schokdemper monteren

Forumindex Forums Modellen Astra schokdemper monteren

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

ik heb een vraag, ik heb al een en andere schokdemper verwisseld maar bij mijn astra g zag ik dat het heel anders zit dan dat ik voor ogen had, normaal zitten er boven de schokdemper dus in het motor gedeelte 2 schroeven maar bij mijn astra niks alleen 1 grote moer die denk ik de veer bij elkaar houd, maar denk ik die ga ik niet los schroeven :evil: maar ja hij moet denk toch los, en mijn vraag is , ik weet dat ik die veer in moet draaien en daar heb ik ook de middelen voor maar zo het nu zit krijg ik dat ding er niet op?? moet ik die veer los maken met de demper boven aan nog vast? nou ik weet het niet meer, wie hebt dat meer gedaan bij astra g dan?
    oja nog een vraag zijn die lagers van de veerpoot ook los te krijgen? en zet je die er zo in?

De moer die jij ziet in de motor ruimte kan je zo losdraaien deze houdt de veerpoot alleen vast aan de bovenkant.

Dus die moer losdraaien fusee losmaken, stabi stangetje los dan kan je hem demonteren, en nu zit er nog een moer op en deze houdt je veer etc op spanning dus eerst veer inklemmen en dan de moer los draaien en het zootje is los.

Lagers van de veerpoot kan je zo los vervangen, en na het loshalen van de 2de moer kan je die zo vervangen.

Ja ik snap het, was al bang dat ik die veer tegen me hoofd zou krijgen, zo eerst nog even die sachs dempers laten komen uit Duitsland want daar waar het goedkoper en meer keus, bedankt .
    groetjes Hennes

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.