Schurend geluid rechts voor tijdens rijden opel astra j

Forumindex Forums Modellen Astra Schurend geluid rechts voor tijdens rijden opel astra j

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Ik heb gemerkt dat mijn opel een schurend geluid maakt tijdens het rijden, het komt van rechts vooraan en houd op als ik rem, er staat bijna 60000km op. Ik vermoed dat het rechts vooraan is want als ik mijn handrem gebruik blijft het geluid. Wat kan dat zijn, iemand dezelfde ervaring gehad?

Letop:
    How-to’s zijn reparatie-handleidingen gemaakt en geschreven door forumleden om andere leden te helpen.
    Dat forumdeel is niet bestemt voor vragen.

Topic verplaatst naar juiste forum deel.

Kapot wiellager? Als je de voorkant optild kan je het wiel draaien, dan hoor je snel genoeg of het een
    aanlopend remblok is. Of een defect lager. Als er speling op zit is t ook niet echt goed..

Als het ophoudt tijdens het remmen kan het vuil zijn wat tussen schijf en remblok zit. Of zoals aangegeven door swebbie een aanlopend remblok (zit dan meestal een beetje scheef in de klauw)
    Een schurend geluid tijdens het remmen is of een hard stuk in het remblok of een versleten remblok.

NB. Een wiellager zou je continue moeten horen (behalve als je stil staat ;) )

Ondertussen is het probleem al opgelost, de remblokken waren bijna versleten 60000km, binnenste blokje was een beetje ongelijkmatig afgesleten daardoor het piepend geluid, met het plaatsen van de nieuwe remblokken heb ik de geleiders van de remklauw eens opgepoetst en opnieuw gesmeerd met kopervet.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.