Service stuurbekrachtiging vereist

Forumindex Forums Modellen Astra Service stuurbekrachtiging vereist

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Men Astra J Sports Tourer 1.7cdti 81KW heeft ondertussen 107000km op de teller. Daarnet heb ik men wagen vanbinnen en vanbuiten gewassen. Ik ben hier ongeveer een 2 uurtjes mee bezig geweest. Ondertussen heeft de radio heel de tijd opgestaan. Toen ik klaar was en ik de wagen op contact zette om men ruiten omhoog te doen toen kreeg ik 1 seconde lang de melding “Service stuurbekrachtiging vereist”. Melding verdween ook weer meteen. Ik ben een test ritje gaan doen en ik heb niks abnormaals gemerkt. Wagen reed normaal als daarvoor en ik kreeg ook geen verdere melding. Zou het kunnen dat de batterijspanning naar de lage kant aan het gaan was en ik hierdoor de melding kreeg? Of zou er iets meer aan de hand zijn?

het kan idd zijn dat ie de melding gaf door een lage spanning. Als er echt een probleem is dan moet ie de melding altijd geven. Voor de zekerheid kan je hem altijd even laten uitlezen

Een te lage spanning,is in principe een storing.. Als er net niet genoeg stroom kan worden geleverd voor je stuurbekrachtiging, dan geeft ie natuurlijk een foutmelding, zodra je gaat rijden..laad je dynamo de accu op en levert de dynamo ook nog eens stroom.. Dus verdwijnt de “storing”. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.