Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Slecht starten en op 3cilinders?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2012 om 18:41 #17246119
Beste mensen,
In deze erge kou merk ik dat mijn auto slecht start. Is dit normaal? Zo nee, wat zou hier aan gedaan kunnen worden?
Daarbij, als ie dan uiteindelijk start, loopt ie eerst op 3 cilinders.. Zodra ik even een stukje gereden heb, loopt ie weer netjes op 4 cilinders…
Wat kan hier aan gedaan worden? Waar kan dit aan liggen? (dit doet ie echter niet alleen met deze kou hoor… Ook als het +10graden C. buiten is doet de auto dit…)Groeten,
Kevin4 februari 2012 om 18:54 #17987661Wat voor motorcode.? en wat je gecontroleerd
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
4 februari 2012 om 18:55 #17987662Je zou even de ontsteking kunne na kijken, verdelerkap en rotor kunnen wat aanslag hebben.
En met dit koude weer/ vocht scheelt dat net dat beetje om slecht te lopen.4 februari 2012 om 20:24 #17987663Ik heb vorige week mijn Kadett ook even gestart en hij liep ontzettend beroerd.Na een 1½ minuut bokkerig te lopen liep hij opeens keurig stationair.
Ik geef de schuld aan condens op de bougiepuntjes.Deze waren na die anderhalve minuut droog ‘gebrand’ .
Daarna een stukje gereden met hem,totaal geen probleem.Alles liep weer netjes wat ik van hem gewend ben.
Nogmaals,ik denk dat het vocht (condens) bij je bougies is.Of inderdaad bij je verdeler en rotor.Nu met deze kou laat ik hem niet draaien,want alleen even laten draaien zonder te rijden,ja,dan onstaat er weer condens.
gr Marcel.4 februari 2012 om 20:30 #17987664Het gaat om OHC blok van Opel Kadett E 1.3NB S6 uit 1989
(vergeet altijd erbij te vermelden!…)
5 februari 2012 om 10:17 #17987665Carburateur motor dus…
Tja ook ik denk aan ontsteking, wellicht bougiekabels…
5 februari 2012 om 10:21 #17987666Ik zou beginnen met een nieuwe accu, daarna even de vonkdoorslag bekijken het kan zijn dat er vocht in je bougiedop of verdeelkap is gekomen en dat dit bevroren is.
Binnen kort super goeie luidsprekers kopen, kwaliteit boven alles (-:
7 februari 2012 om 19:38 #17987667mijne gaat met – 15 redelijk langzaam rond.. hij doet 5 keertjes woeha woeha en dan spring hij aan.. stottert en loopt verschrikkelijk:P soms gaat het acculampje ook even knipperen omdat hij zoo langzaam loopt.. 10 sec klein beetje gas geven en hij loopt perfect… met 10 graden is er noo probleem
7 februari 2012 om 20:18 #17987668@rickykadett wrote:
mijne gaat met – 15 redelijk langzaam rond.. hij doet 5 keertjes woeha woeha en dan spring hij aan.. stottert en loopt verschrikkelijk:P soms gaat het acculampje ook even knipperen omdat hij zoo langzaam loopt.. 10 sec klein beetje gas geven en hij loopt perfect… met 10 graden is er noo probleem
Ja juist.. Eigenlijk heb ik dat probleem ook. Met deze koude temperaturen doet de Kadett het gewoon minder goed… Zodra het weer wat warmer word heb ik nergens geen problemen mee..
Ik ga het nog even aankijken! ;)
7 februari 2012 om 20:34 #17987669oke:), vergeet niet dat het een auto is van 22 jaar oud he.
ik heb er trouwnes wel dikke olie in zitten, 15 w 40
maar het rijd gewoon goed. maar net onder het vriespunt heeft tie het gewoon koud.. nja ik geef hem groot gelijk.. ik zou ook nie in die kouw willen starten :D maar hij doet het wel !! :jerry
7 februari 2012 om 21:47 #17987670mijn kadettje blijft met dit weer lekker stil staan…”lekker” met dit weer op de fiets…is goed voor me ;)
Ik heb nog shoke dus kan het wat rijker later lopen….
en ik heb 10W40 dus iets dunner maar toen het nog een graad of 5 was en olie pijlde wat het ook al stroperig…..En Kevin heb je het probleem gevonden/opgelost??
8 februari 2012 om 22:27 #17987671Nou eigenlijk nog niet echt gevonden… Ik denk dat de Kadett het toen gewoon wat koud had… Heb vandaag namelijk ook weer gereden met de Kadett maar nu deed ie het opzich wel gewoon goed… Ook wel weer aan het begin wat 3cilinderig maar was gauw alweer over..
En idd.. This ook wel een auto van 22 jaar oud.. True Story..
9 februari 2012 om 13:09 #17987672Nie klooien, nieuw kabels bougies verdelerkap rotor en contatcpuntjes derin en het is in 99 % van de gevallen opgelost
Bij lage temps gaan zaken als deze die toch al niet denderend waren, eerder verstoren
kost je de centen niet, en dat heet simpelweg onderhoud
en omdat het vandaag beter ging, maar ook 10 graden warmer is, denk ik dat ik gelijk heb :)
11 februari 2012 om 06:29 #17987673Je zou zomaar gelijk kunnen… Sta nu namelijk op de metro te wachten omdat de Kadett er vanochtend geen zin in had… Vanochtend met -12 starte de Kadett voor geen meter… Af en toe leek het of ie aan wilde slaan maar dat was ook maar fracties van seconden…
Binnenkort maar is nieuwe bougies halen..
Laat de winter maar weer snel voorbij zijn…!!
11 februari 2012 om 19:51 #17987674heb je de accu wel doorgemeten ?
In 1e instantie ligt het daar vaak aan als het goed vriest.
In mn E zit nu dik 11 Volt stroom in dus die start niet.
(staat al weer 4/5 weken stil)
In mn F zit ruim 12,8 Volt in.
(die wordt dagelijks gebruikt)Rik :)
14 februari 2012 om 20:12 #17987675Accu moet goed zijn :p Zit pas een nieuwe in en volledig opgeladen haha!
Nou.. Nu nieuwe Bougies en nieuwe bougiekabels gekocht en erin gezet en wat denk je: In 1x starten.
Probleem opgelost? Ik hoop het! Haha!Mag hopen dat ie nou ffkes zonder problemen blijft rijden!
21 februari 2012 om 11:54 #17987676Waar het dus uiteindelijk aan gelegen heeft:
– Ontstekingsmodule
– Bougies (waren geheel op… Blijkbaar nog nooit vervangen?)
– (Ik weet niet zeker of dit het ook was, maar toch vervangen) BougieKabelsZo was het:

Zo is het nu:

21 februari 2012 om 12:15 #17987677eerste wat ik altijd doe als ik ene wagen koop is die hele rataplan aan bougies kabels verdelerkap etc vervangen zodat ik daar iig geen omkijken meer aan heb
opgelost iig :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.