Rotor doorgebrand welke moet ik nu hebben?

Forumindex Forums Modellen Corsa Rotor doorgebrand welke moet ik nu hebben?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239485

    Hallo, ik dacht vandaag laat ik de verdeelkap eens openmaken voor de lol. En wat ziet mijn oog: de rotor bijna helemaal doorgebrand:

    Nu staan er op H-base twee soorten; 1000 ohm en 5000 ohm, welke moet ik nu hebben? (Opel Corsa 1.4i Automatic ’94)

    Hopelijk kan ik er nog een dag mee rijden, morgen maar een nieuwe rotor en verdeelkap bestellen, maar dan moet ik dus wel weten welke ik nodig heb.
    (Wat zijn die bougiekabel sets allejezus duur zeg)

    En: hoe demonteer ik die rotor?

    Alvast dank voor de info!

    #17898490

    22 views maar niemand reageert ff?

    #17898491

    er staat ook bij bosch of lucas daar moet ff naar kijken welke ontsteking je er op heb zitten
    gr michel

    #17898492

    @Dim67 wrote:

    22 views maar niemand reageert ff?

    Mensen kijken wat je probleem is, proberen je eventueel te helpen als ze er de kennis voor hebben of proberen je op een andere manier te helpen… Het is hier geen helpdesk waar je binnen 24 uur een antwoord dient te krijgen op je vraag. Het is hier hopen dat iemand het bericht leest die er wel kennis van heeft om je vraag te beantwoorden.
    Enkelen op dit forum weten vreselijk veel van de Opel’s, maar je kan niet verwachten dat deze er ook 24/7 zijn om dingen te beantwoorden.

    En 1 dag… is wel aardig kort door de bocht he! ;)

    #17898489

    1 dag… nog geen halve… :jerry

    De rotor kun je er gewoon uittrekken.
    volgens mij is het een bosch. En anders even langs een automaterialenzaak, die zoeken het wel voor je uit..

    #17898493

    of even kruiselings vergelijken met andere onderdeel zaken op internet. ;)
    Sommige zijn duidelijker dan anderen.

    #17898494

    en bij de meeste vind ik op de sites dat je de 1000 ohm moet hebben.
    ;)
    edit… en sommige noemen het 1 ohm… pff.. ge-eikel soms op internet hoor.
    Alleen daarvoor zou je wel weer een mooie winkel willen hebben met een ouwe man met een heeeeeel dik boek ipv die kutcomputers die het altijd fout op kenteken vinden.

    #17898495

    Dit is een Bosch rotor.
    Dat kleine logootje boven het doorgebrande gedeelte bevestigt het.

    #17898496

    Hallo – ja excuses voor mijn reactie hoor, was idd beetje kort door de bocht. Heb inmiddels rotortje bij de Automat gehaald. :thumb

    #17898497

    Mischien offtopic maar: hoe is hij doorgebrand ?
    Komt niet vaak voor lijkt mij !

    Rik ;)

    #17898498

    @Klopper wrote:

    @Dim67 wrote:

    22 views maar niemand reageert ff?

    Mensen kijken wat je probleem is, proberen je eventueel te helpen als ze er de kennis voor hebben of proberen je op een andere manier te helpen… Het is hier geen helpdesk waar je binnen 24 uur een antwoord dient te krijgen op je vraag. Het is hier hopen dat iemand het bericht leest die er wel kennis van heeft om je vraag te beantwoorden.
    Enkelen op dit forum weten vreselijk veel van de Opel’s, maar je kan niet verwachten dat deze er ook 24/7 zijn om dingen te beantwoorden.

    En 1 dag… is wel aardig kort door de bocht he! ;)

    En helaas komt dit veel vaker voor op dit Forum, zelfs door nieuwelingen (newbies)

    Rik ;)

    #17898499

    @KadAstra-EF wrote:

    Mischien offtopic maar: hoe is hij doorgebrand ?
    Komt niet vaak voor lijkt mij !

    Rik ;)

    Geen idee, auto is wel al 17 jaar oud nu, dus misschien hitte slijtage?

    #17898488

    Zo’n rotor gaat echt niet 17 jaar mee !!
    naar mijn ening moet er iets gebeurt zijn daar binnenin.
    Ik wil niet zeuren of doordrammen maar straks fikt je hele auto uit. oorzaak: Een technisch mankement ???
    Ik zou mij ongerust maken als ik zoiets tegen zou komen…….

    Rik ;)

    #17898500

    Volgens mijn is de weerstand te hoog mis ff de kabel na meten. of de afstand rotor verdelerpennentje is te groot geworden

    #17898501

    De 4 pennetjes binnenin de verdelerkap waren geoxideerd (zoals bij een oude bougie of batterij). Die heb ik voor nu even schoon gekrabd, morgen haal ik ook een nieuwe verdelerkap. Heb nu ff geen geld voor nieuwe kabels. Ik had ook nieuwe bougies gehaald 4 weken geleden, maar dat zijn gewoon de juiste voor deze motor. Ik weet niet zoveel van electronica, dus waarom die rotor is doorgebrand weet ik niet, ik heb het idee dat het al een tijdje zo was, en dat ik mazzel heb gehad dat de auto het nog wel gewoon deed, maar het zou uiteraard niet veel langer meer geduurd hebben.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.