Oeps, even de terugkoppeling gemist. Ik had dit probleem ook, eigenlijk best een irritant, soort van ratelend, geluidje. Het is mij uiteindelijk gelukt om het geluid op te nemen door de GSM ergens onder de motorkap te leggen. Het geluid wat ik toen op heb genomen klonk wel wat anders dan vanuit de auto zelf.
Maar naar aanleiding van dit geluid heeft de dealer mijn Astra PHEV een hele dag binnen gehad en onderzoek gedaan. Uiteindelijk bleek het geluid afkomstig van de aandrijfas. Doordat er bij het lage toerental niet al teveel kracht op de aandrijfas komt te staan, dit omdat het alleen hoorbaar was als je vrijwel geen of heel weinig gas gaf, rammelde de aandrijfas als het ware een beetje door onbalans. De dealer heeft ergens op de aandrijfas een gewicht geplaatst en nu is het geluid vrijwel geheel weg.
Ik kan het geluid als het ware nog wel reproduceren, maar dat is alleen omdat ik precies weet hoe en wanneer het optreedt. Het zou mij anders nooit zijn opgevallen als storend. Dus bij mij is het probleem wel echt opgelost.
Het issue is bekend bij en opgelost door Opel dealer Broekhuis in Almelo. Het lijkt overigens wel te gaan om een bekend issue waarbij er dus als oplossing een gewicht ergens op de aandrijfas wordt geplaatst/gemonteerd.