Schakel probleem bij vertrek

Forumindex Forums Modellen Tigra Schakel probleem bij vertrek

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Ik heb een 1.4 opel Tigra Twintop, Als ik stil sta en wil vertrekken heb ik net het gevoel of de wagen wil zijn koppelin overslaag, in de pedaal is het een licht tikkend kloppend gevoel, eens dat ik vertrokken ben is het over, bij schakelen van de volgende versnellingen voel ik niets meer. Voordat ik naar een garage ga heeft imand een idee in welke richting ik hierbij moet denken.

Aller eerst welkom op het forum

Net als in het dagelijks leven wanneer je als ‘vreemde’ ergens binnen komt dan stel je je even voor ;)

Maar op je vraag:

Dat licht tikkend/kloppend gevoel in het pedaal heb je als je hem in de versnelling plaatst en is 1/2 malig terwijl je je voet nog op het koppelingspedaal hebt?

Zoja, dat heeft mijn Astra-H ook. Vooral als je van zijn achteruit in zijn eerste versnelling zet, of van neutraal naar zijn eerste versnelling.

Naarmate de koppellingplaten en de drukgroep minder worden (ouder/meer kilometers) Kan dit probleem zich verergeren

Misschien weet iemand anders hier op het forum een lapmiddel of weet iemand of je misschien iets anders kan afstellen?! #heren-kom-er-maar-in :thumb

Bedankt voor uw feedback, :thumb Hopelijk zijn er in dit forum ook Opel makaniekers die dit probleem kennen laat je gaan heren/dames.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.