Scheef afslijten achterbanden Astra h

Forumindex Forums Modellen Astra Scheef afslijten achterbanden Astra h

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275928

    Goedendag,

    bij mijn astra H station slijten de achterbanden schuin af.De binnenkant van alle bij de achterbanden slijt veel sneller dan de buitenkant.
    Op het eerste gezicht staan de wielen ook iets of wat schuin naar binnen, neem aan dat hierdoor de banden eerder slijten aan de binnenkant.
    De stand van de wielen kan je dacht ik niet stellen bij een starre achteras, dus wat kan er dan mis zijn of versleten ?

    #18314016

    Alles is te stellen.. Als het niet op de convensionele manier gaat dan kan het op een andere manier.. Binnenzijde van de band kan sluiten bij te veel spoor uit of camber…

    Kan ook gebeuren als de remmen achter een keer los geweest zijn en de onderdelen niet goed schoon zijn dat de nieuwe spullen scheef gemonteerd worden..

    Versleten rubbers van de ophanging en sporing kunnen ook meer ruimte geven zodat je wiel meer beweegt

    #18314017

    Versleten rubbers van de ophanging had bij de APK toch naar voren moeten komen ?

    #18314018

    Is vaak geen afkeurpunt.. Zolang de ophanging niet uit elkaar valt en er niet te veel speling op je wiel staat wordt daar niks over gezegt…

    #18314019

    Achteras is geen sporing of camber aan af te stellen.

    Zijn je schokdempers en veren nog ok achter? dat zijn vaak de boosdoeners bij banden problemen aan de achterzijde

    #18314020

    http://www.corsa-c.co.uk/forum/showthread.php?85320-Rear-Tyre-Wear-On-Inside-Edge” onclick=”window.open(this.href);return false;

    niet dat ik nu wil gaan roepen dat het een kromme achter ophanging is.. maar ik lees in dit topic dat daar wel sprake van is… ondanks dat het op een corsa c is.. het ontwerp blijft het zelfde op een astra vectra zafira you name it.
    idd de achteras valt niet af te stellen qua spoor in of uit en camber
    vaak slijten de binnenzijdes van een band als je de auto doet verlagen…. maar ik neem aan dat dat hier niet aan de orde is…

    #18314021

    Nee de astra is niet verlaagd, ook nooit schade aan de auto geweest ( ik ken de auto vanaf dat ie nieuw is aangeschaft )

    #18314022

    Gewoon een keertje op een uitlijn brug zetten. Computer geeft veel informatie!

    #18314023

    er bestaan wel camber/toe schims voor de achter kant, die lopen schuin af, zet je de dikke kant onder dan gaat het wiel meer naar binnen, zet je de dikke kant boven dan gaat het wiel naar buiten

    http://www.venommotorsport.com/product/suspension/SU14174/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    volgens mij gebruikte ze ook wel eens ijzeren ringetjes om camber/wielvlucht te stellen

    #18314024

    Verlagen maakt niks uit, opel gebruikt achter nog steeds een starre achteras dus hoe laag je hem ook maakt de hoek die hij heeft blijft hetzelfde, je kunt ook niks afstellen, tenzij je van die gekke ringen gebruikt als hierboven (maar waarom zou je dat willen).
    Standaard staan ze een beetje schuin, dus als er iets vreemd scheef is dan heeft het ooit een tik gehad, bijvoorbeeld een stoeprand gemaakt toen er sneeuw of ijs op de weg lag oid.

    #18314025

    @opel-mark wrote:

    opel gebruikt achter nog steeds een starre achteras

    Dat is geen starre achteras, maar een semi onafhankelijke torsieas.

    #18314026

    ik weet niet beter dan dat ze het gewoon een starre achteras noemen net als bij de rest van de duitse wagens.

    feit is dat opel achter geen onafhankelijke wielophanging gebruikt maar een starre as, dus hoe hoog of hoe laag je hem ook maakt de hoek die het wiel(band) maakt tov de weg wordt niet anders.

    #18314027

    Stand van je wielen veranderd sowieso niet met dit type as, of je moet ‘m krom hebben gereden.

    #18314028

    @opel-mark wrote:

    ik weet niet beter dan dat ze het gewoon een starre achteras noemen net als bij de rest van de duitse wagens.

    feit is dat opel achter geen onafhankelijke wielophanging gebruikt maar een starre as, dus hoe hoog of hoe laag je hem ook maakt de hoek die het wiel(band) maakt tov de weg wordt niet anders.

    Dat is een torsieas en is niet volledig star. Andere Duitse merken gebruiken die ook. Zoek maar eens op semi onafhankelijke wielophanging.

    Is inderdaad niet onafhankelijk af te stellen, maar is dus geen volledig starre ophanging.

    #18314029

    Tja het zit volgens mij toch allemaal vast gelast aan elkaar, bewegen doet het altijd, maar dat doet de hele auto, als ik denk aan een torsieas dan denk ik aan iets waarbij een as in een buis zit met rubbers of in ieder geval een as die in een buis zit en tov van de buitenbuis beweegt , en dat is hier volgens mij toch niet het geval.

    http://www.nnp.be/nl/VW/d/complete-achteras-starre-as-vw-polo-6r-6c-1km-6r0500051b” onclick=”window.open(this.href);return false;

    en hier noemen ze het weer een dion as ? http://i284.photobucket.com/albums/ll19/hansyii/Auto/Verbindlenker.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    lijkt me allemaal hetzelfde maar dan een ander naampje eraan gegeven ?

    afin, het is in ieder geval een achteras waarbij alles vastgelast zit en niks af te stellen valt, zoals ik al zei of je hem nu verlaagd of niet de hoek van de banden op het asvalt blijft hetzelfde.

    #18314030

    Zal van de week hem laten nakijken, ben benieuwd wat er uitkomt.

    #18314031

    @opel mark. De astra heeft idd een semi onhafhankelijke torsie as. Links en rechts kan onhafhankelijk van me kaar bewegen. Maar links en rechts zit aan me kaar vast. Daarom dus semi.
    En de torsie slaat dus op de dikke buis die van links naar rechts loopt deze tordeerd als er een wiel in of uit veert.

    Voor de topic starter, zet de auto op de uitlijnbrug.
    Dan weet je hoe de achteras staat. En of het een beetje in toleranties valt.

    #18314032

    ok, vandaar het semi, ik vond het al vreemd omdat alles aan elkaar vastgelast zit, na mijn verlaging heb ik hem ook uit laten lijnen, maar achter kun je niks afstellen dus ging het enkel om voor.

    ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uitkomt wat nu de oorzaak is van het gek afslijten van zijn banden.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.