Service lampje en onderdruk

Forumindex Forums Modellen Astra Service lampje en onderdruk

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    jessevanhecke
    Deelnemer

Goedendag,

Wij hebben een Opel Astra J uit 2010 met een 1.4 liter turbo 140pk motor .

Sinds wij de auto hebben (begin 2017) ervaren we een motor service lampje (oranje auto met steeksleutel) wanneer er flink gas gegeven wordt met de auto. Warm weer en/of een aanhanger/caravan op de trekhaak versterkt het afgaan van het lampje enorm. Het afgaan kan voorkomen worden als je echt enorm rustig het gas opbouwt, dit is echter bijna niet mogelijk omdat je dan nog langzamer optrekt dan een vrachtwagen..

Iedere keer tijdens het uitlezen wordt er aangegeven dat er onderdruk in de motor is maar verder dan dat wordt het probleem niet specifieker aangegeven.

Zodra het lampje aan gaat heb ik zelf ook het gevoel dat het vermogen een klein beetje afneemt. Volgens onze monteur is dit echter niet mogelijk.

De egr klep is inmiddels al vervangen

Heeft iemand ervaring met dit probleem?

the-duke
    Deelnemer

dat is wel knap gedaan van die garage, vooral gezien het feit dat een A14Net motor (die de jouwe heeft als het jaartal en vermogen dat je aangeeft klopt) helemaal geen EGR klep heeft.

Gr,
    The Duke

jessevanhecke
    Deelnemer

<p style=”text-align: left;”>@the-duke</p>
    Bedankt voor de oplettendheid. In mijn hoofd dacht ik dat het ging om de egr klep maar ik heb de facturen nog nagekeken en het ging om een kleppendeksel.

Ik heb de facturen bijgevoegd.IMG-20200709-WA0023__01__01IMG-20200709-WA0024__01

Nick-GSI
    Deelnemer

weet je toevallig ook welke foutcode die geeft?( gezien de dingen die zijn vervangen gok ik de p0171 ) wat nog wel eens voorkomt bij deze motoren zijn de bobines en het vacuumklepje wat boven je inlaatspruitstuk zit

jessevanhecke
    Deelnemer

<p style=”text-align: left;”>Nick-GSI,</p>
    Hierbij de gegeven foutcodesIMG-20200714-WA0007

the-duke
    Deelnemer
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.