scroth gordelspanners aansluiten

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint scroth gordelspanners aansluiten

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222487

    hoi, ik heb nu een setje 4punsgordels van scroth met rolautomaat die elektrisch werkt, nu staat er in de beschrijving wel dat ik m via t contact aan moet sluiten maar is het een probleem als ik hem op constant aansluit?

    gr tom

    #17688281

    Nee, geen probleem.

    Gewoon een fatsoenlijk draadje zoeken waar je het afhaald.
    Mischien ergens bij de zekeringkast?

    #17688282

    draad van kofferbakverlichting komt in de buurt die had ik in gedachten..

    #17688283

    maar op die draad staat als het goed is een constante plus, het gaat erom dat je een geschakelde plus neemt vanaf je contactslot. zodat de gordel uitgerold kan worden zodra de spanner een stroom krijgt.
    maar ik heb er zelf nog niet mee gwerkt moet ik zeggen.

    succes en groetjes

    #17688284

    origineel gepost door schuitje
    maar op die draad staat als het goed is een constante plus, het gaat erom dat je een geschakelde plus neemt vanaf je contactslot. zodat de gordel uitgerold kan worden zodra de spanner een stroom krijgt.
    maar ik heb er zelf nog niet mee gwerkt moet ik zeggen.

    succes en groetjes

    even lezen:vertag de vraag luid of het een probleem is om hem niet via het contact te laten gaan…

    #17688285

    kennis van me had deze niet via het contact
    maar met een schakelaar

    wil je ff sportief rijden
    en dus vastzitten dan gooi je de spanning er af;)

    maar nee hij heoft niet perse via het conact

    maar spanning laten staan op delen
    als de auto van t contact af is
    en je niet in de buurt van de auto bent
    is vaak beter van niet;)

    of je moet het goed ckeren en
    cker weten dat hij niet je accu leegtrekt

    als je de auto n poosje niet gebruikt;)

    #17688286

    er zit bij mij zo’n g kracht ding bij dus als je m de bocht ingooit dan slaat ie ook vast.
    mar wat t is als ie via t contact gaat moet ik altijd het contact aanzetten voordat ik de gordels aan kan doen en als je met tijdens een rit iets wil pakken en je zet de motor even uit zitten ze ook vast, daar ga ik me op den duur aan ergeren maar ik zal wel even meten hoeveel stroom dit constant trekt mar denk dat dat geen probleem geeft.

    nog een andere vraag, als je die gordels op de c stijl vatszet dan komen ze schuin naar de stoel toe, heb je hier verders geen lastvan?? Zit nog te twijfelen of ik ze daar vastzet of op de bevestigingspunten onder de bank..

    #17688287

    ik had ze ook in m’n kadett, fijn spul
    had hem wel op t contact zitten, trekt je accu leeg anders

    een beetje schuin naar de stoel kan geen kwaad!

    #17688288

    nog even een vraagje omtrend die spanning eraf gooien:

    is het niet zo dat als je bijvoorbeeld je buik even intrekt en je hebt de spanning eraf (vast) dat de gordel oprolt maar dan niet meer afrolt, of zit de blokkering op 1 punt vast?

    #17688289

    Zolang er spanning op staat gebeurt dat niet en met spanning er af wel.

    Ik heb ze in de Manta ook over contact staan, en soms is dat lastig. Daarom in de Ascona wel met schakelaar op constante plus

    Je moet die schakelaar er echt tussen zetten met een constante plus want het trekt de accu wel gewoon leeg.

    Voordeel van die schakelaar is tevens ook dat je tijdens de rit de gordel vast kan zetten door de stroom eraf te gooien. Is wel prettig op het circuit enzo als het een beetje wild gaat.

    Schuin vanaf de C-stijl is geen probleem, wel even goed instellen dat de ene band wat korter is. Zo zit het in de Manta.
    Bij mijn Ascona zit de rolautomaat op de (verstevigde) hoedenplank. Dat komt ook omdat de C-stijl in Ascona minder ver naar binnen staat dan in de Manta.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.