Singlepoint —> multipoint. of blokswap

Forumindex Forums Modellen Corsa Singlepoint —> multipoint. of blokswap

14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #18011108

    @PeterNoFear wrote:

    @corsa14slow wrote:

    ik was met mijn c14nz naar c14se rond de 850 eurie kwijt maar dat is dan ook echt met alles: blok, bak, koppeling, kabelboom, ecu, pomp, distr. riem set, jaarlijkse onderhoud beurt (groot) en remmen (geen gsi maar gewoon voor een 1.4 8v) olie (motor+bak) KVS, 2 volle tanks, etc.
    en een kratje bier erbij, ook niet onbelangrijk ;)

    Ja, dan begin ik opzich te twijfelen….
    ff simpele berekening:
    Kosten ombouw €850
    Verkoop auto_____€700__+
    Totaal: €1550
    Inkoop GSI_______€1250__
    Verschil: € 250

    Dus kun je beter een GSi kopen, heb je geen werk meer van en je hebt een snelle auto. :P

    corsa14slow heeft het hier wel heeeel ruim berekend :D
    als je een beetje zoekt lukt het voor max 500 ook wel
    een gsi is 9 van de 10 keer afgetrapt, gare wiellagers remmen etc.
    ik zou geen andere corsa kopen als deze helemaal goed is
    bij een andere moet je het maar afwachten wat je tegen komt

    #18011109

    Ombouw moet makkelijk kunnen voor een stuk minder dan 850 hoor.
    Je moet gewoon een beetje geluk hebben dat je bijvoorbeeld een knetter rotte corsa voor weinig op de kop kunt tikken. Alles overbouwen zoals blok en bak, remmen en benzine pomp/tank. De rest van de corsa kun je misschien nog wel een paar onderdelen van verkopen, dan wordt het allemaal best betaalbaar.

    Een Corsa GSI is vaak wel flink los getrapt en die motoren zijn wel bekend om hun olieverbruik.

    Ik heb mijn c20ne in mijn Corsa A ook voor een euro of 300-400 gelegd, inclusief alle nieuwe pakkingen en distributie enzo.

    #18011110

    Klopt, ik heb het inderdaad zeer ruim berekend. Kan altijd goedkoper door bijv de riem van je oude blok blijven gebruiken (als deze nog in goede staat is)
    Berekening is ook 2 volle tanks mee genomen, benzine is nu eenmaal duur king:
    En dat krat bier heb ik uiteraard ook zelf benuttigd ;)

    #18011111

    Benzine kost idd al de helft van de ombouw zo’n beetje :jerry

    #18011112

    ik zou een x16xe uit een tigra trekken met lage km stand
    dan heb je de meeste kans dat ie nog goed is

    #18011113

    Ik zal even zoeken, bedankt ;)

    #18011114

    Je kan ook een X16XEL zien te vinden, die zou ook moeten passen zonder aanpassingen.

    #18011115

    @Corsa_GSi wrote:

    Je kan ook een X16XEL zien te vinden, die zou ook moeten passen zonder aanpassingen.

    Wat is het verschil als ik weten mag? :angel

    #18011116

    De XEL is iets wat getemd ongeveer 100pk
    de L staat voor low output
    het inlaatspruitstuk is nauwer en verschil in de kop
    een x16xe is beter, vooral als je er ooit een Mantzel op wilt zetten

    #18011117

    De kop is gewoon hetzelfde, verschil zit hem puur in het motormanagement.

    Het inlaatspruitstuk is dacht ik wel iets anders.

    Maar goed die XEL zit wel in veel meer auto’s, dus heb je ook meer keus.

    Het onderblok is gewoon identiek.

    #18011118

    volgens mij heeft de x16xel de zelfde kop als de x14xe
    met nauwere doorlaat als een x16xe c16xe
    heb geloof ik wel eens foto’s van willem voorbij zien komen :hmmz

    #18011119

    Inderdaad, de X14XE en X16XEL delen de koppen samen, en de C16XE en X16XE delen de koppen samen

    De X14XE en X16XEL hebben kleinere doorlaten in de kop.

    Willem

    #18011120

    Okee, de x16xel is dus ook een goede optie, ik zal even overleggen

    Alweer bedankt :jerry

    #18011121

    Ik vind zelf van niet
    want als je er een mantzel, lexmaul of crooke powerbox op wilt zetten
    moet je ook het onderste inlaatdeel wisselen met een van een x16xe
    dat is geen pretje als het blokje er in hangt
    kun je net zo goed gelijk een x16xe nemen

    tenzij je genoeg neemt met het standaard vermogen van een x16xel 101pk :D

14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.