schade auto importeren hoe zit dat met de bpm's ?

Forumindex Forums Overige APK & RDW schade auto importeren hoe zit dat met de bpm's ?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235029

    hallo allemaal,

    ik wil na de zomer een schade auto importeren uit belgie . engeland , of ander land .

    maar kan iemand mij vertellen wat je dan precies moet doen ?

    want ik heb gelezen dat je dat moet aan geven bij het rdw voor de bpm’s .
    maar op basis waarvan wordt dat berekend ?
    want ik heb vaker gelezen op luxe enz enz .
    en moet die dan ook apk goed zijn .
    of komt dat daarna pas ?

    mijn plan is om een opel/vauxel speedster te importeren met schade aan het polyster werk .
    en dan van de winter op te gaan knappen.

    mischien dat iemand mij wat duidelijk heid kan geven .
    want ik wordt er niet echt wijzer van .
    wat waaschijnlijk in het bovenstaande verhaal wel duidelijk is :P .

    alvast bedankt.

    gr,

    Pascal

    #17847707

    Geen idee wat dat kan kosten.

    Je zal het volgende vast wel weten maar ik zeg het toch: Wees bedacht op schade aan de crash box….. als die schade heeft, dan is een speedster zo goed als total loss, en zeer lastig om (goed) te repareren.

    #17847708

    indd ik ben op de hoogte van de crash box .
    is indd wel makkelijk als die niet stuk is want met dat soort dingen ga ik niet prutsten .
    moet wel allemaal veilig blijven :P

    het oplappen van een speester heb ik al onderzocht .
    dus dat moet wel lukken :)

    #17847709

    Is pas nog een topic over geweest
    Als je ff de zoek functie gebruikt
    Vind je je andwoorden wel
    Over het invoeren en opkenteken zetten enz:hmmz

    #17847710
    #17847711

    bedankt ,

    dat helpt al een stuk meer .
    alleen dan heb ik nog een vraag :

    om de bpm’s aan te geven moet die dan voor de weg goed gekeurd worden .
    of mag ik hem in aangekochte staat dus met schade aangeven ?

    of moet ik hem eerst oplappen ?

    #17847712

    volgens mij kun je hem met schade aan bieden

    ik heb onlangs een duitse range rover
    laten keuren voor ned kenteken

    motor liep niet eens remmen werkten niet
    interiuer zat er maar voor de helft in
    enz

    was allemaal geen probleem
    voor kenteken keuring kijken ze enkel naar de nr,s
    en eventueel het gewicht van de auto

    ;)

    #17847713

    oke dat is duidelijk , heb toch nog 1 vraag .

    heb je ook een tenaam stelling in belgie ,engeland ,duitsland ?
    of vervald deze zodra ik als buitenlander daar een auto koop .
    of kan ik hem dan gewoon als nler op mijn naam zetten ?

    #17847714

    Ik haal mijn auto’s soms uit Engeland en daar hoef je hem niet op naam te zetten.
    Bij de auto zit een V5 document. Aan dit document zitten een paar briefjes die losgescheurd kunnen worden. Ook zit er één bij voor export en één voor de verkoop. Deze moet de oude eigenaar invullen en opsturen naar de DVLA (Engelse RDW) Tenaamstellen is dus niet nodig.

    Ik heb ook eens een Belgische schadewagen gekocht. Deze hoefde ook niet tenaamgesteld te worden. Het kenteken is daar niet verbonden aan een auto, maar aan de eigenaar.

    Voor de BPM zou ik hem aanbieden met schade. Je kunt dan korting krijgen. Mogelijk meer dan met de leeftijdskorting. Denk er wel aan dat er sinds kort ook de CO2 uitstoot wordt meeberekend in de BPM.

    #17847715

    -knip-

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.