden eronder :D

    #17768746

    Mm, goed om te lezen.. Ben blij dat ik toen toch voor de duurdere gekozen heb:thumbup

    #17768747

    Indien lassen wel ff de de lasklem zo dicht mogelijk bij de te lassen bout, anders kan je in ’t ongunstigste geval je wiellager daarna gaan vervangen.

    #17768748

    origineel gepost door Bennykuh
    Ik had van de week een mail gestuurd naar de fabrikant, vandaag een reactie ontvangen.

    Een nieuwe sleutel wordt toe gezonden!!! Dus kunnen komende week (hopelijk) mijn winterbanden eronder :D

    Kijk, dat noem ik nog eens service. Netjes!!!!!

    #17768749

    origineel gepost door Jerremy
    Indien lassen wel ff de de lasklem zo dicht mogelijk bij de te lassen bout, anders kan je in ’t ongunstigste geval je wiellager daarna gaan vervangen.

    HEEL belangrijk. Lang leve de zwerf stroom.:thumbup:thumbup

    #17768750

    origineel gepost door skip

    origineel gepost door Bennykuh
    Ik had van de week een mail gestuurd naar de fabrikant, vandaag een reactie ontvangen.

    Een nieuwe sleutel wordt toe gezonden!!! Dus kunnen komende week (hopelijk) mijn winterbanden eronder :D

    Kijk, dat noem ik nog eens service. Netjes!!!!!

    Inderdaad, werd ook niet gevraagd om een vergoeding! Hopelijk binnen een paar dagen in huis :D

    #17768751

    bij een slot bout kun je ook vrijgemakelijk
    de kop er af boren;)

    wel klein beginnen en dan opboren;)
    en uiteraard precies in het midden van de bout kop;)

    ik weet wel dat t probleem voor de topic starter al verholpen is:thumbup
    maar mischien heetf iemand anders er wat aan

    lassen heeft niet mijn voorkeur
    oa om je lagers inderdaad
    en das geen zwerf stroom waat daar doorheen gaat

    maar je massa moet door de kogels/rollen
    van je lager

    om die reden moet je ook nooit iets lassen in een bankschroef terwijl de massaklem op de voet van je bankschroef zit;)

    zet hem dan zo dichtmogelijk of liever op het te lassen deel;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.