schodderende vectra NIET EGR

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum schodderende vectra NIET EGR

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

wij zitten met een probleem met de vectra (B2 Z16XE)
    sinds kort begint de wagen te schokken en precies willen stilvallen, hij draait op stilstaand toerental ook te laag vind ik +- 650 toeren,
    vooral wanneer we in file staan of traag rijden, is het precies dat we een versnelling te hoog staan maar dat is zo niet,
    nu is de EGR al afgedopt, de carburator al uitgekuist en het verluchtingsgaatje terug opengeboord,

hoop op een antwoordje,

greetz

Oei, kan het zijn dat die maar op 3 cilinders draait dan?? En hoe doet de turbo het? Heb je een duidelijk vermogenverlies?

@sui785 wrote:

Oei, kan het zijn dat die maar op 3 cilinders draait dan?? En hoe doet de turbo het? Heb je een duidelijk vermogenverlies?

turbo???? in een vectra b benzine??? :hmmz
    als die op 3 cil draait, is het net een tractor, dat moet je horen.

onsteking al eens nagekeken? andere (NGK) bougies, bobines gaan weleens stuk :hmmz

nee op 3 cilinders draait hem nie, da zou ik direct horen,
    ja ga morgen er eens nieuwe bougie’s inporren, en hopen dat het dan opgelost is,

@sw_reijnders
    aan de bobine was ik ook al aant denken, of mss benzinefilter vuil, maar waar die steekt is me nog een raadsel

Stappenmotor kan ook vies zijn…

Greetz Emiel

Z16XE heeft een Volledig electrische gasklep. geen stappenmotor dus.

Willem

Brandstofpomp of filter?

EGR afgedopt met juiste plaatje bij de dealer vandaan?? zo nee, dan kan dat de oorzaak zijn.

Eventueel een uurtje zonder stroom zetten wil ook wel helpen.

Willem

@wim-v6 wrote:

EGR afgedopt met juiste plaatje bij de dealer vandaan?? zo nee, dan kan dat de oorzaak zijn.

Eventueel een uurtje zonder stroom zetten wil ook wel helpen.

Willem

juiste plaatje

old vs new

nee heb zelf een blindplaatje gemaakt maar wel helemaal volgens bovenste model/ materiaal
    morgen de bougie’s eens doen en eens zonder stroom zetten, hou jullie op de hoogte

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.