senator uitgevallen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236046

    het is zover hij heeft me laten staan !
    wie kan mij helpen?
    senny 3 l e startte gewoon zoals altijd, ben aangereden en merkte dat hij niet echt trok.
    Gaf wat gas bij en toen begon hij in de inlaat/filter te ploffen ( rij op benzine ).
    even later kapte hij ermee :(
    Even zelf gekeken blijkt dat ie geen benzine meer krijgt.
    Brandstofpomp werkt wel gewoon ( aleen als ik start niet op contackt ) vonk is goed, en met ether in de luchtfilter wil ie wel aanslaan. kan dit in de lucht massa meter zitten?
    hoe kun je deze controleren? ( bosch 7-polig 007 op het bosch nr )

    Frank

    #17861848

    Geen benzine meer in de tank ??

    #17861849

    luchtmassa meter, of uw voorschakel relais ne keer nakijken of deze nog werken. Mss zit het in de injectoren, je zal beetje bij beetje moeten afgaan waar het probleem zit

    #17861850

    Het lijkt erop dat de injectoren niet meer aangestuurd worden.

    De injectoren krijgen constant 12volt (tijdens het draaien van de motor) en worden door een pulserende massa vanuit de computer steeds opengestuurd.

    Het lijkt er dus op dat de 12volt voeding niet goed is.
    Deze voeding komt als het goed is vanaf je brandstofpomprelais.

    Je kunt in ieder geval meten in een stekker van een injector of tijdens het starten 12volt aanwezig is.
    (je houdt dan de zwarte meetpen op de massa van het motorblok of carrosserie).

    #17861851

    krijgt hij wel brandstof???
    ik heb het ook gehad bleek het de branstoffilter te zijn
    die was helemaal dicht geslibt
    nieuwe er onder gedaan en liep weer

    #17861852

    Controleer ook even de brandstofslang. Kan ook wel eens poreus worden.

    #17861853

    Jazeker zit er van dat dure spul in, maar als ik start en ik spuit ether in de inlaat dan werken de injectoren toch als ie gaat lopen?
    Brandstoffilter is nieuw.

    :hmmz

    #17861854

    als je er ether inspuit dan komt die ether gewoon via de de inlaatbuis door je inlaatklep in de verbrandingsruimte, dus niet via je je injector. Hij zal dan gaan lopen omdat die ether makkelijk ontbrand. Maar eens die op is valt hij terug stil. Of blijft hij dan effectief lopen???

    #17861855

    Dit probleem heb ik een half jaar geleden ook gehad, alles na gemeten en voor de zekerhied ook nog de brandstofpomp vervangen, maar het was de computer waar water in was gelopen.
    Heb toen het rechter scherm verwijderd en er zat een lekkage achter. Waardoor er water in mij computer was gelopen.
    Kan zijn dat die nu weer droog ( al lang geen regen meer gehad! ) is maar maak hem eens los en kijk eens of je printplaat niet wit is uitgeslagen van het water ! ;)

    #17861856

    nee, hij valt inderdaad uit ja,
    ik heb wel weer ontdekt dat er een zekering half gesmolten was, maar die deed het nog wel, het was die van het contackt en ventilator.
    kun je die lucht-massa meter nog nameten of zo? ik vertrouw die dingen nooit.

    #17861857

    ik heb dit probleem ook 2 weken geleden gehad, toen bleek het toch de brandstofpomp te zijn die niet genoeg druk produceerde en daardoor kreeg ik ook geen brandstof voorin. is mischien iets om na te kijken.

    #17861858

    Ben weer wat verder, injectoren worden niet aan massa gelegt dus er komt geen duur spul in de cilinders!:swear
    (staat wel 12v op de injectoren.)
    wat heeft daar invloed op? voorschakel weerstanden? computer of ook de onsteking? of het relais van de inspuiting?
    als je wat weet hoor ik dit graag.

    Frank

    #17861859

    denk dat het je voorschakelweerstanden zijn. dat zijn die twee zilverkleurige bakjes boven aan je rechter veerpoot. als je de luchtmassameter met de hand bediend dan zou je deze moeten horen tikken. dus ofwel je luchtmassameter kapot of het relais.

    #17861860

    Voorschakelweerstanden ????
    heeft een 3.0 L niet !
    Dit probleem had ik dus ook.

    Heb je de computer al los geschroefd ?

    Doe dat eerst eens dan weet je het zeker dat er geen water in heeft gezeten.

    Ik weet niet waar je woont maar ik heb nog een goede liggen kan je hem proberen !

