schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp?

Forumindex Forums Techniek Ecotec schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 161)
  • Auteur
    Berichten
  • #18193495

    Ja klop. Tussen slagmoer en slagmoer zit heel veel verschil. Wij hebben er tegenwoordig 1 die ze ook op het gemakkie los krijgt.

    Maar zo’n electro ding (proffesionele) is ook ideaal.

    @theun zo zie je maar ook jij leert hier nog af en toe wat. Doe ik ook hoor :)

    #18193496

    Hij is al los,had m gesleept naar t garage bedrijf die had m losgegooit,nou zou vandaag de riem er terug op gaan maar de spanner is niet goed,nu wil ik dus vd week zelf probere de riem erop wille legge en de v-snaar

    Zou iemand misschien wille vertelle hoe dit moet/beschrijving??

    Gr

    #18193497

    Kan hier namelijk geen how-to van vinde

    Gr

    #18193498

    Poelies goedzetten, riem er strak overheen leggen, gaat het niet, dan polie net niet op tijd en door verdraaien weer netjes optijd trekken. Dan krukaspoele vastzetten.

    #18193499

    Btw gister kop erop gezet,we hadde de verkeerde kopboute meegekregen ( 1 cm te kort) dus aangedraaid en knak (schroefdraad beschadigd) nu konde we dus de nieuwe bout (de goede) erin vastdraaie (aardig vast maar niet zo vast als de rest) zou dit probleme kunne opleveren??

    #18193500

    Dolgedraaid? En waar in de kop zit de bout?

    #18193501

    Ja bouten moeten allemaal even vast.
    Je had beter kunnen stoppen toen de eerste bout mis ging en met een helicoil de zaak repareren.

    Nu loop je onnodig risico en heb je ook nog eens alle kopbouten gebruikt.

    #18193502

    Inderdaad, en weet niet welke bout het is, maar let wel op, want anders is straks ook je kop nog krom.
    En met een helicoil, een pakken welke niet van alluminium of roestvrijstaal is.

    #18193503

    Het is de kopbout helemaal rechtsonderin,hij zit wel echt goed vast maar niet net zo vast als de rest is r geen mogelijkheid om t te reparere zonder helicoil en zonder de kop eraf te hale??

    #18193504

    Gister debkop er weer afgetrokke en een helicoil erin gezet,dus tis nu weer fatsoenlijk maar ik mocht die bout maar tot 8 kilo aandraaie?? Of kan ik hem net zo vast draaie dan de rest mvg

    #18193505

    @ivartje wrote:

    Gister debkop er weer afgetrokke en een helicoil erin gezet,dus tis nu weer fatsoenlijk maar ik mocht die bout maar tot 8 kilo aandraaie?? Of kan ik hem net zo vast draaie dan de rest mvg

    dus je kan hem maar tot 80 nm vast zetten, Lijkt me niet genoeg alle bouten even vast !

    Je moet ook geleidelijk aan beginnen niet 1 bout al vast rammen terwijl de andere er nog niet in zitten.
    Ga eens op zoek naar de aanhaalmomenten en volgorde hoe je de bouten vast moet zetten.

    #18193506

    Opel Astra-g-caravan x1.6 xel 1998
    Aanhaalvolgorde kopbouten

    10 6 2 3 7

    9 5 1 4 8

    Aanhaalmomenten cilinderkop

    1 25 Nm
    2 90 graden
    3 90 graden
    4 90 graden
    5 45 graden

    #18193507

    de cilinderkop is weer gemaakt en zo goed als nieuw! alles net zo hard aangetrokken en is nu goed! maar nu ik heb een vervangend distributiekapje nodig (onder die tegen het blok aan zit) maar kan hem nergens vinden op google,iemand miss een linkje??

    #18193508
    #18193509

    Das astra g x16xel dus past niet op een corsa x16xe….

    #18193510

    Distri deksel van een XEL past volgens mij ook gewoon op een XE.

    #18193511

    iemand die dit zou kunnen bevestigen?? btw moter is voor zover klaar ! morgen even deksel halen en dan kan de riem erop! maar had eigk een vraag in principe kan er toch eigk niks kapot gaan als ik hem morgen start en daarmee bedoel ik klopsensor kapot ofzo en dat daardoor alles in puin loopt??

    Mvg Ivar

    #18193512

    Alles kan. Altijd ervoor zorgen dat alles weer op zijn plek zit. Goed is aangesloten en vastzit.

    #18193513

    Er passen zat distrie deksels op deze motoren van opel

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    #18193514

    Kappen van de Volgende motoren passen:

    Betreffende alle onderstaande motoren, niet komende van een motor met steun door de kap.
    Dat zijn de:
    – Astra-g
    – Zafira-a
    – Corsa-c ( dacht ik)
    – Vectra-c

    Kappen passen dus van onderstaande motoren, niet komende van bovenstaande typen Opels:
    X14XE Z14XE C16XE X16XEL Z16XE X18XE1 Z18XE

    Willem

    Sent from my SMALLBLOCK 16KLEPPER ZONDER STEUN DOOR DE DISTRIKAP using Tapatalk

    #18193515

    alles is weer oke,hij is helemaal klaar op de distributieriem erop leggen na, die komt morgenavond me neef er terug op leggen

    Mvg Ivar

    #18193516

    nou…..

    zit weer lekker tegen…

    me distributieriem en v-snaar erop gelegd,wel 20 keer starten,je hoort/voelt dat hij aanslaat maar slaat gelijk weer af,hij vonkt,zuigt lucht aan en krijgt benzine,waren ook al aan het kijken of dat de benzine toevoer en retour omgewisselt waren maar dat zijn 2 andere nippels dus dat was het ook niet,map sensor aangesloten,2 sensoren van me gasklep,luchttemperatuursensor en me nokkenas/krukas sensor

    nu hielden we dit stekkertje over:

    hij komt uit de kabelboom net achter me inlaatspruitstuk thv me klopsensor maar kan hem niet thuisbrengen,staan nummers op na dit opgezocht te hebben kwamen bij iets van bosch maar verder ook niks

    iemand nog misschien idee’en??

    gr

    #18193517

    Klopsensor, mapsensor, stappensensor, nokkenassensor en krukassensoren gecontroleerd?
    Zelf zou ik denken klopsensor, maar neem aan dat je die al hebt gecontroleerd, mapsensor trekker ziet er anders uit. Krukas lijkt erop, maar dan slaat die helemaal niet aan.

    Heb je opcom ofzo?

    Starten en meteen afslijt lijkt ecu sleutelprobleem.

    #18193518

    zit die niet op je temperatuur zender achter op je inlaatspruitstuk ?

    #18193519

    Dat is volgensmij een tweepolige, blijft die lopen of reageert die op gas geven.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 161)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.