Slecht lopen C20XE (koud)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Slecht lopen C20XE (koud)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 82)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227058

    Hmmmm:swear

    mijn C20XE loopt het ’s morgens echt beroerd. Zeker met het koude weer van afgelopen dagen.
    Net zo hij op 3 cilinders loopt, een paar minuten lang.

    Hij slaat ook heel makkelijk af als ik 5 km/h rij en dan de koppeling in trap (als hij koud is)
    maar dat kan ook aan de stappenmotor liggen.

    Temperatuur sensor is volgens mij goed, want de motor verrijkt gewoon.

    kan het zijn dat de bobine de boosdoener is?
    omdat hij veel sterker moet vonken als de motor koud is.
    Heb al een 2e hands gekocht, deze verwacht ik deze week binnen te hebben.

    Eenmaal warm loopt hij goed, alleen valt het toerental soms terug tot 500 toeren om vervolgens weer naar 950 toeren te gaan, maar dat ligt aan de stappenmotor vermoed ik.

    Iemand enig idee:angel

    #17742051

    wanneer zijn je bougies en bougiekabels voor het laatst vernieuwd???

    kan natuurlijk ook een mogelijkheid zijn…

    #17742052

    Zakken naar 500 toeren is tekort aan lucht, ben bang dat de stappenmotor vuil is…

    #17742053

    @Corsaracer.

    Motor is 5000km geleden gereviseerd zoals je nog wel weet:D
    bougies + kabels zijn er toen uiteraard nieuw op gekomen


    @Vinci
    .
    Stappenmotor zal ik dit weekend eens goed gaan reinigen, of anders ff ene op de sloop halen.

    #17742054

    Die dingen gaan vrijwel nooit stuk hoor, gewoon even de accu minpool los, ding eraf halen en goed reinigen met remmenreiniger. Daarna kan een spuitje teflon smeermiddel geen kwaad…

    De plek van de stappenmotor bij een XE is ook gewoon bijzonder ongelukkig gekozen.

    1. Je kan er moeilijk bij.

    2. Hij zit helemaal onderaan waardoor olie uit de kleppendeksel ontluchting langzaam maar zeker de boel verstopt.

    Zit toch nog serieus te denken om dat ding nog eens te verplaatsen naar een hoger punt. Alleen moet dan de slang naar de inlaat goed stug zijn, want anders trekt het vacuum de slang plat en krijg je allerlei andere klachten…zoals je weet…;)
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=129906

    Maar geen idee hoe snel er nou vuil in kan komen met zo’n Lexmaul inlaat, want daar lijkt de aansluiting voor de stappenmotor niet echt zo op het diepste punt te zitten, maar wel in het traject waar de olie langs zal lopen…dus zeker niet uitgesloten alsnog dat het vuiligheid is…:vertag

    Ik zit nog steeds te denken aan een gedeeltelijk metalen pijp met korte stukjes rubber slang…:thumbup

    Dit idee dus:
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=129536&page=1#pid1710097

    #17742055

    origineel gepost door GSI Racer

    @Corsaracer
    .

    Motor is 5000km geleden gereviseerd zoals je nog wel weet:D
    bougies + kabels zijn er toen uiteraard nieuw op gekomen

    kon het me ook al bijne niet voorstellen dat je dat niet had gedaan maarja vraag het toch maar ff…:D:D

    #17742056

    Zou toch niet alleen de temp.sensor controleren maar ook de bedrading word vaak vergeten. Vaak word dit veroorzaakt door een draadbreuk, of de draad is 10 tot 20cm groen/zwart als je hem opensnijd. Ik knip hem altijd flink af en soldeer er nieuwe draden op met reperatie setje zodat de orginele stekker er weer netjes oppast. Stationair is de stappenmotor maar dat is een bekend problem.

    #17742057

    @Corsa16V
    Bedrading is ook goed. Kabelboom is helemaal opnieuw ingetapet, en de bedrading vooraf uiteraard goed gecheckt.


    @Vinci

    Die olie waar je het over hebt zijn dampen van je carterontluchting. Deze kun je eraf halen en er een filtertje op zetten. Dan heb je alleen nog maar schone buitenlucht in je inlaat traject.
    Dit moet ik ook eens gaan doen.
    Stappenmotor bij een Lexmaul zit bovenaan, maar kan nog steeds vervuilen.

    Ik zal hem eens goed schoon maken, en onder het schoon maken ook bedienen (dat is nog beter)
    niet met remmenreiniger, maar met Forte. I love it:thumbup

    Vanmorgen liep hij weer even rot als gisteren.
    damn:wtf

    #17742058

    vandaag gedaan:

    stappenmotor schoon gemaakt, tijdens het schoonmaken ook nog een bedient.
    resultaat: nul:swear

    bobine binnen gekregen, deze gemonteerd.
    resultaat: nul:swear

    lekker opgeschoten dus.
    hmmmm

    motor valt nog steeds te ver terug in de toeren, dit merk je heel goed als je heel minimaal gas geeft en dan los laat.
    temperatuursensor even doorgemeten, maar mijn multimeter klopt volgens mij niet.
    hij gaf 7 ohm aan (motor koud)
    dus: of multimeter stuk of temp.sensor stuk.

    moet eerst even snel een goede multimeter regelen, dan pas weet ik echt of de sensor stuk is.

