schroefset plaatsen… al opgelost

Forumindex Forums Modellen Astra schroefset plaatsen… al opgelost

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220474

    hallo allemaal,

    op dit moment ben ik bezig met het plaatsen van een schroefset op mijn astra, maar ik kom er niet helemaal uit.
    Bij de orginele voorvering zit een rubberen dop op. Is het de bedoeling dat deze dop + het pennetje overgezet wordt op de schroefset ? Wanneer ik dit niet doe kan ik hem volgens mij aan de bovenzijde niet vast zetten.

    Hier nog even een foto van de voorpoten:

    Heeft iemand enig idee wat ik moet doen ?

    #17662774

    ja dat lijkt me wel
    maar zat er geen beschrijving bij het set wat je gekocht heb
    anders eens bellen met de mensen waar je het vandaan hebt

    #17662775

    Het zwarte kap met veerpootlager moet je overzetten volgens mij.

    Groeten Twan

    #17662776

    Helaas zit er geen beschrijving bij.
    Ik meende ook idd al dat dit over gezet moest worden.
    Alleen om die dop los te krijgen zal ik ook veerspanners nodig hebben ?

    #17662777

    Lijkt me verstandig! :P:afro

    #17662778

    idd anders heb je geen hoofd meer daar na

    #17662779

    Voorpoot op de grong leggen en de luchtsleutel erop zetten met een lange dop. Zo heb ik het ook gedaan. Zorg wel voor een beetje vrije ruimte want hij kan een klein beetje wegschieten maar het valt mee. Heb je ook geen veerspanners nodig.

    #17662780

    Het is inmiddels gelukt. Heb de voorpoot op de grond gelegd en met een gewone sleutel 18 los gedraaid,heb helaas geen luchtsleutel. Hij schoot idd ook best uit elkaar.

    Badankt voor de reacties heren :wors

    #17662781

    Jij liever als ik…….dr zit nog al wat kracht achter.
    Die toplagers moeten overgezet worden, het is even puzzelen maar de toplagers moeten blijven draaien als je alles aandraait.
    Als dat niet draait zit er iets niet goed…of scheef of klem.

    #17662782

    Dat is toch kwalijk , je koopt een belangrijk onderdeel (en vast wel duur ook nog) en er krijgt er
    geen montagevoorschriften bij?
    Dit is een gevaarlijke situatie in mijn opinie , als je het verkeerd monteerd of er ontbreken onderdelen
    kan het grote gevolgen hebben , bij een ongeval kan je erop aangesproken worden.
    Ik zou hoe dan ook een antwoord hierover bij de leverancier eisen als ik jou was.
    En als je het van een particulier hebt gekocht zou ik het teruggeven.
    Ik heb zelf een Koni kit en daar zaten correcte voorschriften bij zelf met TUV gutachten.
    Succes en groet Marcel.

    #17662783

    origineel gepost door OPCdriver
    Dat is toch kwalijk , je koopt een belangrijk onderdeel (en vast wel duur ook nog) en er krijgt er
    geen montagevoorschriften bij?
    Dit is een gevaarlijke situatie in mijn opinie , als je het verkeerd monteerd of er ontbreken onderdelen
    kan het grote gevolgen hebben , bij een ongeval kan je erop aangesproken worden.
    Ik zou hoe dan ook een antwoord hierover bij de leverancier eisen als ik jou was.
    En als je het van een particulier hebt gekocht zou ik het teruggeven.
    Ik heb zelf een Koni kit en daar zaten correcte voorschriften bij zelf met TUV gutachten.
    Succes en groet Marcel.

    ze gaan er dan ook van uit dat het gemonteerd wordt door gekwalificeerd personeel en geen hobbybop of beun de haas.
    het zal een oem set zijn waar geen omtage handleiding bij zit.

    origineel gepost door skip
    Voorpoot op de grong leggen en de luchtsleutel erop zetten met een lange dop. Zo heb ik het ook gedaan. Zorg wel voor een beetje vrije ruimte want hij kan een klein beetje wegschieten maar het valt mee. Heb je ook geen veerspanners nodig.

    echt een beunhaas/hobbybop methode en onverantwoordt, je weet niet waar alles naar toe schiet,bovendien schkdempers monteren/demonteren met een lucht sleutel is een big no no

    #17662784

    origineel gepost door OPCdriver
    Dat is toch kwalijk , je koopt een belangrijk onderdeel (en vast wel duur ook nog) en er krijgt er
    geen montagevoorschriften bij?
    Dit is een gevaarlijke situatie in mijn opinie , als je het verkeerd monteerd of er ontbreken onderdelen
    kan het grote gevolgen hebben , bij een ongeval kan je erop aangesproken worden.
    Ik zou hoe dan ook een antwoord hierover bij de leverancier eisen als ik jou was.
    En als je het van een particulier hebt gekocht zou ik het teruggeven.
    Ik heb zelf een Koni kit en daar zaten correcte voorschriften bij zelf met TUV gutachten.
    Succes en groet Marcel.

    Ik heb er wel een papier bij gekregen met de voorschriften, enkel dit staat er allemaal in het duits op. Verder heb ik er niets op kunnen vinden kwa montage. Gelukkig kan ik meerdere forums raadplegen met uiteindelijk een oplossing.

    #17662785

    Hier nog even een paar foto’s van vanmiddag:

    Groetjes Jan-Pier

    #17662786

    hey,
    laat ff weten hoe die set van ta technix je bevalt.
    ben er ook overna aant denken om die aan te schaffen voor men vectra.

    grts tim

    #17662787

    Vandaag er even mee gereden :D. Op de klinkerwegetjes stuiter je wel aardig over de weg. Verder rijd het wel aardig, wel een stuk minder dan met je normale veren moet ik zeggen.
    Wel moet hij nog uitgelijnd worden dus mischien wordt het nog beter. Eerst dat maar even afwachten en dan km maken. Ik laat binnenkort nog wel eens even weten hij hij bevalt.

    Groetjes Jan-Pier

    #17662788

    origineel gepost door miraltje

    origineel gepost door skip
    Voorpoot op de grong leggen en de luchtsleutel erop zetten met een lange dop. Zo heb ik het ook gedaan. Zorg wel voor een beetje vrije ruimte want hij kan een klein beetje wegschieten maar het valt mee. Heb je ook geen veerspanners nodig.

    echt een beunhaas/hobbybop methode en onverantwoordt, je weet niet waar alles naar toe schiet,bovendien schkdempers monteren/demonteren met een lucht sleutel is een big no no

    Sommige mensen hebben nu eenmaal niet de beschikking over proffessioneel gereedschap en vragen om een oplossing. Wat de mensen er vervolgens mee doen is hun zaak. En het uit mekaar vliegen van de poot valt reuze mee zolang je er maar niet met je kop boven gaat hangen :cool:

    #17662789

    Vind die velgen nu icm verlaging erg mooi staan onder je astra!

    #17662790

    gaat de achterkant ook nog omlaag? deze staat wel erg hoog:hmmz hoger dan normaal of heb ik het mis?

    voorkant ziet er nu super uit!!!:thumbup

    #17662791

    De achterkant is inmiddels ook gedaan.. op de foto’s nog niet.
    Achter zaten nog de standaard veren maar hij stond idd erg hoog.

    Hier nog maar even een paar foto’s van hoe hij er nu bij staat:

    #17662792

    Dat ziet er strak uit. Netjes hoor!!:thumbup

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.