show hier je 2.0L 16 klepper

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) show hier je 2.0L 16 klepper

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 540)
  • Auteur
    Berichten
  • #17324766

    Hier mijn c20xe:

    Gaat nog 1 en ander veranderen onder de kap

    #17324767

    ook nog maar eens.
    ook deze gaat er nog een keer uit,om helemaal op te frissen.
    kleurtje geven,en pakkingen vervangen van versnellingsbak en carterpan.
    rest van het blok is gereviseerd.
    tegen die tijd wil ik ook een boel chroom delen hebben,en de rest afgewerkt met gepolijst rvs.

    #17324768

    maakt dat wat uit? ik heb de slang van de benzinedruk regelaar op de gasklep (orgineele plaats) zitten.

    maar zie ook bij veschilende dat ze hem zoals hieboven van @Nick-GSI op de lexmaul plaatsen?

    blijft dat hetzelfde:hmmz

    #17324769

    origineel gepost door frenkie
    maakt dat wat uit? ik heb de slang van de benzinedruk regelaar op de gasklep (orgineele plaats) zitten.

    maar zie ook bij veschilende dat ze hem zoals hieboven van @Nick-GSI op de lexmaul plaatsen?

    blijft dat hetzelfde:hmmz

    ik heb een gasklep van een astra, die heeft die aansluitingen op de gasklep niet, omdat die op de TC klep zit. Ik ben nog opzoek naar een gasklep van een vectra of calibra zonder tc, liefst een M 2.8

    #17324770

    Boeit niet waar, zolang ie maar gebruikt maar van je variabele onderdruk.

    #17324771

    zijn de gaskleppen van 2.5 en 2.8 niet hetzelfde dan?

    Ik had ook een ETC systeem.. heb er nu een andere inlaat,gasklep enz opgezet ivm ombouw naar multiriem.

    #17324772

    mijn EX C20XEtje: (in een Kadett Combo ’86

    Willem

    #17324773

    dit was mijn eerste motor, helaas overleden net als de tweede

    wat was er aan gebeurd:
    45mm webers
    bronzen klepgeleiders
    cilinderkop in en uitlaat bewerkt
    wiseco zuigers in 86,5
    drijfstangen glad gemaakt
    krukas, vliegwiel en koppeling laten balanceren en uitwegen tot 10.000rpm
    kop en onderblok gevlakt
    licht vliegwiel
    en weet ik wat nog meer.
    af laten stellen op de testbank voor het inrijden, en de eind afstelling is er nooit gehaald.

    groeten.

    #17324774

    watsegebûrt?
    Vastloper?

    #17324775

    origineel gepost door kadett4x4
    dit was mijn eerste motor, helaas overleden net als de tweede

    wat was er aan gebeurd:
    45mm webers
    bronzen klepgeleiders
    cilinderkop in en uitlaat bewerkt
    wiseco zuigers in 86,5
    drijfstangen glad gemaakt
    krukas, vliegwiel en koppeling laten balanceren en uitwegen tot 10.000rpm
    kop en onderblok gevlakt
    licht vliegwiel
    en weet ik wat nog meer.
    af laten stellen op de testbank voor het inrijden, en de eind afstelling is er nooit gehaald.

    groeten.

    Fabriekjes… :wub

    #17324776

    98% klaar nu

    #17324777

    origineel gepost door sw16v

    98% klaar nu

    En 120% Phat!!! :wors

    #17324778

    origineel gepost door sw16v

    98% klaar nu

    :o:wors:thumbup

    #17324779

    Mijn blok

    #17324780

    Lekker origineel

    #17324781

    origineel gepost door corsaboy
    watsegebûrt?
    Vastloper?

    tja,weet wel wat er kapot was:P
    5 zwevende kleppen op zuiger 3 en 4
    zuiger 2,3 en 4 vol krassen, en de zuigerveren vast.
    zuiger 4, was aan de bovenrand aan het afbrokkelen.
    3 delige stalen turbo koppakking, er tussen zuiger 3 en 4 uit(de middelste pakking van de drie).
    alle hoonringen eruit.
    3 dagen alle olie in mijn blok kwijt, na 3 dagen was het weer terug.
    weet iemand waar 5 liter olie kan blijven in een motor?????

    groeten.

    #17324782

    #17324783

    mijn let

    #17324784

    Het is eigelijk wel grappig, dat er zo veel mensen zijn die klagen over een open luchtfilter, maar als je zo eens kijkt zijn er toch veel mensen die er 1 hebben. Niet beledigend bedoelt! Overigens ziet het er allemaal wel strak uit hoor! :D

    #17324785

    Originally posted by kadett4x4

    origineel gepost door corsaboy
    watsegebûrt?
    Vastloper?

    tja,weet wel wat er kapot was:P
    5 zwevende kleppen op zuiger 3 en 4
    zuiger 2,3 en 4 vol krassen, en de zuigerveren vast.
    zuiger 4, was aan de bovenrand aan het afbrokkelen.
    3 delige stalen turbo koppakking, er tussen zuiger 3 en 4 uit(de middelste pakking van de drie).
    alle hoonringen eruit.
    3 dagen alle olie in mijn blok kwijt, na 3 dagen was het weer terug.
    weet iemand waar 5 liter olie kan blijven in een motor?????

    groeten.

    D’r is wel wat geks gebeurt ja..
    Waar alle olie is gebleven, geen idee..

    Vind knap hahaha.. Deel in de cilinderkop zou iets kunnen verklaren maar de rest

    #17324786

    origineel gepost door 2e-c14nz
    Het is eigelijk wel grappig, dat er zo veel mensen zijn die klagen over een open luchtfilter, maar als je zo eens kijkt zijn er toch veel mensen die er 1 hebben.

    Zelf ben ik er niet wild van, maar soms heb je nou eenmaal niet veel keus. Zelfs mijn openluchtfilter past nauwlijks, laat staat een luchtfilterbak.

    Sjoerd-Willem, ziet er netjes uit man:thumbup Wanneer gaan we ff meeten ?? Ga deze herfstvakantie proberen mijn A RDW klaar te maken.

    #17324787

    meeten moet zsm maar even.

    ik ben ook totaal niet wild van die openluchtfilters, zou graag iets anders willen maarja geen plaats!

    #17324788

    Ahaa, op die fiets :) Nja zo had ik het nog niet bekeken, weer wat geleerd :afro

    #17324789

    aardig netjes zo toch?

    #17324790

    Ziet er goed uit!

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 540)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.