Show hier je C20NE en 20SEH

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Show hier je C20NE en 20SEH

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 129)
  • Auteur
    Berichten
  • #17506717

    2.0 ne in corsa b van m’n meissie,en trots dat ze is

    #17506718

    de mijne net gereviseerd en nog in opbouw :thumbup
    (en te koop)

    #17506719

    Hier wat van mn C20NE in opbouw… alvast een beginnetje.
    Zal nog even duren voordat hij af is….

    ECU oud

    ECU nieuw

    uitlaatspruitstuk oud

    uitlaatspruitstuk nieuw

    cilinderkop “oud”

    cilinderkop nieuw

    inlaatspruitstuk oud

    inlaatspruitstuk nieuw

    lagers en pakkingen

    #17506720

    mijn oude in de corsa a.

    #17506721

    Blijft een mooi blokkie..

    Willem

    #17506722

    Mijn Oude C20NE blok.

    had toen wel 260.000km weg.

    Willem

    #17506723

    De gekietelde 20seh uit mijn ex-Kadett GSI. Heerlijke motor, heb er heel veel plezier van gehad:wors

    #17506724

    er zijn wel hele mooie blokjes ,zie wel bij meeste mensen powerfilter. heeft het een voordeel dan beetje meer geluid maken:D

    #17506725

    In combinatie met de gehele uitlaatlijn aangepast en koude lucht aanvoer zou het een klein beetje kunnen schelen…

    #17506726

    origineel gepost door kadeddilac
    In combinatie met de gehele uitlaatlijn aangepast en koude lucht aanvoer zou het een klein beetje kunnen schelen…

    Ik weet niet of je weleens kijkt naar die originele doos, maar meestal zit er aan de doos nog een pijp, naar achter je bumper ofzo voor koude lucht, als je dan een openluchtfiltertje zet, loop je in principe alleen warme lucht te zuigen uit je motorruimte. Veel kabaal, en verlies zelfs. :thumbup . Maargoed als je motortje wat getuned is, MOET ie wel meer lucht hebben natuurlijk :)

    #17506727

    en dan is een vervangingsfilter altijd nog de beste oplossing..

    #17506728

    update van mijn c20ne

    #17506729

    Kan je de nippel boven de thermostaat afsluiten?
    Zie namelijk bij bepaalde foto’s wel een slang lopen, en bij andere niet.

    Gr Pascal

    #17506730

    origineel gepost door Pascal_B
    Kan je de nippel boven de thermostaat afsluiten?
    Zie namelijk bij bepaalde foto’s wel een slang lopen, en bij andere niet.

    Gr Pascal

    dat is de ontluchtingsnippel om het koelsysteem te ontluchten.
    daar kan dus ook een nippel in met slang naar je reservoir voor permanente ontluchting

    #17506731

    Hier mijn 8 kleppertje.
    Ligt in mijn astra gsi. (nog wel).
    Komt misschien t.z.t. een 16 klepper in.

    #17506732

    origineel gepost door corsaboy

    C20NE met Eaton M64 Kompressor :)

    echt vet een kompressor er op wat haalt dat nu uit kwa vermogen op zown blok?

    #17506733

    meer als een standaard let.
    En was de afstelling nog niet optimaal..

    Op moment van max koppel en vermogen had ik een co van >10%
    Kon dus nog veel netter allemaal..

    We zijn dit project gestopt vanwege constante mechanische defecten..

    Gaan nu een stapje verder..

    #17506734

    jaja erg benieuwd!!! uiteraard verwachten we daar pics van tegen de tijd dat het toonbaar is;)

    greetzz Arnold

    origineel gepost door corsaboy
    meer als een standaard let.
    En was de afstelling nog niet optimaal..

    Op moment van max koppel en vermogen had ik een co van >10%
    Kon dus nog veel netter allemaal..

    We zijn dit project gestopt vanwege constante mechanische defecten..

    Gaan nu een stapje verder..

    #17506735

    origineel gepost door corsaboy
    meer als een standaard let.
    En was de afstelling nog niet optimaal..

    Op moment van max koppel en vermogen had ik een co van >10%
    Kon dus nog veel netter allemaal..
    We zijn dit project gestopt vanwege constante mechanische defecten..

    Gaan nu een stapje verder..

    vet ik heb ook een 8 klepper astra en ik wil mijn blok ook gaan tunen maar ik ben aan het bekijken wat de opties zijn een turbo blok is ook zo gwn ik zouw graag wat meer willen weten als dat zou kunnen?

    #17506736

    euhm niet aan beginnen..
    Pak gewoon een turbo…

    Is misschien wel ‘gewoon’ maar daarvoor is het wiel al uit gevonden..
    Be smart ;)

    #17506737

    origineel gepost door corsaboy
    euhm niet aan beginnen..
    Pak gewoon een turbo…

    Is misschien wel ‘gewoon’ maar daarvoor is het wiel al uit gevonden..
    Be smart ;)

    jah wat benje dan kwijt als ik een turbo op me bestaande blok wil bouwen?

    #17506738

    ligt eraan.
    Je kunt complete kitjes halen bij HG Motorsport (duitsland).
    Kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

    #17506739

    origineel gepost door michiel026

    origineel gepost door corsaboy
    euhm niet aan beginnen..
    Pak gewoon een turbo…

    Is misschien wel ‘gewoon’ maar daarvoor is het wiel al uit gevonden..
    Be smart ;)

    jah wat benje dan kwijt als ik een turbo op me bestaande blok wil bouwen?

    revisiedelen voor je blok kosten al ruim 500 euro
    turbokitje al minimaal 1500
    dan nog andere injectoren minimaal 150 euro
    groep a uitlaat minimaal 500 euro
    aanpassingen zoals decompressieplaat enz. ook alwel minimaal 200 euro
    intercooler met slangen minimaal 500 (nieuw)
    dan nog je blok hoonen en kleppen inslijpen, kopvlakken enz. bij een revisie bedrijf kost ook knaken zat.

    dus tel maar op maar dan heb je wel alles nieuw

    #17506740

    Kortom dan kan je net zo goed een C20LET derin hangen

    #17506741

    en je bent een goeie 2500 euro lichter alsje er een let er in heb hangen:jerry:jerry

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 129)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.