Rvs uitlaat?

Forumindex Forums Modellen Corsa Rvs uitlaat?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215714

    Misschien een stomme vraag, maar waarom zouden RVS uitlaten beter zijn dan de ”normale” metalen uitlaten? Ik weet dat RVS vaak langer mee gaat, maar zit er ook een ander voordeel aan tenopzichte van reguliere uitlaten?

    PS als dit ergens anders moet staan, zie ik het van zelf wel :D

    Gr Sander

    #17581190

    het maakt meestal een mooier geluid hahahaha :D

    en r.v.s betekend toch roest vrij staal? :D is meestal wel makelijk op een opel hahaa :D iets wat niet roest.. :vertag :jerry

    #17581191

    Ter compensatie dus :D Het was meer een vraag vanuit interesse, want we hadden er een beetje een discussie over :D

    #17581192

    Group-A

    #17581193

    origineel gepost door R.Frankhuisen
    het maakt meestal een mooier geluid hahahaha :D

    en r.v.s betekend toch roest vrij staal? :D is meestal wel makelijk op een opel hahaa :D iets wat niet roest.. :vertag :jerry

    Alle staal is roestvrij ;) Tenzij je het laat verroesten natuurlijk ;)

    RVS staat voor Roest Vast Staal. Oftewel: het rot niet of nauwelijks. En ja, das wel heel handig ;) weet je iig zeker dat je uitlaat nooit een APK puntje zal zijn ;)

    Van het geluid dat veranderd geloof ik niet zoveel eigenlijk… Hooguit dat RVS wat andere dempende kwaliteiten heeft dan normaal staal, maar niet in zoverre significant ;)
    Volgens mij wordt er bij vervanging voor RVS meestal ook een katvervanger geplaatst en een nieuwe einddemper. Dat zijn meestal de delen die het geluid veranderen ;)

    #17581194

    Het enige echte voordeel van een rvs uitlaat die ik me op het moment kan bedenken is dat het langer meegaat.

    Dat het geluid niet zo veranderd ben ik met McKamoos eens. Het geluid is vooral afhankelijk van de diameter en de demping (katvervager of einddemper).

    Het levert ook niet meer vermogen als een gewoon metalen uitlaat, dit is namelijk ook afhankelijk van het design.

    #17581195

    als je alleen een rvs einddemper monteerd weet ik wel zeker dat het geluid veranderd heb het namelijk al bij meerdere auto’s gedaan en het geluid word wel degelijk zwaarder!

    en van dat roesten was meer een grapje dan dat het een serieus antwoord was!

    #17581196

    rvs snerpt wat meer, en t rot niet, ook wel gemakkelijk natuurlijk.

    #17581197

    tja, gewoon metaal roest snel. mijn demper is al eens vervangen, de rvs van mn pa hangt er al vanaf 1999 onder. en die is nog steeds goed.

    #17581198

    Heb voor mijn oude a Corsa een rvs pijp gemaakt, gewoon gelast met het normale las apparaat. Dat gaat mooi, alleen roest ie dan op/naast de las iets.
    Heb er 2 jaar mee gereden, geen probleem.
    Nu heb ik weer een rvs pijp gemaakt met rvs dempers voor de B Corsa, ook weer gelast met het normle las apparaat:cool:
    Tig lassen is dan beter/mooier maar goed het was bij mij altijd goed dus ja.:thumbup

    #17581199

    origineel gepost door R.Frankhuisen
    als je alleen een rvs einddemper monteerd weet ik wel zeker dat het geluid veranderd heb het namelijk al bij meerdere auto’s gedaan en het geluid word wel degelijk zwaarder!

    en van dat roesten was meer een grapje dan dat het een serieus antwoord was!

    Jahhhhh, maar das een aftermarket demper ;)
    Als je een origineel gelijkende van RVS neemt maakt het nagenoeg geen verschil.

    Een tuning demper is er op gemaakt om een ander geluid te produceren. Die hebben anders gevormde resonantiekamers waardoor het geluid sterk veranderd.

    Leesvoer: HowStuffWorks over dempers
    En meer leesvoer: HowStuffWorks over Katalysators

    #17581200

    Ik heb toch ooit gelezen dat rvs beter omspringt
    met de warmte een beetje zoals het omwikkelen van
    je spruitstuk.
    Aan je einddemper zal dit echter geen belang hebben.

    #17581201

    De smelt temperatuur van RVS ligt inderdaad hoger, dus bij een performance wagen is RVS inderdaad interessanter, want die bouwen meer druk en warmte op waardoor een conventionele uitlaat zou kunnen barsten.
    Voor een normale, street legal, auto maakt het niet uit.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.