    #17742059

    Hmmmf, balen man!:(

    Hoe lang had je dit blok nou? Al eerder koudere temperaturen meegemaakt?

    #17742060

    origineel gepost door GSI Racer


    @Vinci

    Die olie waar je het over hebt zijn dampen van je carterontluchting. Deze kun je eraf halen en er een filtertje op zetten. Dan heb je alleen nog maar schone buitenlucht in je inlaat traject.

    Dit in combi met een catchtankje, is nog beter en ziet er nog mooi uit ook, als je een beetje mooie tank neemt. En je ben natuurlijk van dat gezeik af dat je stappenmotor elke keer vies is, en je gasklephuis blijft schoner, :vertag.

    succes

    #17742061

    Maar zo’n catch tankje loopt toch ook na verloop van tijd vol?
    :wtf

    Een beetje olie in het gasklephuis en inlaat maak ik me verder niet zo druk om, alleen die stappenmotor, die moet niet er door dichtslippen. Daarom leek mij verhangen een goede oplossing, dan blijft het verder nog mooi origineel…:thumbup

    #17742062

    Originally posted by Vinci
    Maar zo’n catch tankje loopt toch ook na verloop van tijd vol?
    :wtf

    Een beetje olie in het gasklephuis en inlaat maak ik me verder niet zo druk om, alleen die stappenmotor, die moet niet er door dichtslippen. Daarom leek mij verhangen een goede oplossing, dan blijft het verder nog mooi origineel…:thumbup

    voordat je een halve liter olie in een catchtank heb staan ben je wel een tijdje verder.
    En deze kun je ook gewoon schoonmaken.

    Zit een aftap ding op..

    #17742063

    idd, of je moet een olieboot hebben, maar dan nog kan je hem leeg maken.

    Maar waarom origineel houden?
    Als je die slang verlegt/verlengt is die toch ook niet origineel???

    Of je carterslang nou naar je gasklephuis gaat of naar een catchtank, dan maak toch niets uit!!!
    Het is alleen maar een aanpassing waar die schoner van blijft.

    #17742064

    origineel gepost door Vinci
    Hmmmf, balen man!:(

    Hoe lang had je dit blok nou? Al eerder koudere temperaturen meegemaakt?

    heb dit blok nu een paar maanden.
    nog nooit koude temp. mee gemaakt.

    #17742065

    origineel gepost door GSI Racer

    origineel gepost door Vinci
    Hmmmf, balen man!:(

    Hoe lang had je dit blok nou? Al eerder koudere temperaturen meegemaakt?

    heb dit blok nu een paar maanden.
    nog nooit koude temp. mee gemaakt.

    Ok, misschien helpt het idd dan om de temperatuursensor te vervangen, die kost je de kop ook niet.

    En wat betreft de catch tank, laat ik voorop stellen dat ik er geen ervaring mee heb. Het leek me gewoon meer gedoe (en duurder) om zo’n ding te plaatsen dan om de stappenmotor te verplaatsen.

    #17742066

    temperatuursensor ga ik morgen ff doormeten op het werk.:thumbup

    carterontluchting zet ik gewoon een filtertje op, geen geklooi met zo’n tankje:angel

    #17742067

    Weet niet of het zin heeft (ook nooit getest) maar misschien kun je de temp sensor eens los trekken terwijl de motor loopt? :hmmz

    #17742068

    vandaag de sensor doorgemeten.
    meter geeft gewoon niks aan, terwijl dit iets van 3000 ohm zou moeten zijn.

    sensor toch maar eens gaan vervangen dan.
    Nog een ding wat me opviel, uitlaatgas ruikt super erg naar benzine als hij koud is.
    motor staat gewoon te verzuipen volgens mij. Verbruik is ook gestegen lijkt het.

    sensor los trekken heeft als resultaat dat hij nog beroerder gaat lopen:wtf

    #17742069

    Heb je die sensor vervangen toen je het blok nieuw op bouwde?

    #17742070

    Sensor dus gewoon kapot lijkt me… Het is dat je niet in de buurt woont, want ik heb nog wel een sensor liggen…:angel

    #17742071

    @Peter,
    nee, sensor niet vervangen.


    @Vinci
    ,
    Komt gewoon een nieuwe sensor op, kost me net €15 euro ofzo:)

    #17742072

    Ja, wat ik al zei, kost je de kop niet… Die ik heb liggen is ook nieuw, en als je dus in de buurt had gewoond had je het gelijk geweten of dat het is…

    #17742073

    dank voor je aanbod;)
    morgenvroeg ff bestellen, morgenmiddag binnen, morgenavond monteren en ff uitlezen:thumbup

    #17742074

    vandaag de nieuwe sensor erin gezet.
    ben benieuwd hoe hij morgenvroeg loopt.

    heb nu iets meer dan 300km gereden, en de tank is bijna leeg.
    normaal reed ik +/_ 500km op een tank:mad:

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 82)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.