Schroefdraad oliedruksensor?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Schroefdraad oliedruksensor?

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209180

    Kan iemand bevestigen of het schroefdraad van de oliedruksensor die achter op de pomp zit een diameter van 14mm heeft?

    #17471161

    Is inderdaad 14mm.
    Draad is 14 x 1,5mm.

    Ik heb hier vandaag nog een verloopnippel voor gemaakt.
    Omdat ik een 2 bar sensor wil en deze alleen in M10x1.0mm verkrijgbaar is :swear

    #17471162

    Exact dat probleem zit ik dus ook mee in mijn maag, ik moet een STRI oliedruksensor met 1/8PT draad op de plaats van de standaard sensor zien te krijgen. Wil ook eens wat leuks op mijn auto hebben, kan gelijk net als met de meterbehuizing de custom route weer op gaan :swear
    In ieder geval dank voor deze gegevens hier kan ik wat mee :thumbup

    #17471163

    misschien bout nemen m14 x 1.5 en dan gat tappen in m10 x 1 of 1/8 npt (als het goed is kan je die ook wel in m10x1 klem draaien maar dat is het weer net niet)

    andere oplossing kan zijn… blok schroef (kan de benaming fout hebben) die kan je in verschillende maten bestellen dus van m14 > m10 alleen naar een npt draad zal wel weer moeilijk leverbaar zijn.
    Dat is echt weer door die klote amerikanen die alles in inches doen.

    #17471164

    Carterplug past erin ffe draad in tappen en klaar is kees!
    is niet zo spannend:thumbup

    #17471165

    Het is inmiddels al opgelost, heb gister door degene die mijn oude auto overgekocht heeft (hij werkt bij een CNC freesbedrijf) 2 mooie op maat gemaakte verloopnippels met onderling verschillende maten laten frezen. Vandaag waren ze al klaar en liggen hier nu naast me :D
    Ik wist helaas nog niet hoe ver de M14 kant in de oliepomp komt te zitten dus dat gedeelte heeft hij voor de zekerheid 22mm lang gemaakt zodat er altijd nog wat af te zagen valt.
    Morgen of anders dit weekend even de brug op bij mijn werk en dan gaat het absoluut goed komen.

    #17471166

    Ha dennis dat dacht ik ook van de week.
    Eerst sloeg ik bij mijn gloednieuwe centerpons de kop eraf wannaar
    ik de boor erin zetten en er geen millimeter in kwam.

    Zit denk ik verschil in die bouten :vertag:vertag
    De een is harder dan de andere:swear:swear

    Ik heb gewoon het bovenste stuk v/d orginele sensor eraf
    geslepen en toen hierin m10x1mm getapt.

    #17471167

    Ok nog 1 vraagstuk waar ik mee zit.
    Op de standaard sensor zit slechts 1 draadje en die gaat volgens Niels B naar het waarschuwingslampje in de tellerklok. Ik heb zo’n akelig gevoel dat ik deze niet zomaar aan kan sluiten op de signal output draad van de STRI sensor omdat het lampje dan permanent gaat branden? Of zitten de grenswaardes voorgeprogrammeerd in de sensor?
    Dit zijn de op de STRI sensor aanwezige draadkleuren met hun betekenis:

    Red – Supply Voltage (5Vdc)
    Black – Ground
    White – Signal Output Wire (output in Vdc ranging from 0.5 ~ 4.5Vdc.)

    Moet ik er vanuit gaan dat als er een grenswaarde overschreden word de massa draad een stroompje naar het waarschuwingslampje gaat sturen waardoor dit gaat branden? De waardes van de signal output draad komen die een beetje overeen met die van de standaard oliedrukschakelaar?

    #17471168

    Je hebt een sensor gekocht zonder schakelcontact voor het lampje.
    De sensor die je nu hebt kun je alleen op een oliedrukmeter aansluiten.
    Voor een lampje heb je een andere sensor nodig.

    Of je moet een printplaatje maken welke schakelt bij de gewenste druk wat in overeenstemming
    staat met een bepaalde spanning.
    Maar dit lijkt me te omslachtig.:vertag

    #17471169

    Ik heb uiteindelijk toch maar de sensoren omgewisseld en het lampje op mijn dash blijft uit omdat het stekkertje niet langer met het meetinstrument wat het signaal door moet geven verbonden is. Rest mij nog de minimale oliedrukwaarde in te stellen via de peak-recall knop en de functie blijft alsnog behouden :)
    Op wat voor aantal kan ik hem het beste instellen?

    #17471170

    M14 x 1,5 naar 1/8 NPT verloopjes zijn gewoon te koop hoor, heb er al diverse in de auto zitten :angel

    #17471171

    misschien handig om te vertellen waar je deze verloopjes dan gekocht hebt.

    origineel gepost door Corsa_GSi
    M14 x 1,5 naar 1/8 NPT verloopjes zijn gewoon te koop hoor, heb er al diverse in de auto zitten :angel

    #17471172

    Idd :)

    #17471173

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=103789&page=1#pid1386607

    Ze staan trouwens ook op de Autostyle site.

    #17471174

    hahahaha heel taktisch :wors

    #17471175

    Op welke grenswaarde moet de oliedruk meter afgesteld worden?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.