signum 19cdti 150 pk in de noodloop

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum signum 19cdti 150 pk in de noodloop

23 berichten aan het bekijken - 51 tot 73 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Berichten
  • #18053067
    Anoniem
    Inactief

    Dat is het probleem. Zij weten drommels goed van deze problematiek. Maar geven het niet toe. Zodat zij er niks aan hoeven/willen doen. Erg jammer. Naar mijn menig is Opel niet in de positie klanten in de kou te laten staan. Meer klant gericht klantvriendelijk zijn zou beter passen. Nu het niet goed met Opel gaat :(

    #18053068
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    de dealer hier zijn pure oplichters

    was in duitsland naar de dealer daar weten ze nog wat service is

    hier doen ze hem aan de computer en zeggen kunnen niks vinden wordt dan 50 euri tot 75 euri

    in duitsland aan de computer een uur zoeken en kunne het niet vinden sorry maar kost niks dat is nog een service
    heb ik ze maar een paar centen zo gegeven

    #18053069
    iquick
    Deelnemer

    -offtopic Dat verhaal over dealers kent iedereen onderhand denk ik wel ken het maar alte goed

    #18053070
    jraaf
    Deelnemer

    In een eerdere post schrijf je;
    @Dietrich Concept wrote:

    en heb al vaker software erop gehad zonder roetfilter dus dat moet geen probleem zijn

    En dan;

    @Dietrich Concept wrote:

    ik heb er nooit andere software op zitten

    Wat bedoel je dan met die eerdere post?
    Voorts denkt mijn vod heel goed mee en rekent niks voor een tech 2 diagnose. Maar ik kom er dan ook al 4 en een half jaar met m’n vec :afro

    Groet jraaf

    #18053071
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ja dat was met mijn vorige vectra daar had ik dezelfde problemen vandaar dat ik zei dat die software er wel op kon zonder roetfilter dan

    heb nu een signum

    #18053072
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    roetfilter genereert gewoon maar weer noodloop
    roetfilter 28% vol en 450 km geleden gegenereert
    dus daar ligt het denk ik niet aan

    maar wat kan het dan nog wel zijn

    nieuwe egr
    nieuw roetfilter
    nieuw spruitstuk
    nieuwe druksensors

    ik weet het niet meer en mijn garage en dealer ook niet meer

    #18053073
    jraaf
    Deelnemer

    Ok, duidelijk in ieder geval dat ’t niet je roetfilter is.
    Aangezien de zdth nog al gevoelig is op het inlaat traject en uitlaat traject kun je nog de volgende ‘backtrack’ doen;

    Flex gedeelte van je voorpijp niet lek
    Katalysator in de downpipe kapot of pakkingen lek
    Turbo lek, kontrole op olie lekkage
    Uitlaatspruitstukpakking lek of gescheurd
    Interkoeler slangen lek, poreus. Testen bij warme motor
    Interkoeler lek
    Maf kapot, kun je met de opcom testen
    Vacuumslangen lek
    Egr koeler lek

    Als de dealer ’t niet meer weet, ganaar een ander voor een second opinion.
    Sterkte er mee.

    Groet hraaf

    #18053074
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    we hebben alles al geprobeerd bijna en kunnen niks vinden ook niet bij mijn eigen garage

    ja p1901

    en ben inmiddels een 2500 euro lichter dus ben er bijna wel klaar mee

    wat moeten we doen

    #18053075
    jraaf
    Deelnemer

    MMmmmmmm :hmmz Toch DPF gerelateerd.
    Heeft de Opeldealer die nieuwe DPF nu met de tech 2 aangemeld ja of nee?

    P1901
    -02 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage
    -05 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage
    -58 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction
    -75 Particulate Filter Pressure Sensor High Differential Pressure
    -76 Particulate Filter Pressure Sensor Low Differential Pressure
    -0F Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure
    -11 Particulate Filter Pressure Sensor High Pressure
    -12 Particulate Filter Pressure Sensor Low Pressure
    (Bron Steverck OP-COM ontwikkelaar)

    Kijk eens goed naar de waardes van de DPF sensor en de barometrische druksensor. DPF sensor is vernieuwd dus die zou goed moeten zijn. Slangetjes gecontroleerd op lekkage?

