Schakelwegverkorting monteren Corsa B GSI X16XE F15 Bak

Forumindex Forums Modellen Corsa Schakelwegverkorting monteren Corsa B GSI X16XE F15 Bak

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272402

    Hallo !

    iemand hier die mij een beetje kan uitlegge hoe ik het moet demonteren en de verkorter erop moet monteren? heb ik speciaal gereedschap ervoor nodig of speciaal vet of andere dingen die ik erbij moet kopen voordat ik eraan begin?
    heb al gegoogelt maar specifieke info hierover kon ik niet vinden

    Alvast bedankt ! :thumb
    Mvg Ivar Hulsman

    #18287806

    nooit gedaan maar heb weleens het schakelmechanisme vv en dat stelde niks Voor

    #18287807

    hoe demonteer je zoiets dan?

    #18287808

    is de F15 bak van jouw corsa het zelfde als van een vectra b??
    bij m-tech staat de montage beschrijving erbij
    http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=170014&hid=547&lhid=&lvid=&mid=547″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18287809

    ik heb r helaas geen inbouwbeschrijving bijzitten…zullen ze wel vergeten zijn erbij te voegen denk ik…maar weet jij toevallig hoe t zit dan?

    #18287810

    ik heb geen idee maar op hun site bij de f15 vectra b schakelverkorter staat wel dit bij

    Montage: De hevel bovenop de versnellingsbak moet uitgewisseld worden met deze verkorte MTech versie. Een inbouwbeschrijving wordt meegeleverd. Montagetijd ongeveer 30min. Makkelijk zelf te doen,u hebt geen speciaal gereedschap nodig.

    als de inbouw beschrijving er niet bij zit dan een telefoontje naar mathijssen plegen.. dan kunnen hun vast een kopie per e-mail door sturen

    #18287811

    – krik de auto op
    – draait moer van schakelsysteem onder de auto los
    – demonteer belgische en bovenop versnellingsbak
    – demonteer de scharnier pen, deze kan echt gigantisch vastgeroest zitten, makkelijkste is dan je motor te ondersteunen en de baksteun los te maken. Losdraaien aan de auto en 32 bouten op de versnellingsbak, hele steun komt dan los inclusief schakelmechanisme.
    – vervang schakelmechanisme, spreekt voorzich. Let wel, MTech schakelmechnisme gebruiken stalen schakelstangen ipv plastic, die kunnen echt gigantisch gaan resoneren (zie how to’s voor oplossing) zorg er voor dat je allen netjes invet, de kogelscharnieren kun je beter een heel dik drukbestendig vet voor gebruiken ipv mtech vet.

    Na vervangen moet je schakelmechanisme opnieuw kalibreren. Staat op forum hoe.

    #18287812

    Waar staat dan hoe je t moet afstellen? Want heb gisteren lang gezocht maar kreeg niet veel gevonden behalve jou problemen met t monteren

    #18287813

    misschien heb je hier wat aan.

    #18287814

    thnx ! :thumb daar heb ik inderdaad wat aan ! maar als ik hem heb afgesteld en ik haal daarna het boortje eruit dan blijft hij ook afgesteld of moet je dan iets vergrendelen? want dat had ik weer van iemand anders gehoord

    #18287815

    dat vergrendelen doe je op de versnellingsbak, druk je dat veertje in. Dat tezamen pet de pook vastzetten en daarna het moertje onder de auto vastdraaien zou voldoende moeten zijn,

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.