Misschien niet een hele duidelijke titel maar het volgende is mij overkomen:
Aangezien ik het beste wil voor mijn auto en slechts een kleine beurs heb onderhoud ik mijn Astra G zelf. Daarnaast heb ik in mijn scootertijd ondervonden dat ik niet sterk ben in het aandraaien van bouten. Of ze trillen me weer los. Of ik draai de schroefdraden kapot.
Daarom maak ik bij mijn astra gebruik van de nodige info op het web en in mijn haynes handboek.
Bij het vervangen van mijn veren achter wilde ik de onderste bout van de schokdemper kwam er echter geen eind meer aan het aandraaien en bleek ik de hele schroefdraad in de achterbrug gestript te hebben terwijl ik nog lang niet aan de 110Nm zat. Het enige dat ik heb gedaan wat mogelijk niet hoort is wat kopervet gebruiken om de boel makkelijk weer te demonteren als mijn schokbrekers aan vervanging toe zijn.
Kan iemand me vertellen wat ik hier fout doe want ik kan me haast niet voorstellen dat dit de oorzaak is van het volledig strippen van de schroefdraad ruim voor het vereiste aanhaalmoment.
Ik ga er nu een helicoil in draaien zodat ik mijn eigen onderdeel(achterbrug) kan behouden dus goed komen doet het wel maar mijn frustratie blijft knagen en als ik hier wat fout heb gedaan zou ik hier graag lering uit trekken.