    Andere optie die je hebt is gaan rijden met de opcom er aan. Tijdens de noodloop alles resetten en echt flink op het gas. Wellicht zitten je inlaatkanalen nog zo vol met roet, denk aan je egr koeler, dat ie eens flink schoon geblazen moet worden.

    En anders dat hele dpf eruit.

    Groet jraaf.

    #18053076
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    Inlaatspruitstuk is nieuw
    Egr is nieuw
    Dus das allemaal wel schoon
    Dpf is aangemeld met tech 2
    Druksensor nieuw

    Dus wat blijft er dan over

    #18053077
    iquick
    Deelnemer

    Ik sluit me aan bij jraaf, reset, flink doortrappen, en als het toch in de noodloop gaat hele dpf eruit. Met de opcom kan je goede waardes uitlezen. Vind het zonde van die 2500 euro.

    Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

    #18053078
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    hij gaat nu constant om de 5 min weer in de noodloop is nu niet mee te rijden

    en hij trekt ook voor geen meter meer ook zonder noodloop is de trekkracht nu veel minder

    misschien iemand weer een idee

    #18053079
    jraaf
    Deelnemer

    Als je niet wilt rijden en resetten met de opcom er op…..
    Ga naar http://www.buchli.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; en laat een diagnose stellen. Die gasten zijn goed en niet duur.

    Misschien is je ecu naar de kloot aan het gaan………..
    Ik weet het ook niet zo op afstand. Mijn vec is ook wel eens in noodloop gegaan omdat m’n brandstof filter ontwaterd moest worden. Dient wel elk jaar een keertje gedaan te worden en ze schrijven zelfs voor om de 25K te vervangen. maar meestal gaat dan hjet bekende lampje op je dash branden.

    Je weet zeker dat je vacuumslang niet lek is?
    Groet jraaf

    #18053080
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    dat rijden en resetten heeft toch geen zin toch want er zit nergens meer roet in alles is nieuw en schoon

    maar het is toch wel vreemd als hem dan laat genereren dat je dan weer een 1000 km kan rijden

    als er een lek zou zijn zou hij er toch weer gelijk in gaat zou je denken
    maar wel moeten alles maar weer eens nakijken dan

    brandstoffilter is ook al vervangen

    maar het is zo vreemd dat mijn roetfilter nu maar 33% vol zit en hij heeft nu 600 km geleden gegenereert
    dus je zou zeggen roetfilter moet nu goed zijn

    ik wordt er wel knettergek van

    #18053081
    jraaf
    Deelnemer

    Lang niet alles is schoon :???:
    Je gasklephuis kan ’t trouwens ook nog zijn bedenk ik mij opeens. Die kan nog helemaal vol met prut zitten. Je egr koeler kan ook nog helemaal vol zitten. Je uitlaatspruitstuk kan nog vol zitten, je katalysator op de downpijp zou kapot kunnen zijn. Je interkoeler slangen kunnen verstopt raken.

    En…. Jevacuumslang kan lek zijn. Dat is nog al moeilijk te ontdekken als je er geen druk op hebt. Ik las op het Engelse forum ook een verhaal van iemand die van alles had geprobeert, bleek uiteindelijk een klein scheurtje in de vacuum slang te zijn waar ze pas achterkwamen nadat ze de slangetje er af hadden gehaald en op een compressor hadden geschroefd :???:

    Dpf lijkt ’t wel te doen ja, sinds de saturatie waarde goed zijn.
    Maar laat ‘m testen door Buchli.

    Sterkte er mee.
    Groet jraaf

    #18053082
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ik heb net de druksensor stekker eraf gehaald en dan gaat hij niet meer in de noodloop

    lampje gaat dan wel branden maar gaat niet in de noodloop

    nu heb ik op het vectra signum forum gelezen dat ze daar ook dezelfde problemen hebben
    die hebben het roetfilter leeggehaald en het probleem was opgelost

    nu ik de druksensor los heb is er geen noodloop
    zou het dan toch weer aan het roetfilter liggen

    denk er toch aan om hem leeg te halen
    op het duitse forum hadden ze dat ook gedaan zonder de software aan te passen
    alles werkte nog gewoon

    hier een link http://vectracboardv3.plusboard.de/dpf-abschalten-t3493.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    en nog een link http://vectracboardv3.plusboard.de/z19dth-dpf-erfolgreich-leergeraeumt-t2018.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18053083
    wim-v6
    Deelnemer

    Die Dealers Kloppen iedereen dr zak leeg, met oplossingen die vooral dan ook NIET Werken..

