Show hier je C20NE en 20SEH

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Show hier je C20NE en 20SEH

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 129)
  • Auteur
    Berichten
  • #17506767

    vertel??

    beetje rare manier om aan info te komen..

    #17506768

    wij hier in belgie zeggen dat zo ik weet niet hoe ze dat in nederland zeggen:agent

    #17506769

    origineel gepost door geert666
    dfat zijn uitgedraaide ne zuigers? Ik zou xe zuigers proberen te krijgen of van een let

    Zou dit ook werken met een 16v kop? Of gaan de kleppen dan raken?

    #17506770

    origineel gepost door nvt_opel
    wij hier in belgie zeggen dat zo ik weet niet hoe ze dat in nederland zeggen:agent

    Hij bedoeld dat het zaakje heel blijft… paar losse pakkingen vervangen is goedkoper dan je hele onderblok uit elkaar. Geef je gelijk, is niet echt duidelijk hoe hij het formuleert.

    #17506771

    Originally posted by Bart Hoedemaker

    origineel gepost door nvt_opel
    wij hier in belgie zeggen dat zo ik weet niet hoe ze dat in nederland zeggen:agent

    Hij bedoeld dat het zaakje heel blijft… paar losse pakkingen vervangen is goedkoper dan je hele onderblok uit elkaar. Geef je gelijk, is niet echt duidelijk hoe hij het formuleert.

    het staat er toch echt duidelijk.

    2 koppakingen en een decompressie plaat is goedkoper dan het laten afdraaien van zuigers…
    En ik vind het een nettere manier helemaal met een vuldruk motor..

    #17506772

    tog niet want ik ben zelf draaier en doe dit op men werk gratis :p

    #17506773

    Originally posted by nvt_opel
    tog niet want ik ben zelf draaier en doe dit op men werk gratis :p

    ja maar dat is de vergelijking niet.
    Als ik een setje zuigers LAAT afdraaien ben ik duurder uit en tevens verzwak ik de zuiger dan wanneer ik 2 koppakingen haal en een decompressie plaat..

    #17506774

    Heb je ooit weleens opgemeten wat de dek-dikte van een c20let en C20ne ( bijv ) zuiger is Corsaboy?

    #17506775

    deze gegevens wel gehad..
    Weet ze zo niet meer.

    Maar ik heb nu al diverse zuigers gezien welke met vuldruk dusdanig gesmolten waren dat de eerste zuigerveer niet meer zichtbaar was hahaha..

    Dus vandaar dat ik zeg niet nog verder afdraaien..
    Bij vuldruk wil je naar mijn idee niet een te dunne zuiger gaan creeëren

    #17506776

    Jah idd, maar toch eens benieuwd wat nou de diktes zijn, hel van een een NE hier dus die kan ik eens meten, als iemand het van een LET mocht weten :)

    #17506777

    hier mijn 8 kleppertje

    #17506778

    foto’s werken alleen als link.

    Zier er netjes uit, ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de rest van de Corsa!

    #17506779

    heb de plaatjes aangepast, en zal de corsa posten bij de Corsa’s

    #17506780

    Dacht dat dit een plaatjes topic was :wtf

    #17506781

    Hier dan ook mijn 2l 8v.


    #17506782

    origineel gepost door sylvester1
    Hier dan ook mijn 2l 8v.


    dat ziet er heel erg strak uit allemaal!! echt een mooi blokje in een mooie TR :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

    #17506783

    inderdaad heerlijk strak, en allemaal mooi nieuw, wat is er allemaal aan gedaan?

    ben wel benieuwd naar de prestaties, lijkt op dezelfde setup als mij.
    maar waarom de kelk naar achter gelegd?

    #17506784

    origineel gepost door lil gangsta
    hier mijn 8 kleppertje

    waar heb jij je lmm of lucht weger gelaten?

    wat had je origineel en hoe heb je hem er tussen weg kunnen laten als ik vragen mag?

    #17506785

    he lil gangsta,

    ik heb het filter naar achter gelegd, vanwege dat je voor geen ruimte heb;)

    #17506786

    Is ook slim omdat het randje onder het raam (meestal) een overdruk gebied is, en je daar veel rijwind kan pakken zodat je motor weinig warmte lucht aanzuigt ;)

    Sylvester, ik zag dat er nog een oude advertentie staat voor een groen gelakte Lexmaul RAM 8v. Heb je die nogsteeds te koop?

    #17506787

    Hallo mckaamos,

    Dat is het spruitstuk wat er nu op zit ja, die is nu niet meer in de verkoop. Ik heb het filter daar ook geplaatst vanwege de koude lucht, er komt nog een aluminium plaat tussen het filter en het blok.

    #17506788

    Ah, zonde, naja, dan moet ik verder op zoek :)
    Zou wel verdraaid mooi staan in m’n groene Cali :P

    #17506789

    Dacht dat dit een plaatjes topic was :wtf

    #17506790

    Van dit…

    Naar dit…

    Naar dit…

    #17506791

    origineel gepost door rabbitopc

    origineel gepost door michiel026

    origineel gepost door corsaboy
    euhm niet aan beginnen..
    Pak gewoon een turbo…

    Is misschien wel ‘gewoon’ maar daarvoor is het wiel al uit gevonden..
    Be smart ;)

    jah wat benje dan kwijt als ik een turbo op me bestaande blok wil bouwen?

    revisiedelen voor je blok kosten al ruim 500 euro
    turbokitje al minimaal 1500
    dan nog andere injectoren minimaal 150 euro
    groep a uitlaat minimaal 500 euro
    aanpassingen zoals decompressieplaat enz. ook alwel minimaal 200 euro
    intercooler met slangen minimaal 500 (nieuw)
    dan nog je blok hoonen en kleppen inslijpen, kopvlakken enz. bij een revisie bedrijf kost ook knaken zat.

    dus tel maar op maar dan heb je wel alles nieuw

    dan zou je dus op 3350 euro uit komen,

    lijkt me wat overdreven, miss dat brieken dit kwijt geweest is,

    maar die heeft dan ook een ander management, zuigers, drijfstangen enz.

    tot 0.8 bar kan het voor minder.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 129)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.