Hallo opel-liefhebbers,
Ben nieuw op dit forum, maar rij al een tijdje opel. de Astra Coupe 1.8 , vectra 2.2 gehad, en nu al een paar jaartjes de Signum 2.2 direct Automaat.
Een paar weken geleden begon er vanuit het blok wat te tikken, jawel, de distributie ketting. Ik afspraak gemaakt bij de garage, maar helaas… dat haalde hij niet meer.
Bij het op visite gaan bij kennissen wilde deze bij het weg gaan niet meer starten, Auto op laten halen en bij de garage na laten kijken, maar deze vertelde mij dat het blok defect zou zijn. In eerste instantie wilde ik hem van de hand af doen, maar het is zooo een fijne auto (eigen menig hebben mag he ;) ) Uit eindelijk wat informatie ingewonnen bij diverse garages, en deze vertellen mij dat met het vervangen van de distributie ketting wel eens het probleem opgelost kan zijn.
De grote vraag blijft voor mij (als leek zijnde): Is het mogelijk dat de zuigers de kleppen geraakt hebben? Beide garages zeggen dat de kans klein is gezien de auto op het moment dat het gebeurde stil stond, en niet draaide. En het feit dat de ketting niet gesprongen is, maar (waarschijnlijk) een tand over heeft geslagen. (van tijd af)
Wie kan mij deze vraag beantwoorden zodat ik kan kijken om mijn geliefde opeltje weer wat nieuw leven in te blazen?
Ik wacht met smacht op een antwoord, alvast bedankt voor je tijd!
Groetjes, Joost