roofrail SIGNUM

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum roofrail SIGNUM

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur

Beste allemaal,

ik heb een Signum waar geen roofrails ( de zilverkleurige ) op zitten en wil deze er wel graag opzetten.
    weet iemand hoe deze gemonteerd moeten worden ? met andere woorden, moeten er gaten geboord worden of kunnen ze op “originele” plaatsen bevestigd worden.
    ik zie wel de klepjes in de sierlijst zitten, komen ze soms daarop gemonteerd ?

wie heeft voor mij het antwoord.

Grt Ruud.

ik weet het niet zeker maar ik denk dat je die sierlijst eraf moet halen en dan met die zelfde montage punten de zilver kleurige er op moet monteren.

is maar een gok he.

Ik heb ook een signum gehad zonder dakrails en wilde ze er ook graag op hebben. Was mij domweg te duur. Dakrails waren gebruikt niet te vinden en mij dus te duur om nieuw te kopen.
    Bevestigingspunten zitten er al wel, zijn afgekit. Hemeltje moet er wel even uit om ze te monteren.

Hoi SiggieTigra,

bedankt voor de reactie, maar moet je dan ook zoals Timothy zegt de sierlijst buiten ervan af halen ?
    Ruud

@Gts*r wrote:

Hoi SiggieTigra,

bedankt voor de reactie, maar moet je dan ook zoals Timothy zegt de sierlijst buiten ervan af halen ?
    Ruud

Lijkt me logisch. Onder dat klepje voor de dakdrager zitten volgens mij ook de bevestigingspunten voor de dakrails. En als ik het goed heb moet je de einden van de daklijsten wel houden, die moeten er weer op.

einde wel houden ?

die rail loopt toch van voor tot achter ?

@Timothydevisser wrote:

einde wel houden ?

die rail loopt toch van voor tot achter ?

Er zitten toch dopjes op het uiteinde achteraan? (die ze mij bij het vervangen van m’n voorruit kwijt gemaakt hadden.)

Geen ervaring verder hoor, dit las ik op een duits forum, onderwerp stond nog bij m’n favorieten.

hier foto’s

goede foto’s, bedankt.

maar blijft de originele lijst dan ook onder de roofrail zitten ? of vervalt deze dat jij weet ? omdat deze bij de voorruit helemaal doorloopt tot aan de motorkap.

Duidelijk dus! :thumb
    My bad…

komt het slechte nieuws :) je zal deze ook nieuw ( of 2ehands ) moeten aanschaffen en in kleur spuiten……
    nummer 7&27

onderdeel nummer 7 : rechts: 51 87 858 151,12 EUR
    links: 51 87 857 151,12 EUR

onderdeel nummer 27 : rechts : 17 32 346 182,89 EUR
    links: 17 32 347 182,89 EUR

lijkt mij eerder een profielrubber wat onder lijst 6 zit ter bescherming van de voorruit.

dat is het helaas nie ;)

COVER

zou wel duur rubbertje zijn ook he :D :jerry :jerry

dat is wel zuur :???:
    Ja, best een duur rubber.

hoe kom je trouwens aan deze artikelnummers en prijzen ?

Nu we toch zo lekker bezig zijn:

kom er net achter dat de echte vloermat bij de bijrijder plaats helemaal nat is?
    iemand enig idee waar dit vandaan kan komen>

http://www.partsbase.org/opel/” onclick=”window.open(this.href);return false; voor de onderdeel nummers
    https://www.ersatzteile-original.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; voor de prijs ( let wel bij ons is het 21% btw en op die site 19% )

voor de vloermat die nat is mischien een van die doppen die onder je bekleding zit kapot of eruit ?
    of er komt water via je verwarming motor naar binnen ? ( achter dashboard kastje te vinden )
    ook nog mogelijk via je intrieur filter. ( wat zelfde gat is btw)

beide opties zou betekenen dat je parafaan kapot zou zijn of sluit niet goed af op je raam. ( die plastic kap waar je ruitenwissers op gemonteerd zitten en je ruitensproeiers

bedankt voor de tips, zal er eens na kijken als het weer het toelaat ;-)

Het natste gedeelte zit precies in de knik van de vloermat waar het iets omhoog loopt naar het schutbord toe.

is het ook nog een mogelijkheid dat het de afwatering van de ECC is ? ik heb weleens gelezen dat deze door de tunnel naar buiten toe loopt ofzo ? achter het bedieningspaneel.

Die tunnel zit in het midde van je Dash dus lijkt me dan dat het aan allebei de kanten zou nat zijn.
    Maar het zou kunnen natuurlijk

De lijsten naast je voorruit eindigen net onder de roofrails zo te zien, het is misschien een optie om deze af te zagen en de uiteinden bij te werken met een lakstift.

Het monteren van roofrails heb ik bij een Zafira B weleens gedaan en dat viel best mee, de hemel kun je afwisselend links en rechts laten zakken ,bij de Zafira zaten de gaten er al voor de montage.

Beste allemaal,

heb inmiddels de roofrails binnen gekregen en ga er maar eens mee aan de gang zodra het beter weer wordt/is :D

Beste allemaal,

ik heb gisteren de roofrails gemonteerd, wat een karwei :(

maar hoe kan ik hier een paar foto’s bijsluiten ???

Grt Ruud.

http://www.tinypic.com

Daar uploaden en de link plakken

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.