Goed…..tis weer warm weer dus we kunnen weer:P
Volgas boven in toeren een zwartige rookpluim achter de auto. (niet altijd maar soms)
Kop is enkele weken terug weer los geweest en voorzien van nieuwe klepseals en gelijk de zuigerveren en drijfstanglagers vervangen. Blok is dus weer goed.
Nu zal het dus toch echt een verkeerde ontbranding zijn.
Op de testbank met de motor los (dit was voordat ik de zuigerveren gedaan had) zag je dat ie onderin te rijk stond en boven in toeren juist wat te arm. Maar hier was veilig mee te rijden. Volgens de tuner.
Aan de co kast heb ik een Co van 0.0 de rest moet ik nog ff checken met de apk.
Ik kan mn co schroeven onder de carbs wat stellen, hiermee verander ik dan ook de co uitstoot.
Gasnaalden kan ik nog 1 omlaag zetten of 3 omhoog. (wordt ie rijker of armer van)
Ik kan de onsteking ook nog verdraaien, of andere bougies plaatsen.
Ik heb nu de originele opelbougietjes, dubbele elektrode. Daar kan ik nog andere inzetten de 4 punters oid.
Ik rij zonder lambdasensor, en heb geen wideband testkast. Wel zon banketstaaflig metertje die op mn enkeldraads lambdasensor wel werkt, maar ideaal is dat dus niet.
Wat is nu de ideale waarde voor mn wagen.
een verbranding van 14.9 was te arm?
Ik trek hem eerst zo op deze afstelling door de apk.
Daarna kan ik dus gaan schroeven.
Wie kan me opweg helpen?
Als dit niets wordt kan ik altijd nog naar een bedrijf met testbank, kunnen ze gelijk de nokkenastandwielen zien, of dat goed staat.