Sedan of Hatchback?

Forumindex Forums Modellen Astra Sedan of Hatchback?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

Heeee jongens,

Dit weekend heb ik een Astra G gekocht!
    Op RDW is terug te vinden dat het om een sedan zou moeten gaan, echter is het volgens mij een 100% hatchback.

Komen dit soort foutjes vaker voor?

Hatchback! :thumb

Idd een hatchback de kont van een sedan is een stuk langer.

Maar volgens mij maakt de rdw iets andere regels omtrend het hatchback en sedan verhaal.Als je het mij zou vragen zou ik ook zeggen dat dit een sedan is….Model technisch gezien.

Het zit hem toch in hoe de achterklep sluit en of je een kont hebt?

Bij een Sedan gaat er echt alleen de achterklep open, en niet de achterruit erbij.
    Bij de Hatchback gaat de hele klep open inclusief achterruit.

Dit is een Sedan:

Is hij niet ingevoerd uit Duitsland?

Indd, bij een hatchback gaat het raam mee en bij een sedan alleen het plaatwerk.
    Volgens mij is hij niet ingevoerd, gezien het feit dat hij de datum van eerste invoering
    dicht bij de bouwdatum ligt. Of hij moet toen gelijk zijn ingevoerd?

Laten we de vraag uitbereiden; zou je hier problemen mee kunnen krijgen?
    Papieren kloppen voor de rest wel, dus ik ga uit van niet…

Hatchback 100%!

Denk niet dat je er last meekrijgt anders was dat allang eens aangekaart.

De lijn tussen een Sedan en Hatchback is ook niet altijd duidelijk, als je naar de uitleg hier kijkt.
    Zou een Kadett D 2 deurs ook een sedan zijn, want daar gaat de achterruit ook niet mee open.
    En bij b.v. de Daihatsu Applause die een achteruit heeft die ook mee open gaat maar er uit ziet als een Sedan.

Sedan (de mijne) zelfde kontje als een coupe.

4 deurs hatchback. Carroserie is anders dan een 2 deurs hatch.

Hou je vooral niet vast aan de uitleg “gaat de ruit mee ja/nee, dan is het een coupe” dit is alleen toepasselijk op dit model..
    De sedan is gebaseerd op de carrosserie..

Sedan; een auto met een apart compartiment voor bagage, motor en inzittenden en 2 of 4 deuren.

Hatchback; een auto waarbij het bestuurdersgedeelte via de bagageruimte/kofferbak bereikt kan worden. De bagageruimte is dan ook geen afzonderlijk afgesloten kofferruimte. Ook wel aangeduid als drie- of vijfdeurs.

Dus is een Kadett D 2 Deurs een sedan ondanks zijn Hatchback uiterlijk :D
    En de Applause een Hatchback ondanks zijn sedan uiterlijk :D

Hahaha :jerry

Wikipedia zegt:
    Sedan
    Een sedan, ook wel berline genoemd, is een carrosserievorm voor een auto met vier portieren en een kofferdeksel waarbij de bagageruimte ofwel de kofferbak meestal niet via het bestuurdersgedeelte bereikt kan worden. De bagageruimte is een afzonderlijke afgesloten kofferbak. Veel automerken bieden echter ook een in delen neerklapbare achterbank. Zodoende wordt toch de bagageruimte van binnenuit bereikbaar.

Hatchback
    en hatchback is een carrosserievorm voor een auto waarbij het bestuurdersgedeelte via de bagageruimte/kofferbak bereikt kan worden. De bagageruimte is dan ook geen afzonderlijke afgesloten koffer. Omdat het passagiers- en bestuurdersgedeelte bereikbaar is via de bagageruimte, heeft een hatchback altijd een oneven aantal deuren (3-deurs of 5-deurs). Een hatchback waarvan de daklijn wat minder steil afloopt wordt ook wel liftback genoemd.

Schieten we dus nog steeds niks mee op, de lijn tussen een sedan of hatchback blijft onduidelijk.. ^^

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.