Scheur/gat in carter

Forumindex Forums Modellen Corsa Scheur/gat in carter

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag. Mijn Corsa B uit 1997 maakt af en toe rare geluiden aan de rechterkant bij het wiel. Nu ging ik eens kijken onder de auto. Wat mij al wel opviel is dat de auto af en toe olie lekt, niet extreem veel maar toch. Rechter wiel er af gehaald e.d, kwam ik het volgende tegen (Zie foto’s).

Is er nou werkelijk een stuk uit mijn carter geslagen of is dit een ander onderdeel? Wanneer de auto stationair loopt, draait dit tandwiel ook.

Ik hoop dat jullie ervaringen/oplossingen hebben.

Met vriendelijke groet,

Fynnk

Dat is de starterkrans van het vliegwiel.
    Er is een stuk uit het koppelingshuis van je bak geslagen.
    Zo te zien heeft je auto een flinke klap gehad, daarom zal het wiel ook wel die rare geluiden maken.

Okee, dat maakt alles al wat duidelijker. Maar ik kan er nog wel gewoon mee rijden. Maar ik neem aan dat, dat tandwiel normaal wel in de olie moet staan voor smering e.d?

Dat gat is een stuk van je bak wat is afgebroken. Gezien de caterpan denk ik dat je toch ergens over een stapel stenen hebt gereden ofzo haha. Want daar staan ook krassen op. Dat tandwiel zit niet in de olie, maar is gewoon droog normaal. Dit is enkel om de motor te starten. In princiepe kun je hier zelfs heel lang mee doorrijden en hoef je er niet eens wat aan te doen. Ik zou wel zorgen dat je weet waar al die olie vandaan komt.

Ok, dat is een hele geruststelling. Maar als er van de winter pekel en troep naar binnen vliegt gaat het roesten en slijten vrij hard lijkt me. Maar dat gerammel aan het rechterwiel is ook nog niet heel lang. Wanneer ik gas geef en dus meer toeren draai dan gaat het gerammel ook veel sneller. Nu dacht een maat van me dat dit in de homokineet kon zitten. Denk jullie dit ook of zou dit gat hier ook mee te maken kunnen hebben?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.