    #17861861

    [rquote=1920859&tid=146930&author=frankycmdr]Ben weer wat verder, injectoren worden niet aan massa gelegt dus er komt geen duur spul in de cilinders!:swear
    (staat wel 12v op de injectoren.)
    wat heeft daar invloed op? voorschakel weerstanden? computer of ook de onsteking? of het relais van de inspuiting?
    als je wat weet hoor ik dit graag.

    Frank[/rquote]

    De pulserende massa komt uit je computer. De computer moet hiervoor ook goed aangesloten zijn op de massa. (bij sommige uitvoeringen zit er een draadje met een oogje aan je computer welke op een goede massa moet zitten).
    Het signaal voor de pulserende massa komt weer uit de ontsteking.
    Hierop zit ook de toerenteller aangesloten. Als de bougies wel vonken, kun je ervan uitgaan dat je het bij de computer moet zoeken.

    #17861862

    gistren toch maar eens de brandstofpomp gecontroleerd…..
    wat denk je? maakt wel geluid maar heeft geen opbrengst!!
    dit verwachtte ik niet en heb daarom niet verder gezocht.
    even ander pomje erbij met kannetje benzine….en lopen!! :wors
    wel bijna het hele ding afgefikt…oeps kwam ff een vonkje bij :???: :???:
    heeft iemand toevallig nog een pomp liggen van een 3le?

    bedankt voor jullie hulp,

    Frank

    #17861863

    je kan het beste even een nieuwe bestellen bij opel4ever

    #17861864

    Haha, Opel4ever :thumbdown , nou daar heb ik de laatste tijd geen goed woord meer voor over, ben al 2 weken aan het bellen en mailen en heb het geld al overgemaakt maar krijg nog steeds niets thuis gestuurd !
    En krijg hem ook niet aan de lijn, leeft hij nog wel ? :hmmz

    #17861865

    Vogens mij zijn alle benzinepompen van de 2 liters en de 6 cilinders hetzelfde. Je kunt ook een universele van Pierburg kopen, zijn goedkoper dan de Bosch. Wordt ook gebruikt voor Alfa, BMW, Citroen, Fiat, Lancia, enz.

    Merk Pierburg
    Artikelnummer 7.21287.53.0
    Artikelgroep 417
    Subgroep BRANDSTOFSYSTEEM 3.0 bar

    Er is ook een universele van Bosch
    Artikelnummer 0 580 464 070
    Artikelgroep 266
    Subgroep BRANDSTOFSYSTEEM

    Deze 2 pompen zijn in zo’n beetje alle Opels toe te passen met injectie.

    #17861866

    @noci wrote:

    Haha, Opel4ever :thumbdown , nou daar heb ik de laatste tijd geen goed woord meer voor over, ben al 2 weken aan het bellen en mailen en heb het geld al overgemaakt maar krijg nog steeds niets thuis gestuurd !
    En krijg hem ook niet aan de lijn, leeft hij nog wel ? :hmmz

    Ik probeer hem ook al sinds 21 april te bereiken (omdat ik een onderdeel heb besteld betaalt en tot op heden niet heb ontvangen) maar niets waar hij op reageert.Ook niet op de mail.
    Nu ben ik zover dat ik overweeg om aangifte te gaan doen of hij moet het geld terugboeken.Maar tot op heden ook dat is niet gebeurt.
    Ik heb hem nu een laatste mail gestuurd!!!

    Ik ga aangifte doen

    #17861847

    bij de meeting van Monzaghuru in Ahaus binnenkort is Rob er wel,
    vreemd dat ie niet reageert,
    miss iemand in die buurt om daaro achter de deur kijken :D

    #17861867

    Zou wel fijn zijn dat iemand die in de buurt woont mss eens wil gaan kijken.
    Ik vind dit wel een slechte ervaring :???:

    #17861868

    ik [nog] nie, ken der wel blindelings heen rijden daaro :mrgreen:

    ff geduld, hij moet veel alleen doen, grote toko daar,
    en dan nog vrachtwagen rijden, ja, tis een druk baasje :wors

    maar kan zijn dat nu er evt probs/storingen zijn,
    normaliter is het bellen, ast op de post kan, direct de volgende dag binnen :jerry

    #17861869

    maar ik zit nu met een rekord zonder apk en das ni leuk rijden!!!

    #17861870

    :shock:

    idd, zeer vervelend, miss kan hier je iemand alvast helpen
    gewoon ff vragen wat je nodig hebt :thumbup

    btw: heb je wel een foonnummer van Rob [opel4ever]

    succes ermee :wors

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.