Scheur in Cilinderkop

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Scheur in Cilinderkop

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur

Beste Opel forum leden.

Heb sinds kort 1 maand een Vectra C 2.2 16v uit 2003.
    Jammer genoeg kwam ik er achter dat hij behoorlijk wat olie lekte, heb het laten nakijken en wat bleek er zit een scheur in de cilinder.
    Bij deze vraag ik aan jullie of jullie mij kan helpen met het vinden van een cilinder kop motor type Z2.2se.
    Heb al wat opel demontage bedrijven gebeld de meeste zeiden dat ze hem niet hebben maar als je vraagt naar compleet motor hebben ze hem opeens wel:).
    Onderdelen lijn ook doorgegeven daar wacht ik nog op bericht, hoop dat jullie mij kan helpen waar ik er 1 kan vinden.

Alvast bedankt.

Bayram

Bel VEGE eens: http://www.vege.nl/index2.php?portalID=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    Die hebben ook een hoop Opel-spul. En met inlevering van je oude kop krijg je mogelijk nog wat korting ook.

De meeste demontage bedrijven verkopen liever een motor in zijn geheel , dan alleen maar onderdelen daarvan !

Daarom is VEGE vaak een oplossing in dit soort gevallen, die verkopen ook ruilkoppen.

Nadeel is wel: ze zijn in de afgelopen 10 jaar misschien wel 3 keer failliet gegaan. Zodra ze failliet gaan en doorstarten, kun je niet meer terugvallen op je garantie, volgens mij.

Evt. Kan je Klein Gunnewiek ook proberen, hebben ook geregeld toch los spul.

Volgens onderdelenlijn niemand een kop voor de z22se

Maar klein gunnewiek doet ook aan revisie.
    Wie weet licht er net een kop voor revisie.

Bedankt voor jullie reactie’s.
    Heb net contact gehad met VEGE prijs voor een Cilinderkop €700 ex maar incl oude cilinderkop die ik moet inleveren.
    Dat is toch veel heb andere prijzen gehoord van mensen.
    Zal morgen contact opnemen met klein Gunnewiek.

Alvast bedankt.

Kijk eens op marktplaats. Ben daar al meerdere z22se onderdelen tegen gekomen. Zit vast wel iets tussen ;)

Beste Klopper,

Ben overal aan het zoeken ook op marktplaatst gaan kijken vond 1 compleet vectra c zelfde bouwjaar en zelfde motor.
    Stond op de advertentie alle onderdelen te koop ik bellen, hele auto is al verkocht jammer genoeg.
    Verder op marktplaatst gekeken veel onderdelen te koop maar geen cilinderkop die ik zoek.

Is lassen ook een optie?
    Zoe ja weten jullie een lasser die dan kan uitvoeren?

Alvast bedankt

lassen zou ik niet doen, je veranderd dan de samenstelling en daarmee de eigenschappen van het materiaal… Het zal best even houden, maar op den duur gaat dit weer mis. En ja, ik spreek uit ervaring :vertag :swear

Ik zit op internet te kijken en lees dat veel motorrevisie bedrijfen motorblokken en cilinderkoppen lassen.
    Je kan het ook doen met bepaalde spullen, heb jij dat zelf gedaan of door een bedrijf en hoelang is het goed gegaan?

Even iets anders, je hebt de auto pas sinds kort: garantie??? Ook al heb je geen garantie dan mag je nog geen grote verborgen gebreken hebben!

Heb hem via marktplaatst gekocht.
    Toen ik hem kocht zat er oa een winter inspectie rapport van een Opel dealer bij daar zijn
    Een en ander nagelopen en getest en alles goed gekeurd behalve stond erbij olie lekkage geconstateerd
    Klepdeksel verpakking moet vv worden. De vorig eigenaar heeft de klepdeksel verpakking vv bij een garage bon is aanwezig. Maar in werkelijkheid was er meer aan de hand. Ik ga morgen die inspectie rapport nakijken.

@Bayram3 wrote:

Bedankt voor jullie reactie’s.
    Heb net contact gehad met VEGE prijs voor een Cilinderkop €700 ex maar incl oude cilinderkop die ik moet inleveren.
    Dat is toch veel heb andere prijzen gehoord van mensen.
    Zal morgen contact opnemen met klein Gunnewiek.

Alvast bedankt.

Dit zijn normale prijzen. Klein gunnewiek zal niet veel goedkoper zijn.

€700 voor een gereviseerde kop met garantie is inderdaad geen abnormale prijs.

Ok heb andere prijzen gehoord, heb er 1 via onderdelenlijn gevonden voor €500.
    Ga wel verder kijken.

Alvast bedankt.

tja, ik zou die 700 gewoon investeren.. eigenlijk heb je weinig andere keus…

Ja dat klopt maar voor €900 heb ik een compleet motor, ik ben nog aan het kijken,bedankt.

Tja, een kop is altijd het kostbaarste om te (laten) reviseren.
    Aan de andere kant: als je onderblok nog goed is, houd je weer €200 in je zak.

Gewoon eens bellen naar motorrevisie bedrijf, wij laten zo vaak koppen lassen.
    Dan zit je tussen de 200 en 400 voor revisie.

Is natuurlijk wel afhankelijk van plaats scheur.

Heb het bij een revisiebedrijf laten lassen, ze wouden geen garantie geven. Is 3md goed gegaan.

hoe ontstaat zo’n scheur eigenlijk??

Dat is de vraag zal toch in combinatie met andere componenten zijn waardoor die cilinderkop scheurd zullen we toch aan een exper/opel dealer moeten vragen.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.