ruitenvloeistof zonder achter ruitenwisser

Forumindex Forums Modellen Corsa ruitenvloeistof zonder achter ruitenwisser

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur

Mensen, Ik heb eigenlijk een lachwekkende vraag.

Ik heb achter geen ruitenwisser meer zitten maar als ik de ruitevloeistof via achter laat komen loopt het via me achterklep eruit. Natuurlijk is dit niet altijd fijn omdat mijn auto dan na ruitenvloeistof ruikt. Nu vraag ik me af kan ik niet bij de schakelaar waarmee ik de ruitenvloeistof eruit laat komen een draad door knippen zodat hier niks meer doorheen komt of op een andere wijze?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Mvg, Maikel

Even het slangetje opzoeken van achter en dubbel vouwen en dan een tairep er om heen doen.

Van achter wordt hem helaas niet hij loopt in me kap bij me bekabeling en ik denk niet dat ik dit zo eraf krijg vandaar zocht ik een andere oplossing.

Dat slangetje loopt toch in de achterklep? even de bekleding loshalen en het slangetje los nemen.

Nouu, ik heb de bekleding al eraf gehad maar hij loopt niet op die plek hij loopt zegt maar bij de schanieren van de klep vind het ook hardstikke wazig maar het is echt waar.

Dan moet je bij je reservoir even kijken welk slangetje van achter is,knip je die door en dicht je af,of zit er nog een apart reservoir voor achter.

Corsa-B heeft 1 tankje voor voor en achter, 2 slangen op de motor, 1 voor de voorruit, en 1 slangetje voor de achterruit.

als je geen Achterruitenwisser meer hebt, is het ook een optie om een rec hter hendel te halen van een opel zonder achterwisser, kan je m ook niet perongeluk bedienen.

willem

Enn zijn deze bestelbaar? Heb nog namelijk geen hendel gezien voor een corsa zonder ruitenwisser. Sterker nog nooit een corsa zonder ruitenwisser gezien. Bedankt voor jullie reactie trouwens.

Die schakelaars zijn er op de sloop zat te vinden, zowel zonder als met BC knoppen, en zonder als met Draaischijf voor regelbare interval etc etc..

Combo-B, Astra-F Sedan, Astra-G sedan en Coupe, Vectra-A sedan, Vectra-B sedan, Omega-A sedan.

Willem

Zijn deze ook gewoon vervangbaar? Qua kabels en schakelaar of moet ik hier nog wat speciaals voor verrichten?

Allemaal zo te plaatsen!!!!

Voordeel van Opel, VEEL delen uitwisselbaar, en qua looks allemaal zelfde hendels…

Willem

Okee, dat wordt na de sloop gaan dankjewel voor je hulp alweer!

@wim-v6 wrote:

met Draaischijf voor regelbare interval etc etc..

Als je die kiest (en waarom niet, altijd beter :p ) moet je ook even het bijbehorende relais meenemen natuurlijk ;)

Met een regelbare interval wordt toch bedoelt dat er zon knopje bovenop zit die de snelheid van de ruitenwisser kan aanpasse? http://i427.photobucket.com/albums/pp356/combolfw16v/Opels/Combo%2016V/Opel%20Regelbaar%20interval%20erop/100_2683.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; zoiets? Kan ik deze ook nieuw halen? En hoe kom ik dat aan dit relais?

Oggg die foto die ik van google afhaalde was dus van jou haha! Maar mijn enigste vraag is dan nog hoe ben je aan het relais gekomen of bij een auto van de sloop zitten die er dan altijd bij of hoe zit dat? Wel echt een sjiek idee ik was er nooit opgekomen.

Wat een slangetje al niet toe kan leiden, naar een luxe ruitenwisserhendel.

Relais is dat gele blokje met 669 erop, daar vervang je je originele ruitenwisser relais mee in je zekeringkast onder je stuur. Relais zit vaak bij omega’s in de motorruimte, daar heb ik er al een aantal vandaag gehaald.

ik heb het slangetje afgeknipt en er een schroef ingedraaid ter hoogte van het vaatje.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.