@Jigsaw wrote:
een senator diesel is heel erg zeldzaam, en als je ze al vind zullen ze in aanschaf ook duurder zijn dan een benzine model. Daarbij is dat diesel blok ook niet vooruit te branden. De beste oplossing zou voor jou zijn een C30NE icm LPG. zo’n C30NE verbruikt zelfs iets minder als een 2.5E maar heeft wel veel meer power en doet het ook goed op LPG
C30NE zuiniger? ik heb ze beide, (2.5E en C30NE) maar de C30NE is zeker niet zuiniger. Die verbrandt de boel met hetzelfde tempo! of het nu gas is of benzine. Daarbij is de 2.5 nog een automaat en zou op papier meer moeten verbruiken….
On topic: 2.3TD blok uit een Senator A is zeker niet traag hoor. Bovendien heb je alle bagageruimte tot je beschikking en de kilometerprijs, tov LPG, ontloopt mekaar niet veel.
2.3D daarentegen…. :sleeping 0-100 in 2 tot 3 dagen