schroefset astra g. ander merk, of verlagings veren??

Forumindex Forums Modellen Astra schroefset astra g. ander merk, of verlagings veren??

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

goede dag,

Ik rijd een astra g 3 deurs.
    heb er een schroefset onder van v-max.
    staat achter op zn laagst, en voor nog 1 cm schroefdraad over.

deze set vind ik bijzonder stug, echt snoeihard eigenlijk. ik hobbel de auto uit. en hoor het onderstel aan alle kanten bonken en kraken.

dit kan ook gewoon niet goed zijn voor de auto. ik wil er geen oginele veren meer onder, hij mag gerust wel een beetje laag liggen, en een beetje stug zijn, maar de auto moet nog wel kunnen inveren. en dat kan ik nu wel vergeten met de v-max.

wat zijn jullie bedenkingen hiervan?

moet ook wat goedpraten, het weggedrag is wel heel leuk, en hij staat best laag met de velgen en bandjes die ik nu heb. ziet er dus ook heel netjes uit. maar het weegt niet af op het comfort.

ik pak nu vaker de bedrijfsauto, dan mn eigen auto, omdat ik geen zin heb in dat gehobbel.

de astra stond afgelopen half jaar 2 cm hoger, en dat maakt bijna geen verschil met hoe die nu staat.

mvg, robert

ik raad je aan om dan een set van FK, Weitec, of KW oid te nemen die in hardheid verstelbaar is.. kan je ook je gehel comfort aanpassen, maar blijf m wel lekker stug houden als je zo laag ligt anders lopen continue je banden aan in de wielkasten..

onder de corsa heb ik momenteel ook een V-maxx set zitten, is indd heel stug. als ik een aardig eind heb gereden heb ik ook behoorlijk pijn in men donder:D maarja er zit aan de andere kant ook nog wel aardig wat comfort in tegenover de stugheid gezien zegmaar..

maar je kan ookk natuurlijk gewoon een niergordel kopen :D haha

greetz

nou, veel, bijna iedereen zegt dat het fantastisch rijd, nou, dat kan je mij niet wijsmaken.
    het is gewoon een kart, zo stug. zelfs mijn maatje in een nissan micra die sowieso meer dan 10 cm lager ligt, met een schroefset uit het jaar nul is bij lange na niet zo stug als die van mij.

gewoon op de snelweg gaat het prima. maar zo snel als ik de dorpwegewegen induik, of de profinciale weg, dan is het geen doen.

wat moet ik mij voorstellen over dat hardheid instelbaar?

kan ik hem 4 cm lager schroefen, en dan zegmaar de auto nog op en neer drukken? dat kan ik nu niet meer, ik kan bij wijse van op de moterkap staan te jumpstylen, de veering doet helemaal niets.

Zou voor de Koni sportkit gaan die is redelijk betaalbaar en gegarandeerd goed
    niet in hoogte instelbaar maar laag genoeg vond ik (en menigeen).
    Voor instelbaar Koni Chroom maar die is wel een stuk duurder en uiteraard instelbaar
    qua hoogte deze set stelde ik zelfs hoger in dan de gele set!!
    Want dat lage gedoe gaat idd snel vervellen als je de grond raakt of als je uit je
    auto rammelt.

[rquote=1900640&tid=145262&author=robert_corsa]nou, veel, bijna iedereen zegt dat het fantastisch rijd, nou, dat kan je mij niet wijsmaken.
    het is gewoon een kart, zo stug. zelfs mijn maatje in een nissan micra die sowieso meer dan 10 cm lager ligt, met een schroefset uit het jaar nul is bij lange na niet zo stug als die van mij.

gewoon op de snelweg gaat het prima. maar zo snel als ik de dorpwegewegen induik, of de profinciale weg, dan is het geen doen.

wat moet ik mij voorstellen over dat hardheid instelbaar?

kan ik hem 4 cm lager schroefen, en dan zegmaar de auto nog op en neer drukken? dat kan ik nu niet meer, ik kan bij wijse van op de moterkap staan te jumpstylen, de veering doet helemaal niets.

[/rquote]

Ik persoonlijk rij liever in een maximaal stugge auto, dan zo’n ding waarin het lijkt of je zweeft. In me tieg zat totaal geen vering meer (alles nageperst en plat geduwd :P), en ik vond het heerlijk. Met me Corsa doe ik nu hetzelfde..

Maar bedenk wel; als je auto zowat plat op de grond staat, wil je ook niet meer dat ie veert. Want dan slaat heel de boel continue tegen het wegdek.

Een KW set bijvoorbeeld kun je in hardheid verstellen. Dat wil zeggen; standje comfort, of standje keihard (weet niet hoe traploos het kan), maar als je auto nog wat veert moet je niet zorgen dat ie op z’n laagste stand staat.

Andere oplossing voor je is misschien airride…

bedankt voor de reacties.

weet er iemand hoe groot het verschil is in de hardheid verstelbare schroefsets?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.