senator a wielprobleem–opgelost–

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD senator a wielprobleem–opgelost–

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216328

    hallo eens.

    mijn a senator uit `82 heeft een eigenaardig trekje…

    wanneer ik met mijn bolide een afslag neem op een kruispunt, en naar links afsla, hoor je het wiel rechtsvoor
    knappen, alsof deze over straat heen getrokken wordt,
    of wipt…

    zaten trouwens ook recentelijk nieuwe lagers in.
    (om die reden) het gaat een paar maand goed, maar dan begint het weer.

    maar, alleen maar aan 1 kant. dus niet bijde zijden.
    twijfelde eerst aan mijn manier van lagers monteren, maar heb er al de wereld gemonteerd, dus daar ligt het niet aan.

    kan het wezen dat het met de sporing te maken heeft??
    of wielvlucht ofzo?

    #17595485

    Stabilisatorstang (rubbers) misschien?

    #17595486

    Nah laat de auto maar eens uitlijnen,waarschijnelijk teveel speling op het stuursysteem,en dan heb je kans dat je zulke sympthonen krijgt maar dan moet het wel echt erg veel speling krijgt.

    #17595487

    verneem geen speling op het wiel zelf :(

    maar kan m wel eens naar een bandenboer brengen, kijken wat die er van vind.

    #17595488

    origineel gepost door Ghanz
    verneem geen speling op het wiel zelf :(

    maar kan m wel eens naar een bandenboer brengen, kijken wat die er van vind.

    Hans ik heb ook zoiets gehad bij mij was de ophangpunt van de stabilisatiestang niet zo best meer!,
    knapte al een geruime tijd op een dag iets harder bleek dat het compleet doorgerot was!,maar de tectiel had het mooi verborgen,:hmmz

    #17595489

    Ghanz ik heb het zelfde met mijn dodge ram als ik er een vloerenpomp achter heb hangen en scherp naar links stuur en optrek, oplossing niet naar links sturen:D. nee bij mij is het de sporing, de wagen trekt ook ligt naar rechts, maar hellaas geen tijd om hem te laten uitlijnen.

    #17595490

    @frademaker,

    kom jou binnenkort wel met bezoekje vereren.. kijken of jij
    wat vinden kunt.

    auto vanavond weer op brug gehad… niks apparts kunnen vinden
    samen met de koevoet :(

    #17595491

    Knapt ie 1x of blijft ie knappen als je bod door rijdt?
    Als je een scherpe bocht neemt wringen je voorwielen dan ook?

    #17595492

    @henkjan:

    hard of zacht insturen, het maakt niets uit,
    tis gewoon een paar keer tak tak tak… todat je terugstuurt.
    niet bij een bochtje, maar een draai wel.

    #17595493

    ipv bod door bedoelde ik de bocht door……..
    Maakt ’t ook uit welk wegdek, nat of droog?
    Wiellagers al nagesteld?
    Set andere (lees: originele) wielen geprobeerd?

    Ik weet zo ook niet, ’t is ook lastig zo als je ’t zelf niet gehoord hebt

    #17595494

    Misschien bovenste veerschotel?

    #17595495

    veerschotels:o
    mijn blikwerk daarboven is verder in goede conditie.

    wiellagers zijn vervangen… wielen ook al, terug naar wat er onder zat
    <—-. maar mocht niet baten. en inderdaad, moeilijk oordelen zonder het
    zelf ondervonden te hebben. :D maar vragen staat hier gelukkig vrij :P

    m400.. waar moet ik dan zoeken bij die veerschotels..

    #17595496

    daar boven in je mcpherson veerpoot zit een lagertje. die raken wel is rauw en dan gaat ie knoepen/kraken net of trek je je auto kapot met sturen als je een bocht neemt.

    voor je bij t lagertje bent, moet wel ff je hele bovenste deel er af waar je veer tegen aan drukt (die veerschotel bedoeld m400)

    maar hans kom is op msn :hmmz

    #17595497

    haha bedankt willum. zal dat verrekte ding eens losbouten.

    #17595498

    heb er nog geen tijd voor gehad, maar heb de wagen wel gebruikt.
    en wat me opviel..

    auto is van achter los geweest van de grond :D moest ff wat leuks op kar.
    de eerste tijd was het knarsen, in de daarop volgende rit, weg.
    maar nu af en toe doet hij het weer.
    zowel links als rechts.
    het klinkt alsof je wiel over de straat schokkerd..schuift, weet ik wat.

    #17595499

    Ghanzz

    Wat ik wel weet is dat je rubbers… bussen ed … met een bepaalde voorspanning moet monteren ..

    DWZ..

    Als de as, draagarm o.i.d. van de grond is…. staat die dus in een andere hoek dan normaal met de wielen op de grond.
    Daar moet je rekening mee houden als je t spul weer in mekaar zet …
    want idd …. eerst knarsen dan stil:mad: ……. rubber kan dan losgescheurd zijn in de bus ,,,,, opgelet dus .,,,

    grtzzz

    Gert

    #17595500

    ik gok ook op die bovenste lager in je veerpoot

    kan zo zijn dat hij heel zwaar draait en dat hij dan je veer meedraait in de onderste veerpot op je schokbrekerpoot misschien is dat het knappen of knarsen

    dat wiellager wat je teruggestuurd hebt kon ik niks aan zien

    #17595501

    u2u opel4ever!

    #17595502

    kreeg de tip om het stuur eens rond te draaien met stilstaande auto.

    zonder lopende motor..haast niet te draaien, in stilstand.

    met lopende motor, maar in de stilstand, prima te draaien,
    en geen schokkerig gevoel of geknap ofzo.

    indien het bovenste lager mankementen vertoond, kon het wezen
    dat deze het geluid veroorzaakt…. klopt dat zo ?

    #17595503

    hmmm:hmmz

    dan zou die als het lager kapot was ook moeten doen bij stilstand

    #17595504

    juist… dat is t m nou net :D

    (voordat ik de prut lostrek….)

    #17595505

    Dat bedoelde ik dus met draaien, bekrachtigd en niet.
    maar idd dan moet die ook knakken. maar als je t spul is los trekt, kijk er sowieso naar!

    Hij is ook verlaagd toch?

    zitten er wel juiste type veren onder? knakken en schuren die niet over de veerpoot zoals rob al zei?

    liggen ze ook los als je hem omhoog hebt?

    #17595506

    ja is jamex verlaagd.

    het probleem doet zich sinds een poosje pas voor…

    hoort er ook een rubber tussen de veer en de onderste of bovenste schotel?

    #17595507

    boven zit wel een rubber onder niet

    #17595508

    vanmiddag weer wezen knutselen met senator

    eerst de wieltjes van de grond gehad, en vervolgens gedraaid en getrokken :D
    niets wat op kraken of knarsen leek.

    vervolgens auto weer op de grond gezet, en stukje gereden naar een groot plein.
    wanneer we daar rondjes gingen rijden was het duidelijk te zien dat het rechtervoorwiel bij maximale stuuruitslag ook iets over de grond wipte.

    verder trekt de auto onder het rijden toch ook naar rechts toe…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 48)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.