schakelprobleem

Forumindex Forums Modellen Astra schakelprobleem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

hallo allemaal, ik heb een schakelprobleem met mijn opel astra station 1.9tdci uit 2005. ongeveer een week geleden kon ik niet meer terugschakelen naar zijn 2 en 1. ik kwam er achter dat ik om hem in z,n 1 te zetten de versnelling in de achteruit moest zetten alleen bleek toen dat ik geen achteruit meer had. ben naar mijn garage gegaan en deze heeft toen onder de pook iets gedaan waardoor ik wel weer naar de achteruit kan schakelen en 1 2 3 4 maar niet meer naar 5 en 6
    mijn garage heeft geen idee wat het kan zijn?? en de opeldealer had dit ook nog nooit meegemaakt??? heeft iemand van jullie een idee wat dit kan zijn en wat dit eventueel kan gaan kosten heb nl. 10weken geleden ook al koppelingsplaten/drukgroep/vliegwiel laten vervangen en heb niet zoveel zin in weer enorme kosten.

alvast enorm bedankt voor de reacties :wors
    mvg. rick

ik vermoed dat je versnellingspook goed afgesteld moet worden ,ik denk dat ze in de garage ook je pook hebben afgesteld aangezien je zei dat ze onder je pook bezig zijn geweest en, je toen wel weer in z”n 1 enz kon zetten,waarschijnlijk hebben ze je pook te ver naar links gezet ,waardoor die niet meer in de 5e en 6e versnelling gaat ,die zitten rechts. :D

bedankt voor je reactie alleen begon het probleem uit zichzelf dus ga ik ervan uit dat er toen iets kapot is gegaan.de vraag is alleen wat. volgens mij is de versnellingsbak verder wel goed omdat de auto in de andere versnellingen normaal rijd. de versnellingspook is ook net een soeplepel die in een soeppan staat. je kan hem overal heen duwen. :( :(

Waarschijnlijk pookmeganisme uitgesleten. Waardoor hij niet meer goed schakelt.

ok thanks haasje. weet je toevallig of dit duur is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.