Show hier je C20NE en 20SEH

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Show hier je C20NE en 20SEH

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 129)
  • Auteur
    Berichten
  • #17506792

    even oftopic….. ruim 500 euri voor revisiedelen?? ik was 380 kwijt met alles erop en eraan…..
    zuigerveren, lagerschalen, kop vlakken, kleppen opnieuw inslijpen, blok nahonen zuiger schoonmaken enz enz

    #17506793

    Jah, maar er vanuit gaande dat je op 300pk mikt, heb je upgrade onderdelen nodig, niet vervangende onderdelen.
    En dan doe je verder alles zelf, niets uitbesteed aan bedrijven (kleppen slijpen, kop vlakken, honen enzo)

    #17506794

    Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi

    origineel gepost door rabbitopc

    origineel gepost door michiel026

    origineel gepost door corsaboy
    euhm niet aan beginnen..
    Pak gewoon een turbo…

    Is misschien wel ‘gewoon’ maar daarvoor is het wiel al uit gevonden..
    Be smart ;)

    jah wat benje dan kwijt als ik een turbo op me bestaande blok wil bouwen?

    revisiedelen voor je blok kosten al ruim 500 euro
    turbokitje al minimaal 1500
    dan nog andere injectoren minimaal 150 euro
    groep a uitlaat minimaal 500 euro
    aanpassingen zoals decompressieplaat enz. ook alwel minimaal 200 euro
    intercooler met slangen minimaal 500 (nieuw)
    dan nog je blok hoonen en kleppen inslijpen, kopvlakken enz. bij een revisie bedrijf kost ook knaken zat.

    dus tel maar op maar dan heb je wel alles nieuw

    dan zou je dus op 3350 euro uit komen,

    lijkt me wat overdreven, miss dat brieken dit kwijt geweest is,

    maar die heeft dan ook een ander management, zuigers, drijfstangen enz.

    tot 0.8 bar kan het voor minder.

    euhm sebas dit zijn wel redelijk reele prijzen.
    Je moet ook lezen, er staat je hebt dan alles nieuw…

    Ik ben van mening dat als je zoiets doet zoveel mogelijk dingen moet aanpakken. Maar goed daarin kun je van mening verschillen.

    Project van brieken heeft wel iets meer gekost dan 3500.
    Voor 3500 ben je helemaal nergens als je een dikke motor bouwt die er ook nog super netjes uitziet….

    #17506795

    hier een pic van mijn SEH in de D-kadett

    #17506796

    dit is mijn deels opgefriste seh :thumbup
    kop gevlakt
    distri-
    alle pakkings nieuw
    lexmaul
    bosch s4
    komt nog een 4.2.1 spruitstuk op tzt

    #17506797

    #17506798

    nou mijn c20ne dan ook maar…. ;) is ook ook nog niet helemaal af

    voor:

    na:

    grtz jens

    #17506799

    Dan zal ik er ook maar aan geloven…. :D

    Mijn volledig gereviseerde C20NE:

    Nog niet helemaal klaar qua details maar al een eind op weg.

    #17506800

    Hierbij dan nog maar een piccie van de mijne:

    Basis is een 20SEH, bewerkte kop, 18E nokkenas, Irmscher inlaatspruitstuk, Lexmaul uitlaatspruitstuk, Motronic 1.5.2 inspuiting, inlaat vanachter de grill, nu nog met originele chip en luchtfilter.

    Of chip en filter er nog in komen weet ik niet, ik denk er sterk over hem van de hand te doen wegens tijdgebrek.

    Groeten,
    Mischa

    #17506801

    die 18 nokas heb ik al vaker gezien en gehoort, wat heeft dat voor nut? wat ik het verschil? winst? en ook mogelijk bij c20ne of alleen seh?

    #17506802

    [rquote=1867792&tid=110096&author=corsair A]dit is mijn deels opgefriste seh :thumbup
    kop gevlakt
    distri-
    alle pakkings nieuw
    lexmaul
    bosch s4
    komt nog een 4.2.1 spruitstuk op tzt

    [/rquote]

    Dude, awesome :) Moet nodig eens weer bij je op bezoek

    #17506803

    thnx :) kom je dit jaar nog dan :hmmz :angel

    #17506804

    @mischa, nette motor, doet me denken aan mijn oude setup had alleen een 324graden dbilas stok erin liggen

    #17506805

    [rquote=1880633&tid=110096&author=VincentR]Dan zal ik er ook maar aan geloven…. :D

    Mijn volledig gereviseerde C20NE:

    Nog niet helemaal klaar qua details maar al een eind op weg.
    [/rquote]

    Qua looks zeker netjes!!!
    Ben zelf niet zo wild van die karterontluchtingfilters, maar verder … :wub

    Zeer mooi.

    en een beetje te grote foto.

    #17506806

    [rquote=1907836&tid=110096&author=corsaboy]@mischa, nette motor, doet me denken aan mijn oude setup had alleen een 324graden dbilas stok erin liggen [/rquote]

    Dank je. Het ziet er alleen wat rommeliger uit door de ABS. Hierdoor zitten een aantal zaken op een andere plaats dan je misschien zou verwachten.

    Groeten,
    Mischa

    #17506807

    [rquote=1907865&tid=110096&author=Van het Ende Customs][rquote=1880633&tid=110096&author=VincentR]Dan zal ik er ook maar aan geloven…. :D

    Mijn volledig gereviseerde C20NE:

    Nog niet helemaal klaar qua details maar al een eind op weg.
    [/rquote]

    Qua looks zeker netjes!!!
    Ben zelf niet zo wild van die karterontluchtingfilters, maar verder … :wub

    Zeer mooi.

    en een beetje te grote foto.[/rquote]

    Dankje :)
    Dat karterontluchtingfiltertje is maar een tijdelijke oplossing tot ik klaar ben met het maken van een Catch can.

    Weet dat je ze zo kan kopen, maar ben zelf bezig met het maken van verschillende tankejs voor ruitenvloeistof, koelvloeistof en dus ook een Catch can :)

    #17506808

    Een beetje rustig hier. Zijn er geen SEH-tjes meer bij gekomen?

    #17506809

    Komemde zomer worden er bij mijn blokje weer wat aanpassingen gedaan, dan zal ik hem tzt ook eens updaten :)

    #17506810

    @danielhoogeveen wrote:

    Hier mijn C20 NE

    Mooi!

    Is de motor gelakt of powdercoated?

    Ik zou mijn motor in’t zwart willen hebben. Dat koelt een pak beter en is niet lelijk.

    #17506811

    De DIS bobine zit erop en werkt nu ook goed.

    #17506812

    mijn seh, is bijna klaar eindelijk… :D

    #17506813

    :wub webertjes king:

    #17506814

    Inderdaad…..
    Webers :wub :wub :kewlpics

    #17506815

    dellortos :jerry

    #17506816

    ach als het kind maar een naam heeft….iig :wub

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 129)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.