Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Schokbrekers achter vervangen Astra F station
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
22 december 2012 om 15:09 #17253810
De achterschokbrekers van mijn Astra F station uit 1996 zijn stuk (lekken behoorlijk en veren 3-4 seconden na), en moeten vervangen worden. Ik heb het model met hoogteregeling. Ik heb nu een aantal vragen:
1. Is het moeilijk om dit zelf te doen? Ik ben redelijk handig, maar heb het nog nooit eerder gedaan. Ik heb al wel in de Astra vraagbaak gelezen hoe het moet, maar enige uitleg of verheldering is welkom.
2. Er staat in de vraagbaak iets over een dop in de laadruimte, maar die heb ik niet voorzover ik kan zien. Hoe zit de bovenkant van de schokbreker dan vast aan de bodem van de auto?
3. Ik heb geprobeerd op internet te zoeken naar geschikte schokbrekers, maar vind het onduidelijk. Het is me niet duidelijk welke schokbreker wel en niet hoogteregeling hebben. Wat is een goed merk dat niet te veel kost (het liefst met hoogteregeling)?
Alvast bedankt voor het meedenken!
22 december 2012 om 15:18 #18086952die doppen zitten bij jou denk ik achter de plastic kappen in de auto.
22 december 2012 om 15:58 #18086953Nope..
Zeer gemakkelijk om te vervangen.
Auto opkrikken, wiel verwijderen.
Onderkant demper los halen zit met een, meende moer 15 vast.
Dan boven kant los halen zit die horizontaal met een bout vast.22 december 2012 om 20:00 #18086954en ALLES onder de auto.
Alleen bij de Hatch en Sedan zit dit IN de auto.
Willem
22 december 2012 om 21:58 #18086955jup zoals astraTD zegt.. onder moertje is 14 of 15 verschilt.. want mijn ouden hadden 14 en mn nieuwe 15..
en de bovenkant gewoon ff je demper volgen en dan voel je dat ie vast zit.. deze zit met 17 of 19.. volgens mij 19

moet goed komen zo denk ik :P
23 december 2012 om 16:40 #18086956@ Lambo 452: Dat is nog eens een duidelijke foto! Bedankt!
En ook aan de anderen bedankt, ik denk dat het me nu wel gaat lukken.
Ga tussen kerst en nieuw even naar de doe het zelf garage, denk dat het makkelijker werkt op een brug.
Ik laat nog weten of het gelukt is!27 december 2012 om 10:08 #18086957Ik was van plan om nieuwe schokbrekers te bestellen bij winparts.nl Ik had nog even nagevraagd of ze zouden passen, maar volgens hen moeten er onder een auto met niveauregeling weer schokbrekers met niveauregeling. Ik dacht hier op het forum gelezen te hebben dat dat niet hoeft. Wie kan mij helpen? Passen deze schokbrekers onder mijn astra (station 1.4 NZ), merk is TRW
0169761
toepassing : achteras
schokdempertype : oliedruk
schokdemper inbouwtype : telescoop-schokdemper
schokdemper systeem : dubbelpijp
schokdbreker bevestigingstype : pen bovenaan
schokdbreker bevestigingstype : oog onderaan
diameter (mm) : 38
schroefdraadmaat : M10x1,0
lengte 1 [mm] : 556
lengte 2 [mm] : 330Alvast bedankt!
27 december 2012 om 11:31 #18086958Is niet waar.
gewoon bestellen.
Ik had eerst ook niveauregeling, naar 2 setjes over gestapt op normale schokbrekers.
27 december 2012 om 15:32 #18086959jazeker kunnen gewone dempers onder geen probleem!!
onder de groene (die op zn voorkant staat) zaten eerst ook met nivo regeling en nu(niks meer:P) gewone :P
en ja had toevallig die foto gemaakt toen we alles eronder uit aan het halen waren :P en toen kwam je vraag en k had zoiets van.. dat zal best kunnen helpen!!
succes ermee!!!
17 januari 2013 om 15:29 #18086960Ik had dus schokbrekers besteld bij Winparts.nl Eerst kreeg ik de verkeerde toegestuurd, dus die teruggestuurd. Daarna waren diegenen die ik besteld had niet op korte termijn leverbaar. Dus ik kreeg andere schokbrekers die per stuk 35 euro duurder waren voor dezelfde prijs als die ik besteld had. Enige verschil was dat dit gasgevulde dempers zijn, waar ik oliegevulde had.
Vandaag de schokbrekers gemonteerd, en dat is, dankzij jullie aanwijzingen zeer goed gelukt.
Iedereen bedankt voor de hulp!! king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.