ruitensproeiergaatjes zijn verstopt

Forumindex Forums Modellen Corsa ruitensproeiergaatjes zijn verstopt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Beste mensen.

De ruitensproeiergaatjes op de motorkap van mijn Corsa zitten verstopt denk ik. Het pompje werkt prima maar er komt maar een heel flauw straaltje uit wat de ruiten nog nauwelijks raakt.
    Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen/reinigen??
    Heel graag uw tips, alvast bedankt.
    groeten Ineke

even voorzichtig met een naald of een heel dun ijzerdraadje het spuitmondje open prikken ;) .

Jep, ik gebruik daar altijd een draadje uit de staalborstel voor. Nadeel is wel dat je staalborstel op een gegeven moment helemaal kaal geplukt is :P

Heren, bedankt voor de tips. Ik ga het proberen.
    groeten Ineke

inderdaad n draadje van n staalborstel
    werkt prima
    mocht dat niet helpen
    kijk dan even ter hoogte van t scharnier van de motorkap
    naar t slangetje
    daar wil bij n b corsa nog wel eens n knikje in t slangetje komen ;)

Allemaal bedankt voor de tips, probleem is opgelost. Vooral ook door de tip van louwe 16 klepper, er zat een behoorlijk knikje in het slangetje door een ty ripje. Heb dat losgemaakt en de gaatjes schoongemaakt met een heel dun naaldje en het probleem is verholpen.
    Ben er erg blij mee dat ik het zo zelf heb kunnen verhelpen :thumb :thumb :thumb

Zo leer je nog eens wat van elkaar haha :D Altijd handig zoon forum :D

Ja leuk hoor en leerzaam. Had ook eens een probleem met mijn automatische bak en vond hier op het forum iemand met hetzelfde probleem. Bleek dat er een zogenaamde “pizzapunt” ergens zit en dat dat los moest. Met foto’s en alles erbij. Advies opgevolgd en alles schoon gemaakt en probleem was ook opgelost. Maar dat heb ik niet zelf gedaan hoor :D wel zelf gevonden. ;) ha ha ha.
    Top forum.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.