    DPF’s zijn niet geschikt voor het nederlandse rijgedrag en snelheden, en dan vooral de files, en het trage stadsverkeer… Wer krijgen ze zelfs bij de Trucks ram dicht…

    dan effe een keer GOED doorhalen en Bij Volle motorbelasting een paar keer op de Motorrem trappen, dan weet je niet wat je (niet meer) ziet haha.. en dan eens een dag Flink snelweg pakken, dan zit er weer gang in onze DAFjes…

    We worden allemaal verplicht aan Dit soort milieumeuk welke eigenlijk niet werkt.

    Zo blijken de meeste roetfilters alleen volledig te werken op de snelweg, wr het het minst nodig is!!..

    Maargoed.. Back to the problem:

    Zou m lekker leeg halen…. als dat kan…

    Willem

    #18053084
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ja dat gaan we nu doen want andere opties heb ik niet meer denk ik

    als hij dan goed loopt en verder geen problemen geeft gaat hij als nog weg
    ik heb geen vertrouwen meer in deze auto maar wil hem niet zo verkopen dat een ander gelijk problemen heeft

    ik ben al op zoek naar een insignia met 160 pk uit duitsland te halen
    daar hebben ze echt weinig km gereden

    en dan gelijk maar chippen en die millieu dingen allemaal uit zetten of eraf

    #18053085
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    heb het gevonden op het belgische vectra C forum

    hier is wat we moeten doen om geen problemen meer te krijgen
    http://gtssignum.forumup.org/viewtopic.php?t=2684&highlight=roetfilter+leeg+maken&mforum=gtssignum” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18053086
    sliderke
    Deelnemer

    Ik ben adminstrator van die site.

    En jouw probleem is geen enkel geval.
    Het probleem is dat jouw roetfilter al zoveel as heeft zitten in het lichaam dat wanneer hij wil regenereren hij in noodloop gaat omdat de druk intern te hoog wordt.

    Het enige dat helpt is hem doorslaan en in de ecu mapping laten verwjderen. De minimale roet die hij uitstoot is onvoldoende voor afkeur op de keuring

    Meerdere vragen mag je altid in bovenstaand topic stellen

    #18053087
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ja dat gaan we nu ook doen

    had alleen wel een nieuw roetfilter gescheeld
    had beter die oude kunnen houden nu
    en die leegslaan maar als het dan nu maar goed komt

    gaan hem van de week leeg slaan en dan vrijdag chippen en wegschrijven
    en dan hoop ik dat ik van de ellende afben

    #18053088
    jraaf
    Deelnemer

    @sliderke wrote:

    Ik ben adminstrator van die site.

    En jouw probleem is geen enkel geval.
    Het probleem is dat jouw roetfilter al zoveel as heeft zitten in het lichaam dat wanneer hij wil regenereren hij in noodloop gaat omdat de druk intern te hoog wordt.

    Het enige dat helpt is hem doorslaan en in de ecu mapping laten verwjderen. De minimale roet die hij uitstoot is onvoldoende voor afkeur op de keuring

    Meerdere vragen mag je altid in bovenstaand topic stellen

    Dat het leeg kloppen en uitprogrammeren de oplossing is is geen discussie maar een kwestie van de centen en doen. APK zal tot kentekenjaar 2008 ook geen probleem zijn omdat ze pas vanaf 2008 de emmessie en roetmeting mede uitvoeren via de obd apparatuur. Dus ik zou ‘m zeker leeg halen en laten uitprogrammeren.

    Echter gaat de boven genoemde theorie door sliderke in het geval van de tegendruk niet op. Hij heeft namelijk volgens eigen zeggen een nieuw DPF laten plaatsen.

    Dus waar het probleem nu vandaan komt is nog steeds onbekend lijkt mij.
    Hoop in ieder geval dat na de uitklop actie en uitprogrammeren je weer wat vertrouwen in de Vectra krijgt.

    Groet jraaf

    #18053089
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    Hij gaat dan alsnog in de verkoop

23 berichten aan het bekijken - 51 tot 73 (van in totaal 73)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.