Security code Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Security code Corsa B

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Hallo,

Is er iemand die me exact kan zeggen, stap voor stap, hoe en met welke apparatuur ik de security code van een Opel Corsa X12XE, bouwjaar 1999 kan uitlezen, eventueel de verschillende mogelijkheden. Of is er iemand die de apparatuur bezit om deze code uit te lezen en bereid is me hiermee te helpen. Gelieve geen commentaar van : ‘ga langs je dealer’.

Alvast bedankt,
    Dirk.

Hallo Drik, welkom op het Opel-Forum :)

Zover ik weet kan je de code niet uitlezen via de OP-COM, dan blijft over : CarProg of OpelScanner
    Ik ben zelf in bezit van de CarProg

Wil je extra sleutels gaan toevoegen ?

Ja het is de bedoeling een nieuwe sleutel aan te leren.

Moet inderdaad met code gedaan worden.
    Wat ik al zei : CarProg, OpelScanner of Dealer zijn denk de enige mogelijkheden.
    Waar woon je ongeveer ?

Beste Dirk,

Ik vind het nogal vreemd hoe je hier op het forum binnen komt.

De meest logische stap is namelijk de dealer. Er zijn niet veel personen op het forum die het ff voor je uit kunt lezen.

Je had het beter anders kunnen formuleren want dit komt nogal arrogant over.

Mijn dealer zou niet alleen de code even uitlezen maar ook direct de sleutel programmeren. Niet elke dealer levert nog services zonder zwaar commercieële insteek. Maar ze bestaan nog.

Mijn ervaring is anders. Daarom is mijn vraag niet onterecht. Als je denkt dat ik met iets dubieus bezig ben zeg het dan gewoon. Dit is zeker niet het geval.

Daar doel ik niet op maar als je eerste post begint met ‘Gelieve geen commentaar van : ‘ga langs je dealer’.

Dat vind ik nogal raar.
    Als je had gezegd, ik weet dat de dealer het zou moeten kunnen maar ik sta op niet zo’n goeie voet met mijn lokale dealer had je mij niet gehoord.

Zoals gezegd er bestaan nog steeds dealers die wel weten hoe het moet. Van de 2 grote bij mij in de buurt is er maar 1 die echt service verleent.
    De andere is arrogant, te commercieel en luistert niet naar zijn klanten.

Dus ik snap je frustratie maar wat ik zeg er zijn maar weinig mensen met deze apparatuur om het uit te lezen.

Bij een goede sleutelboer kan je een copy van je sleutel laten maken.
    dit is niet zo duur als een echte in laten lezen.

Dat is waar. toch zou ik graag weten hoe het uitlezen van de security code in zijn werk gaat, omdat ik ook nog een reserve ECU heb waarvan ik ook de code niet heb.

acht alleen Volkswagens met Originele Startonderbreker makkelijk te stelen waren.

Laat mijn Sleutels gewoon maken bij een dealer.
    heb ik geen Secu Code wil hij deze wel opvragen bij de Opel zelf (vaak nog kostenloos ook), daarmee maken hun een sleutel.
    Ze lezen de Code niet uit de auto, dat zou ook wel makkelijk zijn voor het dievengilde.

Probleem opgelost. Uitgelezen met CarProg.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.